fbpx

ביטול חישוב מס מאוחד לבני זוג העובדים באותו עסק

בשנת 2014 אישרה ועדת השרים לחקיקה את התיקון להצעת החוק של חבר כנסת יאיר לפיד, אשר על פיה יחושב המס אותו צריכים לשלם בני זוג נשואים שעובדים באותו עסק, בנפרד ולא ביחד. המשמעות של התיקון היא שכל אחד מבני הזוג יזכה למדרגת מס נמוכה יותר ותשלום מס נמוך יותר, מאשר המדרגה לה היו זכאים בחישוב מס מאוחד לבני זוג העובדים באותו עסק.

מס מאוחד לבני זוג העובדים באותו עסק – איך הכל התחיל

הסיפור שלנו מתחיל בשנת 2012, אז נתן בית המשפט העליון בישראל פסיקה בעניין משה מלכיאלי נ' פקיד שומה אשקלון. באותו עניין קבע בית המשפט כי דרישת אי התלות בין מקורות ההכנסה של בני זוג כתנאי לזכאות לחישוב נפרד על הכנסותיהם מהווה חזקה חלותה שאינה ניתנת לסתירה.

מה המשמעות של המילים המסובכות האלו? בשפה פשוטה, בית המשפט קבע כי במקרים בהם בני הזוג עובדים באותו עסק והכנסתם המשותפת עולה על 50,000 ש"ח בחודש, שומת המס שלהם תחושב באופן משותף ולא באופן נפרד, כפי שהונהג עד כה. ההשלכות של פסיקה זו היו נרחבות: המצב שנוצר עודד בני זוג שלא לעבוד באותו עסק, או לקבל משכורת עבור עבודה בעסק בצורה שאינה תואמת את עבודתם. המצב החדש הזה הקשה על העסקים הקטנים והבינוניים שמהווים כ99 אחוז מהעסקים הרשומים בישראל ופגע בהם בצורה משמעותית, מה שגרם בקצה גם לפגיעה בפריון במשק.

ביטול חישוב המס מאוחד לבני זוג העובדים באותו עסק
ביטול חישוב המס מאוחד לבני זוג העובדים באותו עסק

על שיטת חישוב המס בישראל

כדי להבין את משמעות הפגיעה שהייתה לפני תיקון החוק, צריך להבין את שיטת חישוב המס בישראל. בישראל מונהגת שיטת מיסוי פרוגרסיבית. מה זה אומר? שאף על פי שהמס נגבה באופן חודשי, גובה המס אותו אתם צריכים לשלם נקבע על בסיס הערכה שנתית כוללת של גובה ההכנסה לה אתם צפויים. ככל שהכנסתכם השנתית תהיה גבוהה יותר – תצטרכו לשלם אחוזי מס גבוהים יותר. כך נוצרו בישראל מדרגות מס, שעל פיהן נקבע אחוז ההכנסה אותו צריכים לשלם למס הכנסה מדי חודש.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

המשמעות של חישוב המס של בני הזוג באופן מאוחד שהונהגה לפני התיקון היא קביעת מדרגת מס גבוהה בהרבה לבני הזוג מזו שהיו זכאים לה בחישוב של כל אחד מהם בפני עצמו. כך, במקרה בו שכרם של כל אחד מבני הזוג הינו כ30,000 חודש, מוטל עליהם לשלם מס בגובה של 35 אחוז בחודש. אולם בחישוב משותף של הכנסתם יחד, יהיה עליהם לשלם 47 אחוז בחודש.

מדובר בפער משמעותי שגובהו מגיע לעשרות אלפי שקלים מדי שנה! ולכן תיקון החוק מתקן עוול היסטורי, ומאפשר לחשב את המס עבור בני הזוג בצורה הוגנת יותר. חשוב לזכור שהצד השני של ההטבה הינו המדינה: כתוצאה מהרפורמה בחוק, מפסידה המדינה הכנסות בגובה של חצי מיליארד ש"ח מדי שנה. סביר להניח שאין לדאוג למדינה בעניין זה; היא כבר תדע להשלים את הכנסתה ממקומות נוספים. כך למשל, בשנה בה נכנסה הרפורמה לתוקף, קוצרה הטבת המס שניתנה עבור סיום תואר ראשון משלוש שנות הטבה לשנת הטבה אחת בלבד. 

 

חושבים שמגיע לכם החזר מס? בואו לקבל אותו

בעקבות הרפורמה בחוק והתקנות החדשות, יכולים בני זוג נשואים שעובדים באותו מקום להנות מניצול נקודות זיכוי וקבלת הטבות המס שמגיעות להם. אז אם אתם חושבים שמגיע לכם החזר מס – בואו לקבל אותו. פקודת המס הינה מהמורכבות והמסובכות שבחוקי ישראל – אז מדוע להתעמת איתה לבד ולרדוף אחרי רשות המס בכוחות עצמכם? תנו לאחרים לעבוד בשבילכם.

גם במקרים בהם אתם לא בטוחים האם מגיע לכם החזר מס, סביר להניח שאכן מגיע לכם. בממוצע, כמעט כל עובד בישראל זכאי להחזר מס של אלפי שקלים מדי שנה, מבלי שהוא אפילו מודע לכך. אם לא די בכך, יש לדעת שאת החזרי המס ניתן לקבל עד שש שנים לאחר השנה בה נגבה המס, כך שהסבירות לזכאות בקבלת החזר עולה משמעותית. 

 

תמורת תשלום סמלי אנחנו בMoneyBack נשמח להעמיד לשירותכם את רואי חשבון ויועצי המס המנוסים והמומחים שלנו, שהם מהטובים ביותר שאפשר למצוא. בהרשמה פשוטה לאתר, תוכלו למלא ולהגיש את כל הטפסים להחזר מס מבלי ללכת לאיבוד בהררים של בירוקרטיה ובליווי מלא מא' ועד ת'. באופן חוקי לחלוטין נדאג שתקבלו את ההחזר המקסימאלי ובמהירות האפשרית, ללא כל עיכוב נוסף.

אז למה אתם מחכים? מלאו בקשה להחזר מס באופן מקוון!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.