fbpx

מס על זכיות

גובה הזכייה הפטור ממס נמוך מ- 33,840 ₪ בלבד (נכון לשנת 2024).

גובה זכיה מעל 33,840 ₪ ועד 67,680 ₪ ישולם מס חלקי

גבוה זכיה מעל ל- 67,680 ישולם 35% מס

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

כמה שילמו בעבר?

בעניין זה ניתן לראות מגמה שהולכת ועולה עם השנים, במהלכה אחוז המס שמשולם בגין זכייה הולך ועולה. עד לשנת 2003, זוכי פרסים כלל לא היו מחויבים בתשלום מס בשל כך. אולם החל משנת 2003 ועד לשנת 2013 הוטל מס בגובה 25 אחוז מגובה הפרס על זכייה במעל ל50 אלף ש"ח. החל משנת 2013 ועד לשנת 2016 חלה עלייה נוספת בגובה המס, שהגיע כבר ל30 אחוז מסכום הזכייה. ההתפתחות האחרונה (בינתיים) בשרשרת זו חלה בשנת 2016 כאשר נקבע שגובה המס יהיה לא פחות מ35 אחוז מגובה הפרס.

 

מס על זכיות
מס על זכיות

פטור חלקי לזוכים בסכומים נמוכים

כאמור, הסכום המחייב בתשלום מס על זכייה הינו 30,500 ש"ח. עם זאת, ישנו טווח נוסף של סכום זכייה בו יינתן פטור חלקי. זכייה בפרס של עד כפול מסכום הפטור (כלומר 61,000 ש"ח) מזכה בתשלום מס מופחת עבור חלק מהסכום.

כיצד מחושב התשלום המופחת? בשלב הראשון מפחיתים את סכום הזכייה מכפל סכום הפטור (כלומר 61,000 ש"ח). בשלב השני ישולם המס רק עבור סכום הזכייה פחות ההפרש בין סכום הזכייה לכפל סכום הפטור.

מסובך? לא כל כך. ניקח לדוגמה אדם שזכה בסכום של 50,000 ש"ח. בשלב הראשון, נפחית את סכום הזכייה מכפל סכום הפטור, כלומר 61,000 ש"ח = 11,000 ש"ח. עבור סכום זה יינתן לזוכה פטור ממס, ולכן הוא יחויב בתשלום מס בגובה 35 אחוז על סכום של 39,000 ש"ח בלבד.

בסופו של דבר ישלם הזוכה בדוגמה שלנו מס בגובה 13,650 ש"ח במקום 17,500 ש"ח כפי שהיה אמור לשלם עבור סכום הזכייה המלא ללא הפטור.

מדובר בדרך חכמה שמאפשרת להעניק פרסים גבוהים מעט מסכום הזכייה הפטור במס, מבלי לגרום לזוכה להפסיד יותר כסף בתשלום מס בעקבות זכייה בפרס גדול יותר.

כאמור, זכייה בפרס של מעל ל61,000 ש"ח איננה מזכה בפטור חלקי ומחויבת בתשלום מס מלא.

 

זכיתם בפרס נובל? אולי יש לכם קצת יותר מזל

משפט ידוע אומר ש"לכל כלל יש יוצא מן הכלל". היוצא מן הכלל במה שנוגע למס על זכייה בפרסים הוא דווקא פרס נובל. בשנת 2004 ניתן פטור מלא משתלום מס זכייה לזוכי פרס נובל פרופ' צ'חנובר ופרופ' הרשקו, שזכו בשני מיליון ש"ח כל אחד מהם.

ברשות המס הסבירו כי הסיבה לפטור ממס הייתה שמדובר במקרה מיוחד בו שני המדענים זכו בפרס באופן מקרי, ולא משום שהתכוונו לזכות בפרס. בניקוד לקונים כרטיס הגרלה או למתמודדי ריאליטי שמשתתפים בתחרות על מנת לזכות בפרס כספי בסופו של דבר, שני המדענים עשו את עבודתם שלא לשם זכייה בפרס, והזכייה בפרס נובל בסופו של דבר הייתה אירוע "מקרי" ולא מכוון שלא היה בשליטתם.

לכן הוחלט ברשות המס לתת לשני המדענים המאושרים את הפטור מתשלום מס. והמסר? גם בפרסים צריך לדעת באיזה כדאי לזכות.

 

רוצים לקבל החזרי מס?

מעוניינים לקבל החזרי מס? אנחנו נשמח לעזור לכם לעשות זאת.

אנחנו בMoneyBack מנוסים ומיומנים בקבלת החזרי מס. הודות לרואי החשבון ויועצי המס המומחים שלנו, הצלחנו להחזיר כבר עשרות אלפי שקלים לאזרחים רבים שהתייאשו מלקבל את כספם בחזרה.

באתר תוכלו באמצעות מספר שלבים פשוטים למלא את פרטיכם האישיים, ולבדוק כמה כסף תוכלו לקבל. לאחר הרשמה קצרה לאתר ותמורת תשלום סמלי ושקוף, יועצי המס שלנו יבחנו באופן אישי את תיק הנתונים שלכם, ימלאו ויגישו את טופס הבקשה לקבלת החזר מרשות המס, כך שתוכלו לדעת בוודאות שתקבלו את סכום ההחזר המקסימלי ותוך פרק הזמן הקצר ביותר שניתן.

אל תהססו לפנות אלינו ולדרוש את מה שמגיע לכם. הסטטיסטיקה מגלה שלמעלה מ50 אחוז מהשכירים בישראל זכאים לקבל החזרי מס מדי שנה, אולם רק פחות מ10 אחוז מתוכם אכן מממשים זאת! מדובר בנתונים גבוהים, שמאפשרים לרשות המס להתעשר על חשבונם של שכירים שלא דורשים את כספם בחזרה.

פנו אלינו עוד היום – וגלו כמה כסף מגיע לכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.