fbpx

גיליתם שמגיע לכם החזר מס? כך תקבלו אותו

מגיע לכם כסף. מדי שנה מס הכנסה גובה מיליארדי שקלים באופן אוטומטי כתוצאה מחישוב שגוי של גובה המס שצריך להיות משולם בפועל. כתוצאה מכך, סכומי כסף עצומים שוכבים בקופת המדינה ומחכים לדורש שיקבל אותם חזרה, לאחר תהליך בירוקרטי קצר שיוכיח זכאות להחזר מס. בממוצע מדובר על אלפי שקלים עבור כל שכיר במשק בכל שנת מס. נשמע לכם הזוי? לא מאמינים? גיליתם שמגיע לכם החזר מס? בואו לבדוק כמה כסף מס הכנסה חייב לכם, ואיך תוכלו לקבל אותו בחזרה.

מי יכול לקבל החזר מס?

להחזר מס זכאי למעשה כל שכיר ועצמאי שמס הכנסה גבה ממנו סכומים גבוהים יותר משהיה צריך לגבות בפועל. כדי להבין מי זכאי להחזר מס, יש להבין תחילה את שיטת חישוב המס בישראל. בישראל המס מחושב בצורה פרוגרסיבית, מה שאומר שגובה המס אותו אתם נדרשים לשלם למס הכנסה מתבסס על סך ההכנסה השנתית שלכם, ולא על בסיס ההכנסה החודשית. על מנת לדעת כמה לגבות בכל חודש, מבצע מס הכנסה הערכה שנתית לגובה ההכנסה השנתית הכוללת של העובד, ועל בסיס הערכה זו גובה מדי חודש את המס. 

במקרים בהם חלה טעות בחישוב כתוצאה משינויים בגובה המשכורת, זכאי העובד לקבלת החזר מס בהתאם לגובה המשכורת אותה הרוויח בפועל. כמובן, במידה והעובד השתכר יותר מסכום המס שהעריך מס הכנסה עבורו, יתכן ויהיה חייב העובד גם בתשלום מס נוסף למס הכנסה.

בנוסף לכך, ניתן לקבל החזר מס עבור נקודות זיכוי ממס שלא מומשו. נקודות זיכוי הם נקודות שניתנות למספר אוכלוסיות במטרה להקל מהעול הכלכלי עליהם, כשנכון לשנת 2020 שוויה של נקודת זיכוי ממס הוא 219 ש"ח בחודש ו2,628 ש"ח מדי שנה. כך למשל, שכיר שנולד לו ילד במהלך שנת המס ולא עדכן על כך את המעסיק בטופס 101, זכאי לקבל החזר מס בעבור החודשים שעברו מאז הולדת הילד ועד לדיווח לרשויות המס על כך.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

אז מהם המצבים הנפוצים בהם ניתן לקבל החזר מס?

ישנם מספר מצבים נפוצים מאוד בהם ניתן לקבל החזר מס ובאים לידי ביטוי בחייו של כמעט על כל שכיר במשק. בניהם ניתן למנות:

  • קבלת נקודות זיכוי ואי מימושם במספר מצבים, כמו הולדת ילד חדש במשפחה, גירושים, חתונה או קבלת מעמד של ידועים בציבור, מחלה קשה ונכות.
  • הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל.
  • שינוי בגובה המשכורת.
  • שינוי מקום עבודה או עבודה רק במהלך חלק מחודשי השנה.
  • עבודה במספר עבודות ללא ביצוע תיאום מס.
  • יציאה לשנת שבתון.
  • קבלת פיצויים בגין פיטורים.

 

גיליתם שמגיע לכם החזר מס – כמה כסף מקבלים בחזרה?

אז כמה כסף מקבלים חזרה? התשובה לשאלה הזו תלויה במספר גורמים משמעותיים ומשתנים כמו גובה ההכנסה השנתית של העובד, מהן נקודות הזיכוי שרלוונטיות עבורו, ומה גובה הטעות בגביית היתר שבוצעה עבורו. באופן כללי, כמעט כל שכיר בישראל זכאי להחזר של עד אלפי שקלים בשנה.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון ומעלה משמעותית את גובה ההחזר הצפוי הוא האפשרות להגיש את הבקשה להחזר מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור. כך שגם אם גיליתם מאוחר מדי שאתם זכאים להחזר – כל עוד הזכאות התקיימה בששת השנים האחרונות אתם עדיין מכוסים. ההצטברות של סכומי ההחזר לאורך השנים מקפיצה למעשה משמעותית את גובה ההחזר אותו ניתן לקבל ומעמידה אותו על סך של עשרות אלפי שקלים.

