fbpx

החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל

לקחתם משכנתא מהבנק? ברכותינו, ככל הנראה גם רכשתם ביטוח חיים. קבלת משכנתא הינה סיבה אחת בגללה רבים עושים ביטוח חיים, אחת מני רבות. אולם האם ידעתם שהפקדה עבור ביטוח חיים והפקדה לקופת גמל עשויה לזכות אתכם בהקלת החזר מס? פעמים רבות, למדינה יש אינטרס לעודד אותנו לעשות פעולות מסוימות או לרכוש מוצרים מסוימים ואחד מהמצבים האלו הוא בהפקדה לביטוח חיים או הפקדה לקופת גמל. אז מי הם הזכאים לקבלת החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל ואיך בכלל ניתן לקבל את הכסף? אל תלכו לשום מקום, כל הפרטים שאתם צריכים כבר כאן.

מהו החזר מס ואיך ניתן לקבל אותו?

מהו החזר מס? החזר מס הינו כסף שמגיע לכם חזרה מרשויות המס. מכיוון שישנם הטבות מס רבות שכמעט ואינם ידועות לנו, מס הכנסה עשוי לגבות מאיתנו סכומים גבוהים מן הנדרש. כך נוצר מצב בו כמעט כל שכיר בישראל זכאי לקבלת החזר, ואם רק יגיש את הטפסים הנכונים יקבל את כספו בחזרה.

 

מהם התנאים לזכאות לקבלת החזר מס עבור ביטוח חיים או קופת גמל

בחוק הוכר כי ניתן לקבל החזר וניכוי מס בשל הפקדה לביטוח חיים או לקופת גמל. את ההפקדה עבור ביטוח חיים או קופת גמל ניתן לבצע בשני אופנים. האחד, באופן ישיר על ידי המעסיק דרך מקום העבודה, והשני באופן עצמאי על ידי השכיר. כאשר ההפקדה נעשית דרך מקום העבודה, המעסיק מדווח לרשות המס על ההפקדה כך שהמס ינוכה מראש. אולם במקרים בהם השכיר הפקיד את כספו לקופות גמל וביטוח חיים באופן עצמאי, עליו לפנות לרשות המיסים ולהגיש טפסים על מנת לקבל את ההחזר. גם הפקדה עבור ילד או הורה מוכרת לצורך קבלת הטבות המס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

מה גובהו של החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל?

ההטבות שנקבעו בחוק בשל ביטוח חיים או הפקדה בקופת גמל מתחלקות לשתיים: החזר מס וניכוי מס.

  • החזר מס הינו סכום כסף שמוחזר ישירות לחשבונכם בגובה האחוז שנקבע עבורכם. כך למשל, על פי סעיף 45א' לפקודת מס הכנסה גובה הזיכוי ממס בשל רכישת פוליסת ביטוח חיים הינו 25 אחוז, ועבור הפקדה לקופת גמל בסך של 35 אחוז, כאשר מדי שנה נקבע סכום תקרה מרבי עליו ניתן לקבל החזר מס. כך למשל, אם הופקדו בשנה 10,000 ש"ח עבור פוליסת הביטוח, ניתן לקבל באופן ישיר כ2,500 ש"ח חזרה ישירות לחשבונכם.
  • ניכוי ממס הינו סכום כסף שינוכה מחשבון ההכנסות הכללי שלכם, כך שסכום ההפרשות יקוזז בצורה שלא ישפיע על מדרגת השכר. כיוון שגובה המס אותו אתם משלמים נקבע על פי גובה ההכנסות השנתי (ולא החודשי!) שלכם, ניכוי סכום ההפרשות עשוי לגרור אחריו תשלום מס נמוך באופן משמעותי בשווי של אלפי שקלים בשנה. הסכום המרבי עליו ניתן לקבל ניכוי ממס נקבע על פי תקרה שנתית משתנה אותה קובעת רשות המיסים. על פי סעיף 47 לפקודת מס הכנסה נקבע כי גובה ההפקדה המקסימלי עליו ניתן לקבל ניכוי מס הינו עד כ5 אחוז מגובה הכנסתו של המפקיד (וכל זאת בכפוף לתקרה השנתית המשתנה כאמור). כך למשל, אם המשכורת אותה מרוויח העובד הינה 6,000 שקל בחודש ומתוכם מפקיד העובד כ300 שקל בחודש, יגבה מס רק עבור 5,700 ש"ח אותם קיבל העובד בפועל בסוף החודש.
החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל
החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל

