fbpx

החזר מס בגין חינוך מיוחד

אולי אתם לא מודעים לכך, אבל אם אתם הורים לילדים שלומדים במסגרת חינוך מיוחד אז מגיע לכם החזר מס בגין חינוך מיוחד. כחלק מההכרה בהתמודדות עם הקשיים היום יומיים אותם חווים הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מאפשרת המדינה לקבל הטבת מס בגובה של אלפי שקלים בשנה על מנת לעזור לכם להתמודד עם הקושי. למרות זאת, כ80 אחוז מההורים לילדים במסגרות חינוך מיוחד לא מקבלים את ההטבה שלהם – רק בגלל שהם לא ביקשו אותה.

אז באיזה צד של הסטטיסטיקה אתם בוחרים להיות? 

 

מי זכאי לקבל החזר מס בגין חינוך מיוחד

התנאי לקבלת הזכאות הנו עמידה של הילד בפני וועדת השמה של משרד החינוך שמאשרת את זכאותו של הילד ללמוד במסגרת חינוך מיוחד.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מסגרת חינוך מיוחד יכולה להיות בית ספר לחינוך מיוחד, גן חינוך מיוחד או גן שפתי, או גם כיתת חינוך מיוחד שנמצאת בתוך בית ספר רגיל. ההטבה תינתן גם להורים לילדים מכיתה ט' ומעלה שנמצאים במסלול 07 המיועד לבעלי לקות למידה. ברוב המקרים, מדובר על ילדים בעלי לקות למידה כמו ADD או ADHD, כך שאם ילדכם מאובחן עם אחת מלקויות אלו, סביר להניח שגם אתם זכאים לקבל את ההטבה.

לצערנו, נכון לשנת 2020 הורים לילדים שאובחנו כבעלי לקות למידה אך לומדים בכיתה רגילה במסגרת תוכנית שילוב בבית ספר רגיל לא זכאים לקבל את ההטבה. כמו כן, יש לשים לב לכך שההטבה ניתנת עבור כיתות חינוך מיוחד בלבד – ולא כיתות תגבור רגילות שנמצאות לפעמים בבתי ספר.

 

מה גובה הזיכוי אותו ניתן לקבל?

הטבת המס למעשה ניתנת בצורה של נקודות זיכוי ממס. במקרה וזו הפעם הראשונה בה אתם נתקלים במושג זה, כל מה שעליכם לדעת הוא שנקודות הזיכוי הם נקודות נצברות בגינם ניתן לשלם מס מופחת מדי חודש.

נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו כ219 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה. מאחר וגובה ההטבה בגין חינוך מיוחד הינו כ2 נקודות זיכוי, ניתן לקבל החזר של כ5,256 ש"ח לשנה. עבור ילד בגיל יסודי מכיתה א' עד ו', מדובר על החזר כולל בשווי של 31,536 ש"ח!

כך למשל יפתח בנה של דנית לומד במסגרת חינוך מיוחד, מה שמקנה להם הטבה בגובה של 2 נקודות זיכוי ממס. בנוסף לכך, דנית מקבלת 2.25 נקודות זיכוי נוספות שניתנות לכל אזרח עובד בישראל, ועוד חצי נקודת זיכוי נוספת שניתנת לנשים עובדות בישראל. בנוסף לכך מקבלת דנית נקודת זיכוי נוספת עבור ילד מעל גיל 6 ומתחת לגיל 18, מה שגורם לכך שדנית זכאית להחזר של כ15,111 ש"ח מדי שנה. כאמור, ההחזר מתקבל רק במידה והייתם ערניים לכך.

ריחפתם וגיליתם רק עכשיו שמגיע לכם החזר? עוד לא מאוחר מדיי!

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס בגין חינוך מיוחד

במידה ולא מימשתם את נקודות הזיכוי במהלך השנים האחרונות, תוכלו לקבל את ההחזר עליהם גם לאחר מכן. במסגרת שיטת המס המונהגת בישראל, ניתן לקבל החזר מס עד שש שנים לאחר שנת המס בה נגבה המס העודף, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה עבור שנת 2014 והילך. 

החזר מס בגין חינוך מיוחד
החזר מס בגין חינוך מיוחד

אז מהם הטפסים אותם צריך להגיש כדי לקבל את ההחזר?

  • טופס 135 להגשת בקשה להחזר מס.
  • מסמך המעיד על החלטת וועדת ההשמה של משרד החינוך.
  • במידה וקיים אישור מנוירולוג על כך שיש לילד לקות למידה, יש לצרף גם מסמך זה (טופס 127) להגשת הבקשה.

בנוסף לכך, יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה. מדוע הדבר חשוב? במידה ובקשתכם תתקבל על ידי רשות המס, הכסף יוחזר ישירות אל חשבונכם. על מנת למנוע כל עיכוב נוסף בקבלת ההחזר הכספי יש צורך גם במסמכים הללו, על מנת ליעל את פעילות רשות המס.

בשונה מתיאום מס אותו ניתן לבצע גם דרך האינטרנט, את הבקשה להחזר מס יש להגיש לפקיד בלשכת שומת המס המקומית באופן ידני. אף שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים גם דרך הרשת וללא צורך לצאת מהבית.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר לבד או שחייבים לשם כך ליווי מקצועי?

באופן עקרוני, ניתן להגיש את הטפסים ולקבל את ההחזר גם באופן עצמאי וללא ליווי מקצועי. אולם כמו שרבים כבר גילו, הדרך לגן עדן רצופת מכשולים: ערמות הבירוקרטיה והניירת בעולם המס בישראל מקשים על מילוי מקצועי של הטפסים, וגורמים לכך שבקשות רבות למעשה נתקעות בדרך.

לכן, רבים בוחרים לפנות לשירותם של רואה חשבון בעלי ניסיון בתחום המס. אין ספק שידיעה והיכרות מעמיקה עם פקודת המס משפיעה בצורה משמעותית על סכום ההחזר הצפוי.

 

למי הכי כדאי לפנות כדי לקבל את ההחזר

אם אתם מחפשים את הדרך הבדוקה והמוכחת ביותר לקבלת החזרי מס, יש לנו את הפתרון בשבילכם: MoneyBack. הפלטפורמה החדשנית שבאתר מאפשרת להגיש את הבקשה דרך האינטרנט ומבלי לצאת מהבית או לעמוד בתורים ממושכים. באתר ניתן למלא את כל הטפסים בליווי מלא של יועצי מס ורואי חשבון מומחים, שגם יעברו על הבקשה שלכם ויוודאו שהיא מולאה כראוי, לפני שנעביר אותה לרשות המס בשבילכם.

הבדיקה הקפדנית של המומחים שלנו והניסיון הרב אותו צברנו לאורך השנים, מאפשרים לנו לדאוג לכך שההחזר יתקבל במהירות האפשרית וכי סכום ההחזר יהיה הגבוה ביותר אותו ניתן לקבל. באופן חוקי לחלוטין ותמורת תשלום סמלי, תוכלו גם אתם להצטרף לאלפים שכבר קיבלו את כספם בחזרה.

אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר עוד היום וגלו כמה כסף ממתין לכם במרתפי רשות המס!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.