fbpx

החזר מס כתוצאה מרכב מושבת

כל רכב שנמצא על הכביש במדינת ישראל מחויב בתשלום מס קבוע. המיסוי גבוה יותר כאשר מדובר ברכבי יוקרה או ברכבים גדולים במיוחד. עם זאת, ישנם מקרים שכתוצאה מאי שימוש ברכב, בעל הרכב יכול להגיש בקשה לפטור ממס על התקופה שבה הרכב היה מושבת. אם הרכב שלכם הושבת בתקופה האחרונה מסיבה כלשהי, כאן תדעו האם אתם זכאים לקבלת החזר מס כתוצאה מרכב מושבת.

מיסוי על רכב:

כל בעל רכב במדינת ישראל מחוייב לשלם סכום שנתי למדינה על העובדה שהוא מחזיק ברכב. המס הזה נקרא אגרת רישוי, והוא נקבע על פי מספר פרמטרים: סוג הרכב, מחירו ושנת היצור שלו. במס הזה מחויב כל בעל רכב בישראל שרכבו עולה על הכביש.

 

החזר על מס רישוי:

ישנם מקרים שבהם בעל הרכב יוכל להיות פטור מתשלום המס על הרכב, כיון שהרכב שלו לא היה בשימוש. כדי לקבל את הפטור על בעל הרכב לצרף מסמכים מסוימים שיאשרו את העבודה שהוא זכאי לפטור. לפניכם מספר מקרים שבהם תוכלו לקבל החזר על תשלום של אגרת רישוי, בצירוף הטפסים שעליכם לצרף בכל מקרה כדי לקבל את הפטור:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

הפקדה של רישיון הרכב:

  • אם מסיבה כלשהי בעל הרכב נאלץ להפקיד את הרישיון של הרכב לזמן שעולה על חודש ימים הוא זכאי לקבל החזר מס על התקופה הזו. ההפקדה יכולה להיעשות גם מרצונו החופשי של בעל הרכב, אך כמובן שבזמן זה אסור לו לעשות כל שימוש ברכב. במקרה של הפקדה לזמן הנמוך מ30 יום לא יינתן כל החזר.
  • טפסים – לבקשה לקבלת החזר מס בגין הפקדה יש להגיש את טופס ההפקדה בצירוף רישיון הנהיגה של בעל הרכב ולקבל החזר מס על תקופת ההפקדה.

 

גניבה:

  • אם הרכב נגנב, אזי בעל הרכב פטור מתשלום אגרת רישוי החל מיום הגניבה. הפטור מותנה בכך שהוגשה תלונה למשטרה, והוא מותנה בכך שעברו למעלה מ30 יום מהגניבה לפני שהרכב הוחזר, וכמובן עבור מקרה שבו הרכב לא הוחזר כלל.
  • טפסים – בעת הגשת הבקשה יש לצרף את אישור קבלת התלונה מטעם משטרת ישראל.

 

הודעת אי שימוש מטעם משטרת ישראל/רשות אחרת

  • למשטרת ישראל עומדת הזכות להודיע ביחס לכל רכב על אי שימוש. במקרה הזה הרכב מורד מהכביש ורישיון הרכב שלו נלקח. גם במקרה הזה בעל הרכב יוכל להגיש בקשה לקבלת החזר מס על התקופה שבה הרכב שלו היה מושבת עקב הנחיית המשטרה. מלבד הודעת אי שימוש מטעם משטרת ישראל, כל תפיסה של הרכב בידי רשות שמוסמכת להקפיא את השימוש בו מכל סיבה שהיא, מזכה אתכם בהחזר על התקופה שבה הרכב לא היה ברשותכם.
  • טפסים – יש להגיש את הודעת המשטרה על כך שהרכב הורד מהכביש, וכמובן לוודא שהתאריכים הכתובים בו הם התאריכים הנכונים לתקופה שבה נאסר על הרכב לנוע בכבישים. לחילופין, יש להביא אסמכתא מהרשות שתפסה את הרכב על פי חוק על כך שבתקופה מסוימת הרכב לא היה בשימוש עקב התפיסה שלה.

