fbpx

טופס 116 – תיאום מס

עובדים שכירים אשר מועסקים במספר מקומות עבודה, חשוב שתדעו שעליכם לערוך תיאום מס. תהליך זה נעשה בעזרת טופס 116 המוגש ישירות לרשות המיסים, במטרה למנוע הורדה של מס גבוה מהמשכורת שלא לצורך. את הטופס תוכלו למצוא כאן באתר. להורדת הטופס לחצו כאן

תיאום מס למועסקים במספר עבודות

עובד שמועסק ביותר מעבודה אחת נדרש לבצע תיאום מס. זהו למעשה דיווח לרשות המיסים על קבלת הכנסה ממספר מעסיקים, וביצוע תיאום של ההפרשות מהמשכורת בין המעסיקים השונים. לעובד אשר לא מגיש טופס 116, ירד 50% מס מתוך המשכורת המשולמת על ידי המעסיק המוגדר כמעסיק משני. מדובר על מאות עד אלפי שקלים! לכן חשוב לערוך את תיאום המס בטרם קבלת המשכורת הראשונה מהמעסיק המשני.

 

תיאום מס בדיעבד

ניתן לבצע תיאום מס בכל שלב שבו יודע העובד כי הוא פונה לעבודה נוספת. במידה ולא ביצע זאת העובד בטרם קבלת המשכורת הראשונה, וירד סכום רב של מס, ניתן לדרוש אותו בדיעבד, ולקבל החזר מהמעסיק על הסכום שירד.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

טופס 116 – כיצד לבצע תיאום מס?

על העובד להגיש טופס 116 ישירות לרשות המיסים. את הטופס ניתן להוריד כאן מהאתר, או דרך רשות המיסים עצמה. הבקשה יכולה להיות מקוונת או להתבצע באופן פרונטלי ברשות המיסים עצמה. ניתן לבצע תיאום מס מקוון פעם אחת במהלך שנה ומעבר לכך הדבר מצריך הגעה למשרדי רשות המיסים.

טופס 116 - תיאום מס
טופס 116 – תיאום מס

מה נדרש להכין לצורך מילוי טופס 116

לצורך מילוי טופס 116, נדרשים פרטים אישיים ופרטי המעסיק וכדאי להיערך לכך מראש:

  • פרטי ממלא הטופס
  • פרטי בן/ בת הזוג והילדים
  • פרטי המעסיק – שם וכתובת
  • מספר תיק ניכויים של המעסיקים
  • הגדרה של מעסיק ראשי ומעסיק משני (לרוב לפי אחוזי העסקה וגובה משכורת)

 

הגשת אישור תיאום מס למעסיק

לאחר עריכת תיאומי המס, יש להגיש את האישורים המתקבלים לידי המעסיקים. עבור כל מעסיק מודפס אישור משלו (בראש הדף נמצא שם המעסיק). באישור המודפס, ישנה הוראה של אחוז המס שיש לנכות מהעובד (האחוז וגובה המס משתנה בין המעסיקים).

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.