fbpx

החזר מס בגין מחלה ממושכת

התמודדות עם מחלה קשה אינה עניין של מה בכך. בנוסף לקשיים הגופניים וההתמודדות הנפשית, שגרת החיים כולה נפגעת ולצידה יכולת ההשתכרות של החולה. אם לא די בכל אלו, גם ההוצאות בשל הטיפול מצטרפות לתמונה והופכות את ההתמודדות לקשה יותר. המעט שניתן לעשות במקרים אלו הוא לקבל החזר מס בגין מחלה ממושכת. בשל המורכבות והקשיים שמתלווים למחלה, נותנת המדינה אפשרות לקבל הטבות מס והחזרים שיקלו את ההתמודדות של החולה ובני משפחתו. מי זכאי, וכמה ניתן לקבל בחזרה? הבאנו לכם את כל המידע.

מי זכאי לקבל פטור ממס בגין מחלה ממושכת

התשובה לשאלה הזו נקבעת בידי המוסד לביטוח לאומי. למעשה, הדרך לקבלת הטבות מס בגין מחלה מתחילה בידיה של וועדה בביטוח לאומי, ולאחר שזו קובעת אחוזי נכות עוברת הבקשה לקבל זיכוי לטיפולה של רשות המס.

אך לא כל אחוז נכות מזכה בהכרח בהטבת מס. על מנת לקבל זיכוי ממס בגין מחלה קשה או ממושכת יש לעמוד בלפחות אחד מהקריטריונים הבאים:

    • קביעה של נכות רפואית בשיעור של 100 אחוז למשך תקופה של לפחות חצי שנה.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  •  קביעה של נכות רפואית בשיעור של 90 אחוז בחישוב משוקלל של מספר מחלות. כיצד נקבע החישוב המשוקלל? לאחר חישוב של מחלה אחת, נעשה חישוב אחוזי הנכות מתוך האחוזים הנותרים בלבד. לדוגמא, חולה שסובל ממחלת לב ובגינה הוכרו עבורו 80 אחוזי נכות, עדיין לא זכאי לקבל הטבת מס. אולם אם נקבעו עבורו 50 אחוזי נכות נוספים בגין מחלה נוספת, יחושבו עבורו האחוזים מתוך האחוזים הנותרים. כלומר 50 אחוז מתוך 20, מה שמוסיף לסך הכולל עוד 10 אחוזי נכות. 10 אחוז אלו מצטרפים ל80 האחוזים שהוא כבר קיבל בגין המחלה הראשונה, ובסך הכל הוא מגיע ל90 אחוזי נכות בחישוב משוקלל וזכאי לקבל את ההטבה.

 

למרבה הצער ניתן לקבל את הטבות המס בגין מחלה ממושכת רק לאחר עמידה בקריטריונים אלו, כפי שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי. כל מחלה אחרת, מצערת, קשה ופוגעת ככל שתהיה, לא מוכרת כיום לעניין הטבות מס.

למרות זאת, אם במהלך אמצע שנת מס סבלתם ממחלה ממושכת שלא זיכתה אתכם בהטבת מס אולם פגעה ביכולת ההשתכרות שלכם בפועל, ייתכן שאתם זכאים לקבל החזר מס בגין התקופה בה לא עבדתם.

גובה ההטבה צפוי להשתנות בין עובד לעובד, כתלות בזמן המחלה והשכר הממוצע של העובד בתקופה שקדמה לה. שימו לב כי ההטבה לא מעניקה רק פטור מתשלום מס מכאן ולהבא, אלא גם מאפשרת לקבל החזר מס עבור התקופה בה העובד היה חולה וטרם קיבל את ההטבה.

 

איך ניתן לקבל החזר מס בגין מחלה ממושכת

ראשית, יש לעבור את הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, בה נקבעים אחוזי הנכות. לאחר מכן, יש למלא טופס מספר 1516 (אותו ניתן למצוא באתר רשות המס) ולהגיש אותו יחד עם עותק של פרוטוקול הוועדה הרפואית בה הקבעה הזכאות.

את כלל המסמכים הללו יש להגיש באופן ידני לפקיד שומת המס המקומית. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה דרך הבית, אצלנו בMoneyBack תוכלו למלא את הטפסים גם מהבית, ומבלי להגיע ללשכת המס. בתקופת הקורונה מדובר בשירות משמעותי שאנו שמחים לספק עבורכם, ובכך לחסוך מכם את הסכנה בהידבקות בעמידה בתור ממושך.

החזר מס בגין מחלה ממושכת
החזר מס בגין מחלה ממושכת

החזר מס בגין מחלה קשה שלא הוכרה בביטוח לאומי

כאמור, ניתן להגיש בקשה להחזר מס בגין מחלה ממושכת גם אם זו לא הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי אך היא פגעה במשך תקופה ממושכת בגובה המשכורת החודשית השוטפת. מאחר וגובה המס נקבע על ידי רשות המס על בסיס הערכה שנתית של יכולת ההשתכרות של העובד, ככל שהערכה זו התבררה כשגויה בהחלט יתכן ותוכלו לקבל החזר מס מכובד.

את הבקשה להחזר מס במקרה זה ניתן להגיש עד שש שנים לאחר שנת המס בגינה מוגשת הבקשה, כך שנכון לשנת 2020 תוכלו להגיש בקשה עבור שנת 2014 והילך. במידה וזה המקרה שלכם, הטופס אותו אתם צריכים להגיש הוא טופס 135 ואליו לצרף טופס 106 (אותו ניתן לקבל מהמעסיק) שמפרט את כלל ההכנסות והפרשות שלכם ממקום העבודה באותה השנה.

כך או כך, בכל מקרה יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון שלכם, כך שכאשר הבקשה תתקבל היא תועבר אליכם ישירות באופן המהיר ביותר וללא כל עיכוב נוסף.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם מומחי מס לפני הגשת הבקשה להחזר

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אנחנו ממליצים לכם שלא לעשות זאת לבדכם. הניסיון שלנו מלמד שפעמים רבות ניתן למקסם ולשפר את הבקשה כך שהסכום הסופי אותו תקבלו יעלה באופן משמעותי. ליועצי מס יש ניסיון רב בעבודה מול הרשות, והידע וההבנה שלהם חיוניים להגשת בקשה על הצד הטוב ביותר. ייתכן שקיימות סיבות נוספות בגינם אתם זכאים לקבל החזר מס – וחבל לוותר עליהם.

 

יש דרך קלה יותר – MoneyBack

אם אתם מתמודדים עם מחלה קשה ובוחנים את האפשרות לקבל החזר מס בשל כך, אנחנו בMoneyBack נשמח לעמוד לשרותכם. באמצעות מילוי טופס אינטרנטי קצר, יועצי המס שלנו יבדקו עבורכם את הזכאות להחזר וימלאו את הטפסים בשבילכם כך שתקבלו את ההחזר הגבוה ביותר. הודות לניסיון שלנו, הכל נעשה פשוט יותר.

אל תהססו ליצור איתנו קשר. בואו לבדוק את הזכאות שלכם להחזר כספי משמעותי עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.