fbpx

טופס 169 ב – אישור מסירת מידע

בעלי נכות המבקשים קבלת פטור ממס, נדרשים להציג מסמכים רפואיים לדיון בוועדה ברשות המיסים. לעיתים תדרשו להציג מידע רפואי נוסף, ולשם כך תדרשו בחתימה על טופס 169 ב – אישור מסירת מידע. זהו למעשה אישור ויתור סודיות אל מול גורמים רפואיים, שיוכלו למסור מידע רפואי אישי לוועדה ברשות המיסים. להורדת הטופס לחצו כאן

בקשה לפטור ממס

בעלי אחוזי נכות גבוהים, זכאים להגיש בקשה לרשות המיסים כדי לדון באפשרות לקבלת פטור ממס. כאשר מדובר על בעלי נכות, הכוונה היא לאנשים בעלי אחוזי נכות פיזית, נפשית או שכלית, המוכרים על ידי המדינה והמוסדות הרפואיים כבעלי נכות. בעלי נכות יכולים להיות זכאים לפטור ממס. חשוב לציין שבמקרים רבים, אינם מחויבים במס מלכתחילה בשל הכנסה נמוכה או בשל קבלת גמלה חודשית. לכן כדאי לבדוק האם קיים חיוב במס בטרם הגשת בקשה להטבה מרשות המיסים.

 

מי זכאי להגיש בקשה לקבלת פטור ממס?

כל אדם בעל נכות יכול להגיש בקשה להטבה במס. אולם פטור מלא יקבל אדם בעל נכות הגבוהה מ89%, אשר מוכר על ידי הביטוח הלאומי כבעל נכות.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

טופס 169 ב - אישור מסירת מידע
טופס 169 ב – אישור מסירת מידע

אילו טפסים נדרשים לשם הגשת בקשה לפטור ממס?

בהגשת בקשה לפטור ממס, יש להגיש מספר טפסים לרשות המיסים (בין אם באופן מקוון או פרונטלי):

  • טופס 169 א – קביעת אחוזי נכות לצרכי מס הכנסה
  • טופס 169 ב – אישור מסירת מידע
  • מסמכים רפואיים – מועדה רפואית או רופאים מומחים המעידים על אחוזי נכות גבוהים
  • מסמך מהביטוח הלאומי – מסמך מועדה של הביטוח הלאומי אשר מעיד על הכרה של וועדה באחוזי נכות (אם קיימת זכאות לקבלת גמלה חודשית יש לצרף אותה).

 

מדוע יש למלא טופס 169 ב?

טופס זה מאשר מסירה של מידע רפואי אישי על ידי גורמים רפואיים לידי הוועדה של מס הכנסה אשר דנה בפטור ממס. חשוב לציין שלפי חוק אין חובה על אדם למלא את הטופס הזה ולמסור מידע פרטי אודותיו. עם זאת, אי – מילוי הטופס עלול לפגוע בתהליך הנידון בוועדה, כדאי להמציא אישורים רפואיים חלופיים לבקשת הוועדה. במידת הצורך ניתן להתייעץ עם גורם משפטי. הוועדה מצידה מחויבת לסודיות מלאה בקבלת המידע אליה. ניתן למצוא את הטופס באתר.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.