fbpx

תיאום מס או החזר מס אונליין

פעמים רבות, שכירים מוצאים את עצמם עובדים במקביל במספר עבודות, מה שמתבטא בסוף החודש בשני תלושי משכורת שונים. על מנת שלא יגבה מס הכנסה גבוה עבור העבודות הללו נדרש העובד לבצע תיאום מס. במידה ולא ביצע העובד תיאום מול הרשות עבור העבודות הללו, ניתן לקבל את המס באמצעות בקשת החזר מס אונליין. אז איזו אפשרות עדיפה וכיצד ניתן לממש כל אחת מן האופציות? 

תיאום מס: מה זה בכלל ולמה חשוב לעשות?

כפי שידוע לרבים, מס הכנסה נגבה מדי חודש בצורה של אחוז מסוים מתוך משכורתו של העובד, המחושב על בסיס גובה ההכנסה השנתית הכוללת שלו. כך למשל עבור הכנסה שנתית של למעלה מ75,961 ש"ח (כ6,331 ש"ח בחודש בממוצע), נדרש העובד לשלם 14 אחוז מס מדי חודש, ואילו עבור הכנסה שנתית של מעל 9,081 ש"ח (כ9,081 ש"ח בחודש בממוצע) נדרש העובד לשלם 20 אחוז מס מתוך שכרו מדי חודש.

כאשר השכיר עובד במספר מקומות במקביל, יש לחשב את גובה השכר החודשי שלו בצירוף של המשכורות מתוך כל העבודות. כך, במידה והשכיר מקבל במקום אחד כ6,500 ש"ח בחודש ובמקום אחר 2,000 ש"ח בחודש, שכרו הכולל בממוצע חודשי הינו כ 8,500 ש"ח כך שאחוז המס אותו הוא צריך לשלם (14 אחוז) אינו משתנה. אולם בהעדר ביצוע תיאום מס, יגבה מה הכנסה בעבור העבודה השנייה את מדריגת המס המקסימלית – כ50 אחוז! כך יוצא שהעובד משלם כ1000 ש"ח מס עבור העבודה השנייה, במקום 280 ש"ח בלבד.

לכן, חובתו של העובד לבצע דיווח לרשות המס על מספר מקומות העבודה בהם הוא מועסק ומה גובה ההכנסה השנתית הכולל של כל אחד ממקומות אלה. על בסיס הדיווח של העובד קובעת רשות המס את אחוז המס השנתי שעל העובד לשלם.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

מתי עושים תיאום מס

את תיאום המס ניתן לבצע דרך אתר רשות המס אונליין כבר בתחילת השנה, כאשר השכיר יודע שהוא מועסק אצל מספר מקומות. תיאום המס הוא הליך פשוט למדיי שלוקח מספר דקות בלבד. באתר הרשות נמצאת הדרכה מלאה ומפורטת על מילוי והגשת התיאום ומפיקה לשכיר אישור עבור כל אחד מן המעסיקים במקום. כאשר התיאום נעשה הוא נכנס לתוקף של שנת מס אחת בלבד. למרות זאת ונכון לשנת 2020, שכירים רבים קיבלו אישור אוטומטי מרשות המס כי התיאום שביצעו בשנה שעברה ימשיך בתוקף גם לשנה הבאה, ובכך חסכו את הצורך לערוך שוב תיאום מס חדש.

במידה והאפשרות של הגשת התיאום דרך האינטרנט נשמעת לכם מסובכת מדיי, ניתן לבצע את התיאום גם באמצעות פקיד השומה באמצעות טופס 116, או דרך רואה חשבון ויועץ מס. את התיאום עדיף לבצע מיד בתחילת השנה או בתחילת העבודה במקוום העיסוק השני בכדי להימנע מגביית מס גבוה מן הרצוי.

תיאום מס או החזר מס אונליין
תיאום מס או החזר מס אונליין

החזר מס אונליין – למי מיועד?