 

הרס גמור של הרכב:

  • אם הרכב עבר פגיעה ברמה שהוציאה אותו מכלל שימוש, יש לדווח למשרד הרישוי על כך באמצעות שמאי הרכב בתקופה שלא עולה על 15 יום, ולאחר הדיווח תהיו זכאים לזכאות על אגרת הרישוי.
  • טפסים – אישור משמאי מורשה על אובדן גמור של הרכב.
החזר מס כתוצאה מרכב מושבת
החזר מס כתוצאה מרכב מושבת

פירוק:

  • רכב שנמסר לפירוק ונמסרה לרשות הרישוי הודעה רשמית על פירוקו פטור מתשלום מס החל מהיום שבו הוא נמסר לפירוק. כמובן שהחל מיום זה נאסר לעשות בו שימוש כמובן ולכן הוא פטור מתשלום אגרת רישוי.
  • טפסים – המפרק צריך להנפיק אישור רשמי על פירוק הרכב (רק מי שמורשה לפרק יכול להנפיק את האישור) ואתם תהיו מזוכים על אגרת הרישוי.

 

פטירת בעל הרכב:

  • אם בעל הרכב ששמו מופיע ברישיון הרכב נפטר, ניתן לקבל החזר מס על התקופה שמהפטירה שלו.
  • טפסים – במקרה של פטור בגין פטירה של בעל הרכב יהיה עליכם להגיש למשרד הרישוי את תעודת הפטירה של המנוח, ולקבל זיכוי החל מתאריך הפטירה.

 

אשפוז:

  • בדומה למקרה של פטירה, אם בעל הרכב אושפז לתקופה מסוימת הוא יכול לקבל החזר מס על התקופה שבה הוא היה מאושפז בבית החולים.
  • טפסים – יש לצרף אסמכתא מטעם בית החולים שבו בעל הרכב אושפז שמפרטת את הזמן המדויק של תקופת האשפוז.

 

מכירת הרכב:

  • אם הרכב נמכר לסוחר לרכבים ושהה אצל הסוחר למעלה מחודש ימים, אתם זכאים להחזר.
  • טפסים – אסמכתא על מכירת הרכב לסוחר הרכבים.

 

תו נכה:

מקרה נוסף שבו תקבלו החזר על אגרת הרישוי אולם אין לה קשר לעובדה שלא נהגתם ברכב לתקופה מסוימת/הרכב הושבת, הוא כאשר הנפקתם תו נכה. הנפקה של תו נכה מזכה בהנחה משמעותית על אגרת הרישוי, ומהיום שהנפקתם את תו הנכה תוכלו לקבל את ההפרש אם נגבה מכם התעריף הרגיל של אגרת הרישוי ללא התחשבות בנכות שלכם.

 

החזר מס כתוצאה מרכב מושבת – סיכום:

החזר על מס רישוי לרכב יוכל להינתן בעיקר במקרים שבהם הרכב היה מושבת ולא הייתה לנהג את היכולת לנהוג בו. בין אם מדובר בהשבתה של הרכב מסיבה כלשהי או בחוסר יכולת של הנהג לנהוג, אתם זכאים לקבל החזר על התקופה שבה הרכב לא היה בשימוש. פנו עם הטפסים הנדרשים למשרד הרישוי וקבלו את כספכם בחזרה.

שאלות ותשובות

כאמור, רק אחד המטפלים זכאי לקבל את הטבת המס בגין טיפול בהורה קשיש, אך המדינה לא מתערבת מי זכאי לקבל את ההטבה והמטפלים יכולים להחליט על זה בינם לבין עצמם.
לעיתים נוצר רושם שלא מדובר בסכומי כסף גבוהים ולכן חבל על זמן ההתעסקות. אולם בטווח של שנים הכסף יכול להצטבר לסכום משמעותי ולכן מומלץ לעשות את המאמץ הזה כדי לקבל את הכסף.
את ההטבה הכספית אמורים לקבל ממס הכנסה, ואליו יש להגיש את הטפסים. אין לרשויות הבריאות השונות קשר לעניין.
גם עבור אחזקה במוסד ניתן לקבל החזר הוצאות ולא רק על הטיפול.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.