fbpx

החזרי מס לחיילים משוחררים

עדיין לא עברו 36 חודשים מאז שסיימתם את השירות הלאומי-אזרחי? אתם חיילים משוחררים? מגיעות לכם נקודות זיכוי ממס הכנסה. בהתאם למספר החודשים ששירתם בצה"ל, בכוחות הביטחון או בשירות הלאומי, תהיו זכאים להטבות מס והחזרים.

חודש לאחר שחרורכם מצה"ל או משירות הלאומי, אתם זכאים להטבות מס במשך 36 חודשים. חיילות וחיילים ששירתו 23 חודשים ומעלה, יהיו זכאים ל-2 נקודות זיכוי שנתיות. נקודת זיכוי שנתית אחת תינתן לחיילים ששירתו 12 – 23 חודשים. חיילות אשר שירתו 22 חודשים ויותר, יהיו זכאיות לשתי נקודות זיכוי שנתיות. שירתם בשירות הלאומי 24 חודשים? גם אתם תהיו זכאים ל-2 נקודות זיכוי שנתיות. במידה ושירתם בשירות הלאומי במשך 12 חודשים, תהיו זכאיות לנקודת זיכוי שנתית אחת.

 

אם אתם חיילים משוחררים, רצוי מאוד לזכור שהמדינה מסייעת לכם בכל מה שקשור לתשלומי מסים. כל אזרח במדינת ישראל אמנם חייב לשלם מס הכנסה, אך חיילים משוחררים זכאים לשלם סכומים פחות גבוהים. אז מתי בעצם ניתנים החזרי מס לחיילים משוחררים? בכמה מילים פשוטות, כאשר נקודות הזיכוי שלכם מחושבות לא נכון, אתם עשויים להיות זכאים להחזרי מס. אם לא קיבלתם את הטבות המס המגיעות לכם על פי החוק, כבר היום תוכלו להוריד מהאינטרנט טופס 106 , טופס 101 וכל טופס אחר רלוונטי שבד"כ ניתן להוריד מהאינטרנט, ולדרוש את המגיע לכם כחוק.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החזרי מס לחיילים משוחררים

על פי פקודת מס הכנסה ולפי החוק בישראל, כל אזרח חייב בתשלומי מיסים הנקראים מס הכנסה. אם עדיין לא עברו 36 חודשים מאז שהשתחררתם מהשירות הסדיר בצה"ל, אתם יכולים להגיש בקשת החזרי מס לחיילים משוחררים. כיצד זה עובד ועל מה מתבסס? בואו נדבר.

מאז שנת 2000, המשתחררים משירות סדיר בצה"ל זכאים לזיכויים מיוחדים במס הכנסה. בין אם שירתם בצה"ל, במשמר הגבול או במשטרה, ייתכן ואתם זכאים לזיכוי ממס הכנסה. גם המשרתים בשירות התנדבותי ובשירות הלאומי זכאים לאותו הזיכוי. ישנן סיבות מגוונות ושונות, בגינן ניתן להיות זכאים להחזרי מס הכנסה עבור חיילים משוחררים. בכדי להתאים את גובה הזיכוי ממס הכנסה למבקש אותו, יש לחשב את נקודות הזיכוי השונות בגינן ניתן לקבל את הזכאות להחזרי המס. כאשר מדובר בחיילים משוחררים המבקשים  להזדכות בהחזרים, בפעמים רבות המדינה מבקשת להקל בתנאיהם של אלו (בעקבות העובדה שהם "מתחילים את חייהם" לאחר השחרור מצה"ל). גם במקרים בהם מדובר באוכלוסיות מוחלשות, נקודות הזיכוי מחושבות באופן מותאם.

 

באילו מקרים ניתן לקבל החזרי מס?

