fbpx

רשימת היישובים הזכאים להטבות מס

מאחר והמדינה מעוניינת לעודד אנשים לעבור לגור באזורים מוחלשים כלכלית ובאמצעות כך לפתח אותם, מאפשרת המדינה קבלת הטבות מס ליישובי פריפריה מסוימים.

הטבות מס ליישובי פריפריה

בנוסף לכך, המדינה מעוניינת גם להקל על תושבים בעלי מצב חברתי וכלכלי נמוך, ולכן היא מעניקה הטבות גם להם. ישובים נוספים שמקבלים הקלות מס עשויים להיות יישובי ספר שנמצאים קרוב לגבול, ולכן המדינה מעוניינת לאכלס גם יישובים אלו במטרה להגן ולקבע את גבולות המדינה, ולבסס את מעמד היישובים הללו. אז מי זכאי לקבל את ההטבה ומה גובה ההטבה לה אתם זכאים? בואו לגלות.

 

התנאים לקבלת ההטבה

על מנת להנות מההטבה, על העובד לגור לפחות 12 חודשים ברציפות באחד מן היישובים שמופרטים ברשימה להלן, שנקבעת מדי שנה כתנאי לקבלת הזיכוי. הזיכוי ניתן רק עבור מס המוטל על הכנסה מיגיעה אישית, ולא על מס המוטל על הכנסות אחרות. במידה והעובד עבר דירה בין יישובים שזכאים לקבל את ההטבה, יוכל לקבל את גובה ההטבה המגיע לו בכפוף למשך המגורים באותו יישוב, ובלבד שבסך הכל התגורר כ12 חודשים במקום בו מתקיימת הזכאות. גובה ההטבה בין יישוב ליישוב משתנה, כפי שיפורט ברשימה להלן.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

כיצד מחושב גובה ההטבה?

גובה ההטבה מחושב בצורה של אחוזים שגובה משתנה מיישוב ליישוב, ועד לגובה הכנסה שנתית משתנה.

כך למשל, ביישוב מצפה רמון מגיעה ההטבה השנתית לגובה של 18 אחוז מההכנסה ועד לתקרת הכנסה של 222,000 ש"ח. תושב מצפה רמון שעובד ומרוויח כ20,000 ש"ח בחודש (וכ240,000 ש"ח בשנה), זכאי לקבל זיכוי בגובה 18 אחוז מ234,720 ש"ח, שהם כ42,249 ש"ח, וזה גובה הזיכוי אותו יקבל העובד בסוף השנה.

רשימת היישובים הזכאים להטבות מס
רשימת היישובים הזכאים להטבות מס

רשימת היישובים הזכאים לקבל את ההטבה

רשימת היישובים הזכאים המלאה הינה ארוכה ומפורטת ומונה עשרות רבות של יישובים ומתעדכנת מדיי שנה באתר רשות המס. מספר ישובים בולטים שזכאים להטבה הם:

    • תושבי אדורה, אליאב, אמירים, אמנון, אמציה, כרמיאל, ללהב, לוחמי הגטאות, מחניים ולפיד זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 7 אחוז לשנה עד לתקרה שנתית של 132,360 ש"ח ברוטו לשנה.

 

  • תושבי אילת זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 10 אחוז על הכנסה שצמחה או הופקה באזור אילת, עד להכנסה של 242,520 ש"ח ברוטו לשנה.
  • תושבי עין גדי, סער, סוסיה, צאלים, קצרין, תלמים, אבירים וטבריה, זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 10 אחוז עד לתקרה שנתית של 162,480 ש"ח ברוטו לשנה.

 

    • תושבי ניצנה, ניצני סיני, נטור, נחף, נווה איתן, נווה אטי"ב, נאות סמדר, מירון, משכיות, משואה ונאות מרדכי זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 12 אחוז לשנה עד לתקרה שנתית של 192,600 ש"ח ברוטו לשנה.
    • תושבי נתיבות, ירוחם, זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 16 אחוז לשנה עד לתקרה שנתית של 204,600 ש"ח ברוטו לשנה.

 

  • תושבי מצפה רמון ואופקים, זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 18 אחוז לשנה עד לתקרה שנתית של 234,720 ש"ח ברוטו לשנה.

