fbpx

החזר מס על משכנתא

סוף סוף הגשמתם את החלום לרכוש בית משלכם. לקחתם משכנתא, התחייבתם לתשלומים במשך מספר שנים, ועכשיו סוף סוף יש לכם את המקום השקט שלכם, שנותן לכם איכות חיים אחרת. לא סתם לקיחת משכנתא נחשבת לאחת ההחלטות הכי חשובות בחיי כל זוג. אז אחרי שעשיתם את כל הבירורים וכבר קצת נרגעתם, הגיע הזמן שתדעו – עבור קבלת משכנתא ניתן לקבל גם החזר מס. איך? למה? כמה? החזרי מס עשויים להיות נושא מבלבל, בעיקר בשל ריבוי הסעיפים והתנאים המשתנים. מחפשים מישהו שיעשה לכם קצת סדר? אל דאגה. ריכזנו כאן עבורכם את כל מה שצריך לדעת על החזר מס על משכנתא. המשיכו לקרוא

החזר מס עבור רכישת ביטוח חיים

הדרך הראשונה לקבלת החזר מס עבור משכנתא, היא באמצעות רכישת ביטוח חיים. בעת הליך קבלת המשכנתא מהבנק, מחויבים מקבלי המשכנתא על ידי הבנק לרכוש פוליסת ביטוח חיים אשר תבטיח את כיסוי המשכנתא במקרה ובו יתרחש אירוע ביטוחי עתידי, כמו תאונה או מחלה, כך שהבנק יוכל לגבות את המשכנתא. על פי סעיף 45א' לפקודת מס הכנסה, בזכות ביטוח החיים תוכלו לקבל החזר מס בגובה של 25 אחוז מגובה מחיר פוליסת הביטוח. כמובן, מחיר הביטוח נגזר ישירות מגובה המשכנתא אותה לקחתם. חושבים שמדובר במעט כסף? חישבו שנית. הנה דוגמא קטנה להמחשת העניין:

נניח שלקחתם משכנתא בגובה של 4000 שקלים לחודש למשך תקופה של 20 שנה. נניח גם שבהתאם לגובה המשכנתא, נקבע עבורכם על ידי חברת הביטוח כי בכל חודש תשלמו כ200 ש"ח עבור הפוליסה. 25 אחוז מגובה מחיר הפוליסה הם 50 ש"ח, כך שמדובר על החזר בסך של 50 ש"ח לחודש, 600 ש"ח לשנה, ו12,000 ש"ח למשך תקופת המשכנתא כולה! מי מאיתנו היה מוותר פשוט על 12,000 ש"ח?

לצורך קבלת ההחזרים, חשוב לשמור את המסמכים והאישורים הקשורים לפוליסת הביטוח והמשכנתא, כך שבמקרה ותידרשו להוכיח כי אכן שילמתם את כספי הפוליסה תהיה בידכם הוכחה תקפה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

עצמאים שעובדים מהבית

הדרך השנייה לקבלת החזר מס עבור משכנתא היא דרך מסלול ייחודי שמיועד רק לאוכלוסיית העצמאיים. האם אתם עצמאים שעובדים מהבית? נהדר, אז יש לנו בשורה בשבילכם. כמו הרבה הוצאות אחרות שיכולות להיות מוכרות לצורך החזר מס, גם עבור אחזת משרד ניתן לקבל החזר מס בגין הוצאה מוכרת, וכאשר העבודה מתנהלת מהבית – ניתן להחשיב את הבית גם כמשרד. כלל האצבע המרכזי בהוצאות מוכרות למס הינו שאם ההוצאה היא על מנת לייצר הכנסה, היא נחשבת כהוצאה מוכרת. ולכן ניתן לקבל החזר מס עבור ריבית שמשולמת עבור המשכנתא, הוצאות חשמל, ארנונה ועוד. כך למעשה, מדריגת המס גובה הסכום אותו תשלמו יקבעו על פי סכום ההכנסה השנתי לאחר ניכוי ההוצאות המוכרות למס, מה שעשוי להיות משמעותי מאוד.

החזר מס על משכנתא
החזר מס על משכנתא

אז איך עובד הליך הגשת בקשה לקבלת החזר מס על משכנתא?