במידה ושירתם שירות צבאי מלא או לפחות שנה, אתם עשויים להחיות זכאים להחזרי מס. יתרה מזאת, אם שוחררתם מהשירות הצבאי בעקבות בעיה רפואית, ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס. נקודות הזיכוי שלכם יחושבו בהתאם למספר החודשים ששירתם בצה"ל או במשטרה, כך שאם למשל שירתם 23 חודשים, אתם זכאים ל6\1 נקודת זיכוי חודשית (שתי נקודות זיכוי שנתיות למעשה).

חיילים משוחררים אשר מעוניינים להגיד בקשה להחזרי מס, אך שירתו שירות של פחות מ-23 חודשים, יהיו זכאים לנקודת זיכוי שנתית אחת. יחד עם אלו, קיימים גם חיילים משוחררים אשר מרוויחים משכורות המוגדרות פחות ממדרגת המס הקבועה בחוק. במקרים אלו, החייל המשוחרר יהיה פטור מתשלום של מס הכנסה.

החזרי מס לחיילים משוחררים
החזרי מס לחיילים משוחררים

האם משרתי שירות לאומי זכאים להחזרי מס?

במידה ושירתם בשירות הלאומי, אתם אכן עשויים להיות זכאים להחזרי מס. אם שירתם בשירות לאומי במשך שנתיים, אתם תהיו זכאים ל-2 נקודות זיכוי בשנה. במידה ושירתם שנה בשירות לאומי, תהיו זכאים ל12\1 נקודת זיכוי חודשית.

בין אם שירתם בשירות הלאומי, במשטרה או בצה"ל, ייתכן ואתם זכאים לקבל כסף המגיע לכם כחוק. בכל מקרה בו אתם מעוניינים להגיש בקשה להחזרי מס, כדאי לדעת שכיום ניתן לבצע זאת אונליין (באופן מקוון). ללא כל סרבול מיותר, ניתן להגיש בקשת החזר מס לחיילים משוחררים עוד היום.

 

מענקי שחרור וחבות המס עליהם

מענקי השחרור אותם מקבלים חיילים מהמדינה, משתנים בהתאם לתפקיד בהם הם שירתו בצה"ל או בכוחות הביטחון, משטרה וכדומה. יחד עם סוג התפקיד אשר משפיע על גובה המענק, גם מספר החודשים ששירתם משפיעים על גובהו.

בכל מקרה, מענק השחרור שלכם יהיה פטור ממס הכנסה. זאת, בשונה ממענקי עבודות מועדפות, אשר מחויבות בתשלום מס (המיסים ייקבעו לפי ההכנסה השנתית של המשוחרר). במקרים בהם חיילים משוחררים עובדים בשתי עבודות או יותר, כמובן שיש לבצע את תיאומי המס ההכרחיים (תיאום מס). יחד עם תיאום המס, החיילת המשוחררת גם תהיה זכאית להטבות מס שונות (בהתאם לגובה ההכנסות).

מימוש זכויות חיילות משוחררות וחיילים

אם אתם שכירים, תצטרכו למלא טופס 101 ולמסור למעסיק שלכם אותו. יחד עם הטופס, יש להוסיף את תעודת השחרור שלכם, או תעודה של סיום השירות. במידה ואתם עצמאיים, בסוף השנה תוכלו למלא את טופס 1301, אליו תצטרכו לצרף גם את תעודת השחרור, או סיום השירות.

במידה והסתיימה שנת המס, החייל המשוחרר (העובד) יהיה יכול להגיש את הבקשה להחזר המס. את הבקשה להחזרי המס ניתן לבצע דרך פלטפורמה אינטרנטית הנועדה לשירות ורווחת האזרח. העריכה של הבקשה להחזר מס והגשתה מתבצעת באופן מקוון, כך שאתם לא צריכים להתעסק עם בירוקרטיות רבות. בעידן דיגיטלי, אין סיבה להסתרבל עם בקשת החזר המס, בזמן שניתן לעשות את זה באופן כה אלגנטי.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.