 

  • תושבי שדרות, בארי, ארז, בני נצרים, ברור חיל, גבים, גברעם, זיקים וזמרת זכאים לתשלום מס מופחת בשיעור של 20 אחוז לשנה עד לתקרה שנתית של 241,800 ש"ח ברוטו לשנה.

לא מצאתם את עצמכם באף אחד מיישובים אלו? זה לא אומר שאתם לא זכאים לקבל החזר! מדובר ברשימה חלקית בלבד. על מנת לברר זאת באופן סופי, יש באפשרותכם להיכנס לאתר רשות המס ולחפש את מקום המגורים שלכם באופן ספציפי או לפנות לייעוץ אצל יועץ מס מקצועי או רואה חשבון שיעשה סדר עבורכם. כפי שניתן לראות, גובה ההחזר נע בין 7 אחוז ל20 אחוז לשנה, וישנם יישובים רבים שכלולים בטווח זה, כך שמומלץ לבדוק היטב בקרב מומחי מס לפני ויתור על הגשת הבקשה.

 

כיצד ניתן לקבל את ההטבה

על מנת לממש את ההטבה, יש לסמן על גבי טופס 101 (אותו מוסרים למעסיק בתחילת כל שנה או עבודה) כי הינכם מבקשים לקבל זיכוי ממס בשל תושבות קבע בישוב מזכה (משבצת מספר 3 על גבי הטופס). בנוסף לכך יש למסור למעסיק טופס אישור תושבות חתום על ידי הרשות המקומית.

במידה ושנת המס בה הייתם זכאים לקבל את ההטבה חלפה וטרם מימשתם אותה, תוכלו לקבל בשל כך החזר מס. את ההחזר ניתן לקבל עד שש שנים לאחור באמצעות הגשת טופס בקשה לקבלת החזר מס (טופס 135) בלשכת פקיד שומת המס המקומית. לבקשה יש לצרף גם אסמכתא בנקאית המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, על מנת שבמידה וימצא זכאי יועבר ההחזר ישירות לחשבונו. עבור כל שנת מס שונה בגינה מבוקש ההחזר, יש להגיש טופס נפרד בצירוף המסמכים המאמתים את הזכאות לקבלת ההחזר, כמו טופס אישור התושבות החתום בידי הרשות המקומית.

עובד שהחל להתגורר ביישוב מזכה במהלכה של שנת המס והשלים את 12 חודשי המגורים שלו באותו יישוב רק לאחר שנת המס יוכל לקבל גם הוא החזר מס באמצעות הליך הגשת הבקשה להחזר המס שתואר לעיל.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי

אף שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הטפסים לקבלת החזר באופן עצמאי, רבים בוחרים לעשות זאת באמצעות ליווי מקצועי של יועץ מס או רואה חשבון מומחה.

אחת הסיבות לכך היא שדיני המס הינם דינמיים ומשתנים; כך למשל, היישובים המזכים וגובה הזכאות משתנים מדי שנה, כך שעל מנת לקבל את גובה ההחזר המקסימלי עליכם לדעת כי היישוב בו התגוררתם היה זכאי להחזר במהלך כל אחת מששת השנים האחרונות, וכן עליכם לברר מה גובה ההחזר שניתן באותה שנה.

מדובר במשימה של איסוף מסמכים ובירוקרטיה ארוכה, שניתן לחסוך באמצעות פנייה לאדם שמומחה ובעל ניסיון בכך שיעשה זאת עבורכם. אז מדוע לבחור בדרך הקשה – כשיש פתרון נוח ונגיש ממש מול העיניים?

 

בואו לקבל את הכסף שמגיע לכם!

אנחנו בMoneyBack מאפשרים לכם לקבל את ההחזר הגבוה ביותר אותו תוכלו לקבל, במינימום מאמץ, ובאופן חוקי לחלוטין.

הודות ליועצי המס שלנו, תוכלו למלא את הטפסים בנוחות ובזריזות מבלי לצאת מהבית, וכל זאת תמורת תשלום סמלי בלבד. אנו נגיש את הטפסים עבורכם ונעמוד בקשר עם רשות המס לכל מה שתצטרכו, כך שהכסף יגיע ישירות לחשבונכם במהירות הגבוהה ביותר.

הניסיון שלנו יעמוד לרשותכם, ויאפשר לכם להצטרף לעשרות אלפים שלא האמינו שיקבלו את כספם חזרה וכבר קיבלו אותו.

אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר עוד היום. הכסף שלכם לא יחכה לכם לנצח..

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.