fbpx

טופס 119 – זיכוי בגין תואר אקדמי

אם אתם אקדמאים בעלי תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר, חשוב שתדעו כי תוכלו לקבל זיכוי בגין תואר אקדמי בכל הנוגע לתשלום מס הכנסה. תקופת ההטבה תינתן במהלך שנה עד שלוש שנים מיום סיום התואר. מדובר על חיסכון של מאות עד אלפי שקלים. מלאו טופס 119 כדי להבטיח את זכויותיכם אל מול מס הכנסה. להורדת הטופס לחצו כאן

טופס 119 – בקשה לזיכוי בגין תואר אקדמי

בעלי תואר אקדמי, יכולים לקבל זיכוי במס. הזיכוי נספר לפי נקודות מס, כשבמקרה זה תוכלו לקבל זיכוי של עד נקודה. מדובר על חסכון בשווי של מעל ל – 2,000 ש"ח. הבקשה לזיכוי במס בגין תואר אקדמי מוגשת באמצעות טופס 119, ויש להקפיד על קבלת אישור לכך ממס הכנסה. ניתן להיעזר בחשב – השכר של מקום העבודה.

 

זיכוי בגין תואר אקדמי לפי שנת הזכאות

תנאי הזכאות להקלות במס נקבעים בהתאם לשנת סיום התואר האקדמי, כמפורט להלן:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

שנת קבלת הזכאות לתואר מספר נקודות זיכוי משך הזכאות הערות
2005 – 2006 חצי נקודה מספר השנים כמספר שנות הלימוד עד שלוש שנים
2007 – 2013 נקודה אחת מספר השנים כמספר שנות הלימודים עד שלוש שנים
2014 ואילך נקודה אחת שנה ההטבה ניתנת עד שנה מסיום הלימודים או קבלת הזכאות לתואר
טופס 119 - זיכוי בגין תואר אקדמי
טופס 119 – זיכוי בגין תואר אקדמי

הטבת זיכוי מס למתמחים

ישנם מקצועות אקדמיים המחייבים התמחות של שנה ומעלה (כגון עריכת דין, ראיית חשבון, הוראה וכו'). מתמחים יכולים לבחור האם לקבל את הזיכוי במס בשנה שלאחר התואר, או אם מדובר על שנת התמחות, ניתן לבקש את הזיכוי בשנה שאחריה. יש לצרף אישור על קיום ההתמחות. כדאי לבדוק אם שכר ההתמחות מחוייב במס.

 

זיכוי בגין תואר שני

הזיכוי במס בגין תואר אקדמי ראשון ניתן עבור תואר אחד בלבד. אולם חשוב לדעת שגם תואר שני מקבל זיכוי במס. מסיימי תואר ראשון מקבלים זיכוי של חצי נקודה, וניתן לקבל אותה גם במהלך התקופה של קבלת הטבת הזכאות לתואר ראשון.

ההטבה לתואר שני תקפה למהלך שנה ועומדת על שווי של מעל 1,300 ש"ח. המחויבים בהתמחות יכולים לבחור אם לנצל את הטבת זיכוי במס במהלכה או לאחריה (לפי המפורט עבור התואר הראשון).

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.