fbpx

החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי

פתחתם לאחרונה את קופת הגמל שלכם? אולי מגיעים לכם החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי.

קופת גמל וקרן פנסיה הינם בין הדרכים הפופולאריות ביותר כדי לחסוך לטווח הרחוק. לרוב, משמשות הקופה והקרן לסיפוק ביטחון כלכלי בגילאים מבוגרים בהם כושר העבודה נפגע ולכן הן בעלות חשיבות עליונה ומומלץ לשמור עליהם היטב. אולם לעיתים אין ברירה ונסיבות החיים מחייבות פתיחה מוקדמת של הקופות ומשיכה מוקדמת של הכסף. אבל האם ידעתם שתוכלו לקבל על כך גם החזר מס?

 

הפקדת כספים לקופת גמל וקרן פנסיה

באופן עקרוני, ההפקדות לקופת גמל וקרן פנסיה הינן פטורות ממס ומאפשרות לשכיר שלו לשלם מס עליהם במהלך השנה. אף שהקופות מיועדות להיפתח דווקא בשלב הפנסיה, מאפשרת המדינה לפתוח את הקופות גם קודם לכן, אולם משיכת הכספים מהקופות בשלב שקודם להסדר שנקבע בחוק, יחייב בתשלום מס גבוה על כספים אלו. הסדר זה נקבע במטרה לעודד שכירים להפריש כספים לפנסיה, כך שיוכלו לחיות בכבוד גם כשיגיעו לשלב זה. לכן, המדינה רוצה לעודד ככל האפשר את ההפקדה ולמנוע ככל האפשר את המשיכה המוקדמת, והדרך לעשות זאת היא באמצעות תשלום מס או זיכוי ממנו בגין משיכה או הפקדה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

המועד החוקי למשיכה מקופת גמל

מתי חל המועד החוקי למשיכה מקופת גמל?

  1. במקרה בו השכיר לא עבד במשך לפחות שישה חודשים ובנוסף לכך לא התחיל לעבוד במקום עבודה אחר במקום זאת.
  2. במקרה בו השכיר הגיע לגיל 60 ופרש מהעבודה, או במקרים בהם כושר העבודה הצטמצם בלפחות 50 אחוז.

משיכה שלא תחת אחת מנסיבות אלו מקופת הגמל תחשב כמשיכה שלפני המועד החוקי, ולכן תהיה חייבת בתשלום מס בגובה של 35 אחוז. סכום זה ניתן לקזז רק באמצעות נקודות זיכוי אישיות.

החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי
החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי

נסיבות מיוחדות בהם ניתן למשוך מהקופה ללא תשלום מס

למרות זאת, ישנם מספר תבחינים שנקבעו בחוק ומאפשרים למשוך את הכסף מהקופה והקרנות השונות גם קודם לזמן החוקי ומבלי לשלם מס או קנס על המשיכה. תבחינים אלו נוצרו מתוך הבנה של המדינה שבמצבים מסוימים אין לשכיר ברירה אלא למשוך את הכספים מוקדם מן הצפוי. המקרים שנקבעו בחוק לעניין זה אינם משיכת כספים לצורך חופשה באילת או להשקעת כספים בבורסה אלא מקרים בהם באמת ישנו צורך חיוני בכסף זמין ומיידי, והמדינה יודעת להתחשב בכך. העילות המוגדרות למשיכת כספים מוקדמת ללא תשלום מס הם:

  1. מיעוט הכנסות של החוסך או של בן זוגו: במידה והכנסתו של העובד או של בן זוגו נמוכה משכר המינימום (כ5,300 ש"ח בשנת 2020), ניתן יהיה למשוך ללא מס את סכום ההפרש שבין הכנסת העובד או בן הזוג לתקרת שכר המינימום. כך למשל במקרה ושכרו של העובד הינו כ3,000 ש"ח בחודש, יוכל העובד למשוך 2,300 ש"ח ללא תשלום מס. במידה ויש לבני הזוג ילד קטין, יוכפל שכר המינימום עבורם וסכום המשיכה המותרת ללא מס יחושב על פי הפער מתעריף זה (כ10,600 ש"ח).
  2. נכות של החוסך או של קרוב משפחתו: במקרה בו נקבעה עבור החוסך או קרוב משפחתו נכות רפואית לצמיתות בגובה של 75 אחוז ומעלה, יהיה אפשר למשוך את הכספים מהקופה ללא מגבלות או תשלום מס בשל כך.
  3. הוצאות רפואיות של החוסך או של קרוב משפחתו: במידה וקיימות הוצאות רפואיות בגובה יותר ממחצית ההכנסה השנתית של העובד, יוכל העובד למשוך מהקופה את סכום ההוצאות הרפואיות ללא תשלום מס.
  4. בנוסף לכל אלו, ניתן למשוך כספים מקופות גמל וקרנות פנסיה ותיקות ולא פעילות בהם היתרה היא עד לסך של 8,000 ש"ח.

המשמעות לכך הינה פשוטה: במידה ופתחתם את קופת הגמל בשביל אחת מהמטרות האלו – מגיע לכם החזר מס.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי?

אף שבאופן עקרוני כל אדם יכול פשוט לאסוף את המסמכים שלו (כמו למשל טופס 159(א) המעיד על היקף ההכנסה של בן או בת הזוג) ולחשב את הדוחות וההחזרים הצפויים בכוחות עצמו, אין ספק שיועץ מס מקצועי או רואה חשבון בעל ניסיון בתחום המס יגרור שינוי משמעותי בגובה המס המוחזר ובמהירות בה תוכלו לקבל אותו.

לכן, רבים בוחרים לשכור את שירותיהם של רואי חשבון ויועצי מס על מנת שיעשו את הליך הבקשה עבורם, ויש בכך היגיון רב: מדוע לעבוד קשה כשיש דרך פשוטה יותר? הזמן שלכם שווה יותר.

 

למי כדאי לפנות כדי לקבל החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי

אם גם אתם מחפשים את הדרך הטובה ביותר כדי לקבל בחזרה את הכסף שמגיע לכם, אנחנו בMoneyBack נמצאים כאן לשירותכם. תמורת תשלום סמלי אנו נלווה אתכם לאורך הליך הבקשה ונוודא שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם במהירות האפשרית.

לשירותנו עומדים מיטב רואי החשבון ויועצי המס. הניסיון שלנו יכול להצטרף לזכויות שלך, וכך להחזיר לך עשרות אלפי שקלים, במינימום מאמץ מצידך. אנו נעזור לך לחשב את הדוחות ונגיש בשמך את הבקשה לקבלת ההחזר, כך שתוכל לשכוח מכאב הראש שחשבת שמחכה לך. הבדיקה הקפדנית שלנו תאפשר לכם להצטרף לאלפים שכבר קיבלו את כספם בחזרה.

המתנה ועיכוב בבקשת החזר מס, עלולים לפגוע בגובה ההחזר הצפוי. אל תתנו לכסף שלכם ללכת לאיבוד – פנו אלינו עוד היום וקבלו את כספכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.