גיליתם שמגיע לכם החזר מס? כך תקבלו אותו
גיליתם שמגיע לכם החזר מס? כך תקבלו אותו

האם ניתן לקבל החזר מס באופן עצמאי וללא רואה חשבון

למרות שהתמודדות עם רשות המס נשמעת מפחידה ומאיימת ומתקשרת באופן אוטומטי לרואי חשבון וטיפוסים בחליפות, האמת הרבה יותר פשוטה מכך: את הבקשה לקבלת החזר מס יכול כל אחד להגיש באופן עצמאי באמצעות מילוי של הטפסים הרלוונטיים והגשה שלהם לפקיד בלשכת המס המקומית. אין שום סיבה לחשוש או לפחד מבקשת הכסף חזרה מרשות המס – ההפך הוא הנכון: הכסף הזה שייך לכם, ועבדתם קשה עבורו.

 

אילו טפסים צריך להגיש על מנת לקבל את ההחזר

אז איזה טפסים צריך להגיש בפועל כדי לקבל את ההחזר?

ראשית, יש למלא טופס 135 לבקשה להחזר מס. את הטופס ממלאים בהתאם להוראות פקיד שומת המס ובכפוף לסיבה בגינה מבוקש ההחזר, בצירוף של כל המסמכים הרלוונטיים שמאמתים ומאשרים את פרטי הבקשה. כך למשל, בגין בקשה לקבלת החזר מס עבור נקודות זיכוי בגין נכות או מחלה, יש לצרף את מסמכי הוועדה הרפואית שמאמתים את החלטת הוועדה המזכה. נוסף לכך, יש לצרף לבקשה טופס 106 מהמעסיק, שבו מפורטות כלל ההכנסות וההפרשות שבוצעו במהלך השנה עבור העובד. 

 

נוסף לכך אלו, יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או אסמכתא בנקאית המאמתת את פרטי חשבון הבנק של מגיש הבקשה, כך שבמקרה וימצא זכאי יועבר ההחזר לחשבונו ללא עיכוב נוסף.

את כלל הטפסים יש להגיש אך ורק באופן ידני לפקיד שומת המס המקומית. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה גם באופן מקוון דרך האינטרנט. 

 

מה הדרך המומלצת ביותר לקבלת החזר מס

למרות שניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי, ברוב המקרים הדבר לא מומלץ. פקודת המס ארוכה ומסובכת, והשינויים החלים בה במהלך השנים מקשים מאוד על התהליך. חשוב להבין שטעות קטנה במילוי הטפסים עלולה לגרום לדחייה של הבקשה, או גרוע מכך, לתשלום מס נוסף. לכן, רבים בוחרים לפנות לרואי חשבון מקצועיים ויועצי מס שיעשו עבורם את העבודה וימנעו מהם את הסיכון שהגשת הטפסים לבד. הבעיה בדרך זו היא סכום העמלה שמשולם עבור הגשת הטפסים: לרוב, רואי חשבון יגבו עמלה בגובה של עד עשרות אחוזים מסכום ההחזר, שעשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים, דבר שפוגע בכדאיות הבקשה. אז מה ניתן לעשות?

 

MoneyBack – הדרך הטובה ביותר לקבלת החזרי מס

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה החדשנית של MoneyBack, שמאפשרת הגשה מלאה של הטפסים דרך הרשת ובליווי של רואי חשבון מומחים, תמורת תשלום עמלה סמלית. המערכת החכמה של האתר מאפשרת זיהוי אישי של הטפסים אותם צריך להגיש באופן פרסונלי ומותאם אישית, על בסיס נתונים אותם מזין מגיש הבקשה. לאחר מכן, רואי החשבון שלנו עוברים על הטופס ומוודאים שכל הפרטים מולאו כראוי על מנת שהבקשה תתקבל בצורה הטובה ביותר. באמצעות דרך זו, יכול כל אחד להגיש את הבקשה להחזר בליווי מקצועי מלא וללא צורך לצאת מהבית או להתעסק בבירוקרטיה, והכי חשוב – ללא תשלום עמלות מופקעות.

רוצים להגיש את הטפסים ולקבל את כספכם בחזרה? צרו איתנו קשר עוד היום, וגלו כמה כסף מגיע לכם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.