fbpx

החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

לכל משפחה עם ילד בעל צרכים מיוחדים דרכים ייחודיות משלה להתמודד עם הקשיים איתם הם צריכים להתמודד בגידול ילדם האהוב. בעוד במשפחה אחת נעזרים במטפלים או מסגרות נוספות, במשפחה אחרת עשויים ההורים להפחית בשעות העבודה. אבל קושי אחד הינו משותף לכולם: הקושי הכלכלי. לכן, קיימת במדינת ישראל מדיניות של החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים במטרה להקל, ולו במעט, על הקשיים איתם הם צריכים להתמודד. 

מהו גובה ההטבה לה אני זכאי?

ההטבה ניתנת בצורה של "נקודות זיכוי" במס. אם אף פעם לא נתקלתם במושג נקודות זיכוי ממס, כל מה שעליכם לדעת הוא שנקודות זיכוי הינם נקודות בגינם נגבה מס מופחת, כאשר נכון לשנת 2020 שוויה של כל נקודה הינו 219 ש"ח לחודש, ובסך הכל כ2,628 ש"ח בשנה. הזכאות עבור ילד בעל צרכים מיוחדים הינה שתי נקודות, כך שנכון לשנת 2020 הורה לילד בעל צרכים מיוחדים זכאי להחזר שנתי של 5,256 ש"ח מדי שנה. ההטבה הינה 2 נקודות בעבור כל ילד בעל צרכים מיוחדים, כך שמשפחה בה יותר מילד אחד בעל צרכים מיוחדים זכאית ליותר נקודות, בכפוף למספר הילדים הזכאים.

 

מי זכאי לקבלת ההטבה

על פי סעיף 45 לפקודת מס הכנסה נקבע כי הזכאות ניתנת עבור ילדים עד לגיל 18 שנמצאים תחת אחד מהקריטריונים הבאים:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • ילד שנבדק על ידי נוירולוג או רופא מומחה להתפתחות ילדים ונקבע כי הוא משותק באחת מגפיו, או שרופא הצהיר לגביו שנולד בלי אחת מגפיו, או שנכרתה אחת מגפיו.
  • ילד שאובחן כעיוור על ידי רופא עיניים.
  • ילד שאובחן כסובל מפיגור שכלי על ידי רופא מומחה (נוירולוג או רופא מומחה להתפתחות הילד).
  • ילד הסובל מפיגור התפתחותי עקב לקות למידה, שהופנה למסגרת לחינוך מיוחד על ידי ועדת השמה.
  • ילד הסובל מפיגור התפתחותי עקב מחלה קשה , המקבל גמלת ילד נכה מביטוח לאומי, או זכאי לקבלת גמלה כזו אף אם אינו מקבלה (כגון בשל שהייה במוסד).

בנוסף לכך, ניתן לקבל את ההקלה במס אף בשל "ילדים בגירים" שמלאו להם 18, בתנאי שמתקיימים התנאים הבאים:

  • הילד סמוך לשולחן הוריו, כלומר לא יצא מחזקתם. במידה והבגיר שוהה במסגרת מיוחדת כגון דירה משותפת לקבוצת בגירים "נטולי יכולת", עדיין נחשב הבגיר כסמוך לשולחן הוריו. במידה והילד נישא לבן\בת זוג שגם הוא "נטול יכולת", ניתן לראות בבגיר סמוך לשולחן הוריו על פי שיקול דעת פקיד השומה.
  • בגיר נטול יכולת הסובל משיתוק באחת מגפיו שאובחן על ידי רופא מומחה (נוירולוג) או שרופא אישר לגביו שנולד בלי אחת מגפיו או שנכרתה אחת מגפיו, על גבי טופס 127.
  • בגיר נטול יכולת הסובל מפיגור שכלי, כפי שאובחן על ידי הוועדה לאבחון של משרד הרווחה והשירותים החברתיים.
  • בגיר נטול יכולת שמחזיק בתעודת עיוור שהונפקה על ידי השירות לעיוור של משרד הרווחה והשירותים החברתיים.
  • בגיר שנקבעה לו דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של 74% לצמיתות על ידי המוסד לביטוח לאומי.
החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים
החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

כיצד מגישים בקשה לקבלת החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים?

פעמים רבות, ההורים כלל אינם יודעים כי הם זכאים לקבל את ההטבה לקבלת החזר מס, ולכן מעולם לא העלו על דעתם לבקש אותה. אך עדיין לא מאוחר, וכדאי להגיש את הבקשה במהירות האפשרית. ראשית, מוטב להגיש בקשה להחזר על מנת לידע את רשות המס בזכאות ולמנוע את הצורך לבקש החזרי מס מדי שנה. שנית, ניתן לקבל את החזר המס באופן רטרואקטיבי כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה (בטופס נפרד עבור כל שנה) עד לשנת 2014.

על מנת להגיש את הבקשה, יש להגיע באופן פיזי ללשכת פקיד השומה המקומית ולהגיש את הטפסים הרלוונטיים. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הטפסים דרך האינטרנט, בפלטפורמה הייחודית שלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים און ליין! דבר שעשוי לחסוך לכם זמן רב.

בין הטפסים שיש להגיש נמנים טופס 116 א' לזיכוי במס עקב קרוב נטול יכולת וטופס 127 שימולא בידי הרופא המאבחן. בהתאם לצרכים המיוחדים בגינם מוגשת הבקשה יש לצרף טפסים נוספים, כמו תעודת עיוור עבור ילד עיוור, אישור ועדת השמה עבור ילדים הסובלים מלקויות למידה, או אישור על גמלת ילד נכה מביטוח לאומי עבור ילד הסובל ממוגבלות כזו או אחרת בגינה הינו מקבל את הקצבה.

 

מדוע כדאי להיעזר ביועצי מס מקצועיים?

למרות שאת הבקשה ניתן למלא ולהגיש באופן עצמאי, רבים בוחרים להגיש את הבקשה בעזרת אנשי מקצוע מתחום המס. הטפסים הרבים והמשתנים אחת לכמה שנים אותם צריך להגיש מסבכים את התהליך עבור מי שאינו מומחה בהם. בנוסף לכך, החשש מסעיפי החוק הקטנים שעשויים להיות שווים בעלי כסף רב ועשויים להתפספס מהווים סיבה נוספת לפנייה לסיוע חיצוני בטרם הגשת הבקשה. אז למי כדאי לפנות?

 

MoneyBack – השיטה המהירה והמוצלחת ביותר

למרות שישנם אתרים רבים המציעים שירות וסיוע בהגשת בקשה להחזר מס, האתר שבולט מעל כולם הוא MoneyBack. הפלטפורמה הייחודית של האתר מציעה להגיש את הבקשה דרך האינטרנט בלחיצת כפתור, מבלי לצאת מהבית. הממשק הפשוט והליווי המקצועי והיעיל מצטרפים למחיר האטרקטיבי והזול שלא גובה עמלות מיותרות באחוזים מטורפים, וגורמים לאלפי אנשים להצטרף למהפכה שהופכת את הדרך לקבלת החזר מס לאפשרית.

אל תתפשרו על הכסף שמגיע לכם – פנו אלינו עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.