fbpx

החזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו

פעמים רבות גידול ילד בעל מוגבלות מהווה דבר מורכב, שמציף קשיים רבים בתא המשפחתי ומחוצה לו. שילוב במסגרות חינוכיות, סיוע על ידי מטפלים ומסגרות לא פורמאליות הם הדרכים הנפוצות להתמודד עם הקושי ולצלוח את האתגר, אך פעמים רבות מחירם של פתרונות אלו אינו זול. לכן מכירה המדינה בקושי הכלכלי ומעניקה הטבה במס עבור הורים לילדים נטולי יכולת. כחלק מההכרה בכך שהאתגר אינו נעלם גם לאחר שהילד נעשה בגיל, ניתן לקבל במקרים מסוימים את ההטבה גם לאחר שהילד עובר את גיל 18. אז מי זכאי לקבל החזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו ואיך ניתן לקבל את הכסף? הכתבה הזו בשבילכם.

 

מי זכאי לקבל את ההטבה לקבלת החזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו?

בסעיף 45 לפקודת מס הכנסה נקבע כי הזכאות תוענק אך ורק לילדים נטולי יכולת שבגרו ועומדים תחת הקריטריונים הבאים:

    •  בגיר בעל לקות ראייה חמורה או עיוורון בעל תעודת עיוור שמונפקת על ידי השירות לעיוור במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.
    • בגיר שנקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי כי הינו בעל דרגת אי כושר השתכרות לצמיתות בשיעור של 74 אחוזים ומעלה.
    • בגיר שאובחן על ידי הוועדה לאבחון במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, ונקבע כי הינו סובל מפיגור שכלי.
    • בגיר שאובחן על ידי רופא מומחה (נוירולוג) ונקבע כי הינו סובל משיתוק באחת מגפיו, או שרופא אישר לגביו על גבי טופס 127 כי נכרתה אחת מגפיו או שנולד ללא אחת מגפיו.
    • הבגיר איננו מנהל חיים באופן עצמאי וסמוך לשולחן הוריו, כלומר חי עימם בבית.
    • במידה והבגיר שוהה במסגרת מיוחדת כמו דירה משותפת של קבוצת בגירים נטולי יכולת בליווי של מטפלים ואנשי מקצוע, יחשב הבגיר כסמוך לשולחן הוריו.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • בגיר שנישא לבן \ בת זוג שגם הוא נטול יכולת, ניתן יהיה לקבל הכרה כי הבגיר הינו סמוך לשולחן הוריו, בכפוף לשיקול דעתו של פקיד השומה.

 

 

מה גובה ההטבה אותה מקבלים?

באופן כללי, הטבות מס ניתנות בשני אופנים: דרך אחת היא קבלת החזר כספי באופן ישיר בסוף השנה, בכפוף להגשת הטפסים בזמן ובצורה המדויקת. דרך שנייה היא קבלת נקודות זיכוי במס, שמזכות את בעליהן בתשלום מס נמוך מראש. במידה וקבלת נקודות וההטבה החלה להתממש באיחור כך שמספר חודשים בהם הייתה זכאות לתשלום מס מופחת לא מומשו, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס עבור אותם חודשים בהם.

במקרה של הורים לילדים או בגירים נטולי יכולת או בעלי מוגבלות, ניתן לקבל הטבת מס בגובה של 2 נקודות זיכוי עבור כל ילד בעל מוגבלות, כאשר נכון לשנת 2020 שוויה של נקודה בודדת הינו 219 ש"ח לחודש, וכ 2,628 ש"ח לשנה. אז כמה כסף מגיע לכם? בחישוב כולל, 438 ש"ח החזר עבור כל חודש בו עמדתם בקריטריונים שלעיל ולא הגשתם את הבקשה, ובסך הכל כ5,256 ש"ח בשנה.

החזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו
החזר מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו

מה צריך לעשות כדי להגיש בקשה לקבלת החזר מס

על מנת לקבל את הזכאות וההחזר, יש לקבל תחילה את ההכרה בקבלת נקודות הזכות. את הנקודות מקבלים באמצעות הגשת המסמכים הרלוונטיים עבור המוגבלות לפקיד השומה בסניף ביטוח לאומי. כך למשל, עבור ילד שנקבעה עבורו דרגת אי כושר השתכרות על ידי ביטוח לאומי, יש לצרף את פרוטוקול הוועדה יחד עם טופס 116 א' לזיכוי במס עקב קרוב נטול יכולת.

נכון לשנת 2020, לא ניתן להגיש את הטפסים באופן מקוון ויש להגיע באופן פיזי ללשכת פקיד שומת המס. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים און-ליין, ללא צורך בהגעה פיזית ללשכה.

גיליתם רק עכשיו שניתן לקבל החזר עבור בגיר בעל מוגבלות ופספסתם מספר שנים של קבלת זכאות במס? אין שום בעיה! את ההחזר ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי, וניתן להגיש את הבקשה עד 6 שנים לאחר שנת המס, ובלבד שהזכאות הייתה קיימת באותם שנים. כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה משנת 2014 והילך. את הטפסים יש להגיש באופן נפרד עבור כל שנה ושנה.

 

האם ניתן להגיש את הטפסים באופן עצמאי?

כן. אך השאלה החשובה היא לא האם ניתן להגיש את הטפסים באופן עצמאי, אלא האם כדאי להגיש את הטפסים באופן עצמאי. בכל שנה, רבים בוחרים להגיש את הבקשה בעזרת יועצי מס ורואי חשבון מקצועיים ולא באופן עצמאי. הסיבה לכך היא שהטפסים הרבים שיש להגיש מסבכים את התהליך ומקשים על קבלת ההחזר.

חוק המס הנו מהמורכבים והקשים להבנה שבספר החוקים של מדינת ישראל, וסיוע של אנשי מקצוע בעלי ניסיון הוא כמעט בגדר חובה כדי להצליח להתמודד עם שלל הסעיפים והביורוקרטיה שבדרך. לכן, אין ספק שההחלטה הנכונה ברוב המקרים היא לפנות לייעוץ מקצועי והכוונה, שיוודא שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם.

חוששים שירמו אותכם? שיגבו ממכם עמלות מיותרות עבור תהליך פשוט שיכלתם לעשות באופן עצמאי? יש לנו את הפתרון בשבילכם.

 

MoneyBack – לקבל את הכסף בחזרה מעולם לא היה קל כל כך

אנחנו בMoneyBack דואגים לעשות את ההחזר אפשרי גם בשבילכם. בואו והצטרפו לאלפים שכבר נהנו מהשירות והליווי המקצועי וקיבלו את כספם חזרה!

אצלנו באתר ניתן להגיש את הטפסים און-ליין בשעות שנוחות לכם, באמצעות מערכת חכמה ומותאמת אישית שמזהה במדויק את כל הפרטים אותם אתם צריכים למלא, ותאבחן עבורכם את גובה ההטבה לה אתם זכאים. לאחר מילוי הטפסים, יועצי המס המדויקים ביותר שלנו יעברו גם הם על הבקשה על מנת לוודא שלא פספסתם דבר, ושהטפסים מלאים על הצד הטוב ביותר. תמורת תשלום סמלי אנחנו נטפל עבורכם בכל הבירוקרטיה, ונדאג שהכסף יחזור אליכם במהירות האפשרית.

מה ששייך לכם – מגיע לכם. בואו וגלו עוד היום כמה כסף מגיע לכם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.