fbpx

עלייתה של ריבית הפריים – כל מה שרציתם לדעת על הריבית האימתנית ואיך תוכלו להתחמק ממנה

ריבית הפריים שהייתה הריבית הזולה במשק, מרימה ראש והופכת להיות יקרה יותר ויותר. בנק ישראל מעלה את הריבית מידי תקופה בעקבות האינפלציה במשק ויוקר המחייה מאמיר. למרות זאת, ניתן להנות ממשכנתא משתלמת גם לאחר עליית ריבית הפריים. ריכזנו כאן עבורכם את המידע בנושא. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה זה ריבית פריים?

ריבית פריים היא ריבית המורכבת מריבית בנק ישראל ומריבית עוגן הבנקים. ריבית בנק ישראל שהייתה עד לפני תקופה קצרה 0.1%, עומדת היום על 2%. הבנקים מוסיפים על ריבית בנק ישראל את המרווח שלהם ליצירת עוגן עבורם. ריבית עוגן הבנקים עומדת על 1.5%. אם נחשב את גובה ריבית הפריים המעודכנת נראה כי היא מגיעה ל-3.5%.

ריבית בנק ישראל היא ריבית לא ממש יציבה, היא עלולה להשתנות בכל חודש מחדש. ב-15 לחודש בנק ישראל מכריז על גובה הריבית המעודכנת וכך הלוואות חוץ בנקאיות, הלוואות משכנתא ותשלומים נוספים המתבססים על ריבית הפריים, מאמירים אוטומטית בגלל שהם כוללים ריבית פריים.

חשוב לדעת כי למרות שריבית הפריים נחשבת לריבית לא יציבה, היא גם לא כל כך מסוכנת כיוון שכדי לפרוע אותה אין צורך בהודעה מוקדמת ובתשלום עמלה על פירעון מוקדם. כך שאם יש לכם משכנתא שהתייקרה בגלל עליית ריבית הפריים, מחזור משכנתא מקצועי וחכם עשוי להוזיל את הריביות במשכנתא שלכם.

 

איך נמנעים מריבית יקרה במשכנתא?

לקיחת משכנתא היא עסקה גדולה ואולי היא אף המשמעותית ביותר בחיי הלווה. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו משלם מחיר יקר ולכן, כדי למנוע מצב כזה, חובה להיעזר ביועץ משכנתאות מנוסה שיבנה את תמהיל המשכנתא בצורה נכונה שתפחית את הסיכונים הנלווים לעליית הפריים בצורה משמעותית.

על פי חוקי בנק ישראל, בלקיחת משכנתא ניתן לשלב את ריבית הפריים עד לשליש מגובה הלוואת המשכנתא המבוקשת. החכמה היא להקשיב לסיכונים הקיימים ולא לשלב אותם במשכנתא בצורה לא מבוקרת. ההמלצה היא לא לשלב שני שליש מההלוואה בריבית פריים כיוון שבצורה כזו, כל עלייה בריבית הפריים תהיה משמעותית ותייקר בפן החודשי את גובה ההחזר.

בניית תמהיל הלוואה חייבת להיעשות באופן מקצועי ושקול, גם כאשר היא נלקחת מחברת פיננסים מובילה וידועה באמינותה. ההלוואה שאתם לוקחים חייבת להתאים לחיי היומיום שלכם. אין סיבה שתיאנקו תחת עול הלוואה כבד כל עוד וניתן לפרוס אותה למספר שנים רב יותר, וזו רק דוגמא קטנה.

 

הכירו את פיקסמן פיננסים

אם אתם זקוקים להלוואה חוץ בנקאית, אתם חייבים להכיר את חברת פיקסמן פיננסים שדואגת לכך שגם עם העלאת ריבית הפריים, הלקוחות לא יפגעו מהעלייה והיא דואגת לריביות אטרקרטיביות ללווה. החכמה היא לפזר נכון את הסיכונים ולמצוא את המימונים המתאימים לעסקה העומדת על הפרק.

מטבעות

 

מה היה לנו עד עכשיו?
הצהרת נגישות

אתר זה מופעל על ידי בלו ג'ירף מדיה. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני

תקנון האתר

תנאי שימוש ברוכים הבאים לאתר "money-back" בכתובת https://Money-back.co.il/ להלן: "האתר", מופעל על ידי חברת בלו

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.