fbpx

החזר מס להורים לילדים

בכל מקרה בו בוצעו טעויות בחישוב המס שלכם, או שמא הנתונים שלכם לא מעודכנים אל מול רשות המיסים, יכול להיות שמגיע לכם כסף. החזר מס להורים לילדים ניתן בהסתמך על המידע אותו תספקו, וחבל שלא לקבל את הכסף המגיע לכם כחוק.

אמנם התהליך של בקשה להחזרי מס עבור הורים לילדים אינו מסובך, אך הוא עדיין בירוקרטי במהותו. החזרי מס ניתנים כאשר נקודות הזיכוי שלכם לא מחושבות נכון. אם למשל נולד לכם ילד באמצע שנת המס ועדיין לא עדכנתם את המידע הרלוונטי אל מול המעסיק שלכם, בסוף שנת המס ייתכן ותהיו זכאים להחזרים כספיים. אז באילו עוד מקרים הורים עם ילדים זכאים להחזרי מס ולהטבות שונות?

 

הורים לילדים? מגיעות לכם הטבות

החיים הם לא זולים, בלשון המעטה. לכן, אם מגיעות לכם הטבות מס, חשוב לנצלן ולקבלן. הורים לילדים זכאים להטבות מס כלליות, בשל היותם הורים. יחד עם זאת, ישנם גם הורים לילדים בעלי מאפיינים מיוחדים, הזכאים להטבות מס שונות והחזרי מס שנתיים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

כולנו חייבים בתשלומי מיסוי שונים, בין אם אנחנו הורים לילדים או לא, אך הורים לילדים זכאים להחזרי מס, הטבות מיסוי שונות ועוד. המדינה, בשילוב רשות המיסים, מבקשות להקל על הורים לילדים באמצעות הטבות מס ותשלומי מיסים פחותים. ישנן הטבות מס להורים עם ילדים, אשר ניתנות להורים אוטומטית, אך עבור קבלת הטבות מס מסוימות ואחרות, ישנו הצורך להגיש בקשה להחזר מס להורים עם ילדים. הגוף הנקרא מס הכנסה, מחשב את נקודות הזיכוי של הורים עם ילדים ושל אזרחים באופן כללי. בהתאם לחישוב נקודות הזיכוי, נקבע גובה החזר המס שלכם. אם להסביר זאת במילים פשוטות יותר, לכל נקודת זיכוי ישנו ערך כספי. אם למשל נקודת זיכוי תהיה שווה 218 ₪ ואתם זכאים לשתי נקודות זיכוי שנתיות, הרי שהטבת המס שלכם תהיה בגובה של 436 ₪.

 

הטבות מס להורים

ילדים זה שמחה, אך גם המון הוצאות. לצד הגידול של זאטוטינו, אנו מתמודדים עם הוצאות רבות שאינן פוסקות, ולכן חשוב לעמוד על החזרי מס המגיעים לכם כחוק. הורים לילדים זכאים להחזרי מס ולהטבות שונות, בהתאם לסטטוס שלהם ולנתונים שונים. בכדי להיות זכאים לכספים והחזרי המס המגיעים לכם כחוק בעקבות היותכם הורים, יש להקפיד לעדכן את הנתונים שלכם.

בין אם אתם שכירים או עצמאיים, הנתונים שלכם והסטטוס צריכים להיות מעודכנים בטפסים השנתיים שאתם מגישים. כך, יהיה אפשרי לחשב את נקודות הזיכוי המגיעות לכם, משמע ההטבות. נכון לשנת 2019, הטבות המס ניתנות לאבות ואימהות כאחד, והחזרי המס נקבעים גם על פי גיל הילדים. יש לכם ילד בן שנה במשפחה? אתם זכאים לנקודת זיכוי שנתית אחת. שנתיים לאחר הלידה של התינוק, יתווספו 2 נקודות זיכוי שנתיות כהטבת מס.

החזר מס להורים לילדים
החזר מס להורים לילדים

מדוע חשוב לעדכן פרטים?

החיים הם דינאמיים, וכך גם אנחנו. דברים משתנים, הוצאות מגיעות משום-מקום ואם מוסיפים למשוואה הזו גם גידול ילדים, מדובר לפעמים בסיר לחץ של ממש. בתוך כל הדינאמיות הזו וההתרחשויות, מאוד קל לשכוח לעדכן את הפרטים שלנו, והמידע הזה שווה אלפי שקלים בחודש. מדוע כל כך חשוב לעדכן את המידע אל מול רשות המיסים והמדינה?

כל נקודת זיכוי שאתם זכאים לה, עשויה להיות שווה אלפי שקלים במהלך שנת החיסכון במס הכנסה. אם אתם הורים חד-הוריים, הורים גרושים, הורים לילדים בגילאים מבוגרים, לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד, המדינה צריכה להיות מודעת לכך. ברגע שרשות המיסים והמדינה מודעות לסטטוס שלכם והנתונים שלכם מעודכנים, יחושבו נקודות הזיכוי שלכם ביתר קלות והטבת המס תינתן לכם.

 

החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מתמודדים עם גידול של ילדים הדורשים יותר תשומת לב בד"כ. מעבר לתשומת הלב הרבה שילדים מכל הסוגים דורשים וילדים עם צרכים מיוחדים בפרט, יש גם את הנושא הכלכלי. לרוב, גידול ילדים עם צרכים מיוחדים מלווה בהוצאות כספיות רבות, בחוגים, במורים פרטיים לפעמים, בסדנאות מיוחדות, רכיבות על סוסים ועוד רבות.

בעקבות העובדה שהורים לילדים עם צרכים מיוחדים מתמודדים עם הוצאות מרובות, החזרי מס הם פשוט הכרחיים. הורים אלו זכאים להחזרי מס שנתיים ולנקודות זיכוי, שגובהן והשקלול שלהן שונה מאשר נקודות הזיכוי המגיעות להורים לילדים נורמטיביים. אם למשל אתם הורים לילד עם לקויות למידה, אתם תהיו זכאים להחזרי מס. זאת, לאחר שהילד אובחן דרך הערוצים המקצועיים הרלוונטיים.

 

באיזו מסגרת ניתן לבקש החזר מס?

קודם כל, חשוב לזכור שאת רוב הטפסים הרלוונטיים ניתן לאתר באינטרנט. במידה ואתם לא מאתרים את הטופס אותו אתם צריכים, אתם יכולים תמיד לפנות אל המעסיק שלכם, או אל אתר האינטרנט של רשות המיסים בישראל. בקשה להחזר מס עבור הורים עם ילדים, ניתן להגיש אונליין. דרך פלטפורמת הגשת בקשות להחזרי מס, תוכלו להגיש בסוף שנת המס את בקשתכם להחזר. העריכה והגשת הבקשה מתבצעות באופן מקוון, אונליין.

לאחר בחינה של הבקשה שלכם, רשות המיסים תחליט האם אתם זכאים להחזרי מס שנתיים או לא. אין ספק, ההוצאות הן אדירות כשמגדלים ילדים. זו הסיבה שכל כך חשוב לעמוד על החזרי המס המגיעים לכם בחוק. כל סיוע כספי הוא קריטי וחשוב, כך שאל תוותרו על הכספים המגיעים לכם. בררו עוד היום לגבי בקשת החזר מס להורים עם ילדים. אם מגיע לכם כסף, לאחר תהליך לא ארוך במיוחד תקבלו אותו.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.