כיצד ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס? בירוקרטיה בירוקרטיה ושוב, בירוקרטיה

על מנת להגיש בקשה להחזר מס, יש למלא טופס 135, שמהווה דו"ח שנתי מקוצר, אליו יש לצרף טופס 106 מהמעסיק, שמפרט את כלל ההכנסות וההפרשות עבור העובד באותה שנה. בנוסף, יש לצרף לבקשה אישור שנתי של ההפקדות שבוצעו לקופת הגמל או ביטוח חיים, אותו ניתן לקבל מחברת הביטוח או המקום בו הופקד הכסף. את הבקשה יש להביא באופן ידני את פקיד שומת המס המקומי. בניגוד לתיאום מס, אותו ניתן לעשות באינטרנט, לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן מקוון. למרות זאת, בממשק הייחודי שלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה גם דרך האינטרנט, הודות למערכת החכמה והליווי של רואי החשבון שלנו.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא שאת הבקשה ניתן להגיש באופן רטרואקטיבי גם בעבור כל אחת מששת השנים האחרונות, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה החל משנת 2014 והילך, כאשר עבור כל שנה יש להגיש טופס נפרד בצירוף שלל המסמכים הרלוונטיים, מה שעלול לייצר די הרבה ניירת.

 

האם כדאי להגיש בקשה באופן עצמאי?

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, רבים בוחרים לפנות ליעוץ מקצועי וליווי לאורך תהליך הגשת הבקשה. מאחר והסכומים המדוברים הינם גבוהים ועשויים להגיע עד לסך של עשרות אלפי שקלים בצורה מצטברת לאורך מספר שנים, חשוב מאוד להגיש את הטפסים באופן המדויק ביותר כדי להצליח לקבל את ההחזר המקסימלי. רבים חוששים מהתעסקות עם רשות המיסים, דבר שמצטרף לעודף הבירוקרטיה ממנו סובלת המערכת הציבורית בישראל, וגורם לרבים להעדיף שירות של רואה חשבון לאורך הדרך. בנוסף, החוק המסובך והמורכב מקשה גם על אלו שמנסים להגיש את הטפסים בעצמם. כך למשל, אחת לכמה שנים עשויה להשתנות גובה התקרה המקסימלית עליה ניתן לקבל החזר בשל הפקדה לקופות גמל, ולכן עצה מיועץ מס או רואה חשבון מנוסה היא כמעט בגדר חובה ועשויה לפתור עבורכם הרבה בעיות.

 

אז למי כדאי לפנות? MoneyBack כאן בשבילכם ולמענכם

אחת הפלטפורמות הייחודיות שהתפתחו במהלך השנים האחרונות היא MoneyBack. מדובר במערכת חדשנית ומדויקת שמסוגלת בתוך מספר דקות לאבחן בבירור ובאופן אישי מה הם הטפסים אותם עליכם להגיש על בסיס הנתונים אותם מילאתם. לאחר האבחון הראשוני והעלאת הטפסים, טובי המומחים ויועצי המס עוברים גם הם באופן ידני על הבקשה ומוודאים שאף סעיף לא התפספס. בתשלום סמלי וללא גביה של עמלות עתק, גם אתה יכול להגיש את הבקשה מהבית בליווי של אנשי מקצוע ובאופן חוקי לחלוטין, ומבלי לחשוש שאולי הבקשה לא הוגשה כראוי ותסתבך עם רשות המס.

הדרך הכי קצרה לראות את הכסף שלך בחזרה – היא MoneyBack.

אז למה אתה מחכה? צור איתנו קשר עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.