fbpx

חשיבותו של עורך הדין בתביעה לקביעת פטור ממס הכנסה

אדם הסובל מנכות או ממחלה קשה עשוי להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה בגין מצבו הרפואי. הזכאות לפטור ניתנת לאחר הגשת החומר הרפואי הרלוונטי לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי. הוועדה מזמנת את התובע ובוחנת את בקשתו ואת מצבו הרפואי ומקבלת את ההחלטה בהתאם. במאמר זה נעסוק בתפקיד החשוב של הליווי המשפטי לאורך ההליך ובדרכים שבהן העורך דין יכול לסייע לתובע.

 

פטור מלא

פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי ניתן בהתאם לסעיף 9 לפקודת מס הכנסה. הפטור ניתן למי שסובל ממחלה קשה אחת או לחילופין למי שסובל ממספר מחלות שונות אשר יחדיו מובילות למצב רפואי ירוד במיוחד.  החלטת הוועדה הרפואית על  פטור ממס הכנסה יכולה להיות לזמן מוגבל או באופן קבוע. ההחלטה יכולה להיות רק לעתיד או גם רטרואקטיבית ועד 6 שנים אחורנית.

 

מחלות מזכות בפטור

ישנן מחלות אשר לבדן יכולות לזכות בפטור מלא ממס הכנסה. בין המחלות הללו ניתן למצוא, סכרת עם סיבוכים, פוליו ושיתוק ילדים, פרקינסון, טרשת נפוצה, מחלות לב וריאה, גידולים ממאירים בעבר או בהווה, דלקות פרקים, מחלת כליות, עיוורון, חירשות ועוד. כאשר נקבעת נכות מצטברת של 90%  עבור מספר בעיות רפואיות יש צורך שלפחות אחת מהן תוגדר כ- 40% נכות.

 

שלבי ההליך

עוד בטרם מילוי הטפסים לבקשת פטור ממס הכנסה, בשלב הראשוני יש לאסוף ולרכז את התיעוד הרפואי לרבות, סיכומי ביקור אצל מומחים רפואיים, בדיקות הדמיה, ממצאי בדיקות רפואיות, דוחות ניתוח וכדומה. המסמכים הרלוונטיים הם כאלה שיסיעו לקביעת דרגת אחוזי נכות מקסימלית. בשלב השני יש למלא בדייקנות את טפסי התביעה הרלוונטיים.

טפסים שיש לכלול בתביעה כוללים, טופס בקשה לפטור ממס הכנסה, טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות, טופס ויתור סודיות רפואיות ואישור תשלום שובר לבדיקה רפואית. השלב האחרון בתהליך הוא הגשה לפקיד השומה והעברת התביעה לביטוח הלאומי לקראת הזימון לוועדה הרפואית.

 

ליווי משפטי וחשיבותו

בהליך כדאי לקבל ליווי משפטי מכיוון שעורך דין המתמחה בתחום יכיר את התנאים שהוגדרו בחוק. הוא יהיה מנוסה בהכנה, ייצוג והופעה בפני הוועדות ובאופן שיש להציג את כל הליקויים והמחלות מהם אתם סובלים. העורך דין ימליץ אלו בדיקות מקדימות כדאי לבצע ומאילו רופאים מומחים יש לבקש את חוות הדעת הרלוונטיות. העורך דין למעשה יכין את התיק לקראת הוועדה.

 

סיכום חשיבות העורך דין

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בפטור ממס הכנה עקב מצב רפואי. עורך דין המתמחה בתחום יכול לסייע, הן מבחינת הכנת המסמכים הנדרשים לבניית התיק והן בהכנה לקראת ההופעה בפני הוועדה. החשיבות הגדולה של הליווי המשפטי נובעת מכך שהוא בקי בשלבי הבירוקרטיה וההכנה והליווי שלו יכול למנוע דחיות או עיכובים בדיונים השונים ולזרז את קבלת הפטור בסוף ההליך.

פטור ממס הכנסה

מה היה לנו עד עכשיו?
מס הכנסה אילת

מס הכנסה אילת – שעות פעילות יום ראשון פתיחה – 8:30סגירה – 13:00הפסקה – ללא

מס הכנסה אשדוד

מס הכנסה אשדוד – שעות פעילות יום ראשון פתיחה – 8:30סגירה – 13:00הפסקה – ללא

מס הכנסה אשקלון

מס הכנסה אשקלון – שעות פעילות יום ראשון פתיחה – 8:30סגירה – 13:00הפסקה – ללא

מס הכנסה באר שבע

מס הכנסה באר שבע – שעות פעילות יום ראשון פתיחה – 8:30סגירה – 13:00הפסקה –

מס הכנסה חדרה

מס הכנסה חדרה – שעות פעילות יום ראשון פתיחה – 8:30סגירה – 13:00הפסקה – ללא

מס הכנסה חולון

מס הכנסה חולון – שעות פעילות יום ראשון פתיחה – 8:30סגירה – 13:00הפסקה – ללא

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.