במידה והשכיר לא ביצע תיאום מס מיד עם תחילת העבודה אצל המעסיק השני (או השלישי ויותר) הוא זכאי לקבל החזר מס עבור החודשים שקדמו לתיאום המס. לכן הפרוצדורה החשובה לעניין זה היא – החזר מס.

את ההחזר ניתן לקבל עד שש שנים לאחר שנת המס, כך שאפילו אם לא ידעתם על אחוז המס הגבוה ששילמתם אולי עדיין לא מאוחר מדי בשבילכם. החזר המס עשוי להיות מומלץ בכל מקרה – גם אם בצעתם תיאום מס, שכן החזר המס עשוי לעלות על נקודות נוספות בגינם מגיע לכם כסף חזרה, כמו שינוי מקום עבודה באמצע שנה או שינוי בסטטוס המשפחתי (חתונה, גירושין, מספר הילדים הקטנים בבית) שעשוי לזכות אתכם בנקודות זיכוי ממס נוספות.

 

החזר מס אונליין – איך עושים את זה

כדי להגיש את הבקשה להחזר מס יש באפשרותכם מספר אופציות:

  1. להגיש את הבקשה לפקיד שומת המס באופן עצמאי. אפשרות זו כמובן מחייבת אתכם להגיע לסניף רשות המס בכוחות עצמכם ולמלא שם את הטפסים. היתרון באפשרות הזו הוא שלא תצטרכו לשלם עבור הגשת הטפסים. אולם החיסרון הבולט הוא שתצטרכו להתמודד עם הטפסים בכוחות עצמכם, וכן להגיע באופן פיזי לרשות המס ולהמתין שם לתורכם בתקווה שהבאתם את כל הטפסים הנכונים.
  2. פנייה לרואה חשבון מומחה שיבצע עבורכם את העבודה השחורה מול רשות המס. היתרון של אפשרות זו בולט, אולם חשוב לדעת גם מה הוא החיסרון: פעמים רבות רואי חשבון גובים עבור התיק אחוז מסוים מגובה ההחזר שתקבלו, כך שאתם עשויים לשלם גם 20 אחוז מתוך ההחזר שקיבלתם ישירות אל רואה החשבון. מדובר בעלות שעשויה להגיע גם לאלפי שקלים עבור בקשה יחידה, והיא תלויה בגובה ההחזר שתקבלו.
  3. האפשרות השלישית והמומלצת ביותר: הגשת בקשה להחזר מס באמצעות חברה שמתמחה בהחזרי מס, אונליין ותמורת תשלום סמלי והגון בלבד. חברות ייעוץ מס למעשה משלבות את 2 הדרכים שהוצגו קודם לכן בצורה הטובה ביותר. כך תקבלו ליווי מלא ועזרה בהגשת הטפסים מבלי להתייצב בלשכה ומבלי לשלם סכומים מופקעים עבור שירות פשוט שמצריך מעט ידע מקצועי וניסיון.

 

סיכום

לסיכום, את תיאום המס מומלץ לבצע כבר בתחילת השנה. למרות זאת, במקרים בהם לא עשיתם את התיאום בתחילת השנה או שביצעתם תיאום ואז התחלתם לעבוד במקום עבודה נוסף מה שהפך את התיאום הקודם ללא רלוונטי – ניתן לבקש את ההחזר עבור המס ששולם דרך האינטרנט ומבלי מאמץ מיוחד, הודות לחברות יעוץ המס שניתן למצוא ברשת.

לאיזו חברה כדאי לפנות? הכירו את MoneyBack

הייחוד שלנו בMoneyBack נמצא בשילוב שבין טופס אינטרנטי מקוון וידידותי לידיים מקצועיות שמטפלות בו בנאמנות בצד השני. תמורת תשלום סמלי, המומחים המנוסים שלנו ישמחו לעמוד לשרותכם ויוודאו שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם במהירות האפשרית.

מלאו עכשיו את הטפסים וגלו כמה כסף מגיע לכם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.