על מנת לקבל החזר מס עבור רכישת ביטוח חיים בגין משכנתא, יש להגיש טופס 135. יש לצרף לבקשה אישור שנתי של פוליסת הביטוח, אותו ניתן לקבל מחברת הביטוח. את הבקשה יש להביא באופן ידני ללשכת פקיד שומת המס. באופן עקרוני, לא ניתן להגיש את הבקשה והטפסים להחזר דרך האינטרנט, אך אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש בקשה להחזר גם דרך האינטרנט און-ליין, באמצעות הממשק החדשני אותו אנו מציעים.

עבור עצמאי שרוצה להגיש בקשה להחזר מס בגין ניהול עסק מבית שעל שמו רשומה משכנתא, יש למלא טופס שנתי 1301 (דין וחשבון על הכנסות) בסוף השנה. את הדו"ח מגישים באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים ולאחר מכן גם באופן ידני בלשכת פקיד שומת המס, עד ל30 באפריל בשנה שלאחר השנה בגינה מוגשת הבקשה. עצמאי שהכנסתו השנתית הינה נמוכה מסך של 60,000 ש"ח בשנה רשאי להגיש במקום טופס 1301 דו"ח שנתי מקוצר שמספרו 137 באמצעות האינטרנט. בתוך טפסים אלו יפורטו כלל ההוצאות השנתיות המוכרות לצורך מס בצירוף תיעוד או מסמכים המעידים על ההוצאות, בכפוף להוראות הכתובות בטופס.

בנוסף לכל אלו, יש לצרף לבקשה אסמכתא או צילום צ'ק במטרה לאמת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה. אלו נועדו על מנת לוודא שבמידה תתקבל הבקשה יתבצע ההחזר ישירות אל חשבונו של מגיש הבקשה ללא עיכוב נוסף. את ההחזר ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחר שנת הגשת הבקשה, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר עבור שנת 2014 והילך, כאשר עבור כל שנת מס יש להגיש את הבקשה בטפסים נפרדים.

 

האם כדאי להגיש את הבקשה באופן עצמאי, או שחייבים רואה חשבון?

למרות שניתן באופן עקרוני להגיש בקשה וטפסים גם באופן עצמאי, הדבר לא מאוד מומלץ. הגשת הטפסים מלווה בבירוקרטיה רבה שמקשה מאוד על התהליך, ודורשת ריבוי טפסים וניסיון מסוים במילוי והבנת סעיפים קטנים. לאדם מבחוץ, קשה לראות את התמונה המלאה באופן עצמאי וללא הדרכה, וטעות קטנה בהבנה או במילוי של הטפסים עשויה לעלות במחיר של תשלום מס נוסף והפסד של ההחזר המגיע לכם. לכן, רבים מעדיפים לפנות לרואה חשבון או יועץ מס שיעשה עבורם את התהליך פשוט יותר, הודות לניסיון שלהם בתחום.

 

למי הכי כדאי לפנות כדי להגיש בקשה?

למרות שניתן לפנות באופן ישיר לרואי חשבון או יועצי מס, כדאי לדעת שלרוב הללו מצפים לתשלום שעשוי להיות גבוה למדי מסכום ההחזר. כך למשל, רואי חשבון רבים מעדיפים לגבות אחוז מסוים באופן קבוע מסכום ההחזר, כך שבסוף התהליך אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים סכומים שבכלל לא האמנתם.

אז מה אפשר לעשות? אנחנו בMoneyBack נמצאים כאן לשרותכם. דרך האתר הנגיש שלנו ניתן למלא את כל הטפסים באופן הטוב ביותר באמצעות מערכת חכמה וליווי של טובי יועצי המס ורואי החשבון, וכל זאת באופן חוקי לחלוטין ובתשלום סכום סמלי באופן שקוף ומובן. הממשק הפשוט שבאתר מאפשר לכל אחד פשוט לגשת ולמלא את הבקשה, מבלי להסתבך וללכת לאיבוד בדרך, ובידיעה שהבקשה תוגש על הצד הטוב ביותר כך שתיענה במהירות האפשרית.

אל תהססו לפנות אלינו, ולקבל את אלפי השקלים שמגיעים לכם בלי עיכוב!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.