fbpx

החזר מס בגין תרומות

תרמתם? בואו לקבל חזרה.

על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, כל אדם שתרם בשנת מס סכום העולה על 207 ש"ח (נכון לשנת 2024) למוסד שמוכר כפטור ממס על ידי רשות המס, זכאי לתשלום מס מופחת באותה שנה, בשיעור של 35 אחוז מסכום התרומה. כך לדוגמא, אדם שתרם בשנת המס 1,000 ש"ח לעמותת "זכרון מנחם" (שמוכרת למס על פי סעיף 46) יהיה זכאי לקבל זיכוי מס בסכום של 350 ש"ח באותה שנה. בנוסף לכך, חברות בע"מ שמבצעות תרומה זכאיות לקבל זיכוי בגובה מס החברות באותה שנה. כך למשל, חברה בע"מ שתרמה 10,000 ש"ח במהלך שנת המס, תקבל זיכוי ממס בשיעור של 23 אחוז (גובה מס החברות נכון לשנת 2024), כלומר 2300 ש"ח.

את הזיכוי ניתן לקבל בכל מקרה בו מגיעים לסכום התרומה המינימאלי באותה שנה, בין אם התרומה ניתנה בתרומה אחת או בכמה תרומות נפרדות ובין אם ניתנה לעמותה אחת או למספר עמותות, ובלבד שכולם הוכרו למס על פי סעיף 46. את רשימת העמותות המוכרות לצורכי מס ניתן למצוא באינטרנט, אך באופן פשוט יותר ניתן לשאול לפני מתן התרומה – האם העמותה מוכרת לצורכי מס על פי סעיף 46?

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

החזר מס עבור תרומה שלא באמצעות כסף

בנוסף לקבלת זיכוי ממס עבור תרומה כספית, ניתן לקבל את ההטבה גם עבור סיפוק שירותים מקצועיים בעלי שווי כספי למוסדות ציבוריים בהתנדבות, ובתנאי ששווי השירות הינו גבוה 207 ש"ח. כך למשל, עורך דין שסיפק שירותים למוסד מוכר במס בהתנדבות בשווי של 1,000 ש"ח, יהיה זכאי לקבל החזר מס בשווי של 350 ש"ח. מנגד, חשוב לציין שבמקרה זה חישוב הזיכוי נעשה באופן שונה; תחילה, יחושב שווי השירות שניתן בהתנדבות כהכנסה, עליה התורם יצטרך לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי ככל הכנסה אחרת, ורק לאחר מכן יינתן הזיכוי. 

החזר מס בגין תרומות
החזר מס בגין תרומות

כיצד ניתן לקבל את ההחזר

במקומות עבודה מסוימים יכול השכיר לקבל את הזיכוי עבור התרומה על ידי המעסיק במסגרת המשכורת החודשית במהלך שנת המס בה התבצעה התרומה. במידה והבקשה מוגשת לאחר שנת המס, יקבל העובד החזר מס ישירות ממס הכנסה.

על מנת לקבל את ההטבה יש להגיש את המסמכים הבאים לפקיד בלשכת שומת המס במקום הקרוב למגוריכם. את הכתובת ושעות הפתיחה של הלשכה באזור המגורים שלכם תוכלו למצוא באתר רשות המיסים:

  • טופס בקשה להקלה במס שסימנו 116.
  • קבלות תרומה אותנטיות. הקבלה צריכה להיות רשומה על שם המבקש או על שם בן/בת הזוג שלו. במידה ובידיכם רק קבלה חתומה באופן דיגיטלי, תוכלו להדפיס את הקבלה ולצרף אותה לבקשה, ובלבד שיהיה כתוב על גביה באופן בולט צמד המילים "מסמך ממוחשב".
  • תלוש שכר כלשהו ממקום העבודה. התלוש מאפשר לרשות המס לזהות מהו מספר תיק הניכויים של המעסיק על מנת להעניק את הזיכוי לעובד.
  • במקרה של עצמאים, ההחזר יינתן במסגרת הדו"ח השנתי (טופס 1301). הדבר אותו חשוב לעשות במקרה זה הוא לאסוף ולשמור את כל הקבלות עבור התרומות במהלך השנה.

אף שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הטפסים והבקשה דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את כל המסמכים ללא יוצא מן הכלל דרך האינטרנט!

במידה ולא קיבלתם את ההחזר בסוף שנת המס – אין דבר. את הבקשה ניתן להגיש עד שש שנים לאחר שנת המס, כך שבשנת 2024 ניתן להגיש בקשה להחזר עבור שנת 2018 והילך, ובלבד שקיימות הקבלות שמאשרות את התרומה. את ההחזר עבור כל שנת מס יש להגיש בטופס נפרד.

 

החשש מהתמודדות עם רשות המס

שכירים רבים חוששים מהתעסקות עם רשות המס. הגוף שלוקח מאיתנו אלפי שקלים מדי שנה נתפס בעיני רוב האנשים כמקום מעוות ומסובך, שרק לוקח כסף ואין סיכוי לקבל ממנו בחזרה. חשוב שתדעו שזה לא נכון. ההפך – רשות המס מחלקת מיליוני שקלים מד שנה בחזרה לזכאים לכך. על פי ההערכות, מדי שנה תורמים משקי הבית בישראל סכומים בגובה כולל של 3.5 מיליארד שקל. סכומים אלו יכולים לזכות אתכם בהחזרי מס, אם רק תדעו לבקש אותם נכון.

ובכל זאת, רבים אינם ערים לזכויות שלהם וזקוקים ליעוץ מקצועי על מנת לקבל את החזרי המס. לכן, מומלץ להיוועץ עם יועץ מס, רואה חשבון, עורך דין מומחה העוסק בתחום, או כל חברה העוסקת בהחזרי מס. קבלת החלטה והגשת הטפסים לפני יעוץ מקצועי עשויה לגרום לכך שסכום ההחזר אותו תקבלו יהיה נמוך מזה שמגיע לכם, בגלל אי ידיעת זכויותיכם המלאות – לא חבל? תנו למומחי המס לעשות את הבירור בשבילכם ותוכלו לקבל סכומים שבכלל לא חלמתם עליהם.

 

למי כדאי לפנות כדי לקבל את ההחזר

נמאס לכם להיות פראיירים? רוצים לקבל את הכסף שמגיע לכם בחזרה? אנחנו כאן בשבילכם. אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים לקבלת החזר מס באופן מקצועי ביותר ובמינימום מאמץ מצידכם, הודות ליועצי המס והמומחים שלנו. הניסיון שלנו מלמד שפניות לקבלת החזר מס שנעשות באופן מקצועי, מגיעות לשווי של אלפי שקלים לעובד הממוצע עבור כל שנת מס. תמורת תשלום סמלי ובאופן חוקי לחלוטין, יועצי המס הזריזים והמנוסים שלנו יטפלו בתיק האישי שלכם על הצד הטוב ביותר, כך שתקבלו את ההחזר באופן המהיר ביותר ומבלי לטבוע בערמות הבירוקרטיה.

 

אל תתנו לכסף שלכם לחכות, צרו איתנו קשר עוד היום וגלו כמה מגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.