fbpx

החזר מס לבעלי חברה משפחתית

80 מתוך 200 החברות הגדולות ביותר בבורסה בתל אביב הן חברות משפחתיות. על פי הסטטיסטיקה, ביצועיהן של חברות משפחתיות טובות יותר בממוצע מאלו של חברות אחרות. אחת הסיבות לכך היא ההבדלים בשיטת המיסוי בין חברה רגילה לחברות משפחתיות, שמאפשרת חיסכון גבוה בתשלום המס וקבלת החזרים גבוהים ממס הכנסה. אז מה ההגדרה של חברות משפחתיות ומהו החזר מס לבעלי חברה משפחתית?

כיצד מוגדרת בחוק חברה משפחתית

על פי החוק, חברה משפחתית היא חברה בה:

  • חבריה הם בני משפחה על פי סעיף 76(ד) לפקודת מס הכנסה, כמו בן זוג, אח, אחות, אחד מההורים, הורי ההורים וכן צאצאי בני הזוג ובני זוגם.
  • החברה ביקשה להיחשב כחברה משפחתית תוך שלושה חודשים לאחר התאגדותה, או כחודש לפני תחילת שנת מס חדשה.

 

הטבות מס לבעלי חברה משפחתית

המשמעות של רישום כחברה משפחתית במס הכנסה היא אופן המיסוי של החברה: במקום שהחישוב יבוצע על כלל החברה, מבוצע החישוב על נישום יחיד שמייצג את החברה כאילו מדובר בו ולא בחברה רגילה בע"מ. בפסק דין בולט בנושא (ע"א 1186/06 אריה ברנוביץ' נ' אגף מס הכנסה), אמר על כך השופט גרוניס:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

" המוסד של החברה המשפחתית הוסף לפקודת מס הכנסה בשנת 1978 (חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס' 32), התשל"ח-1978). הרעיון מאחורי ההסדר היה לעודד הקמתן של חברות תוך מתן היתרונות שהיו קיימים אז לגבי מיסוי של יחידים. הצורך האמור נבע מכך ששיעורי המס לגבי חברות היו גבוהים מאלה שחלו לגבי יחידים. לכן, קיים היה חשש שאנשים יימנעו מלהקים חברות. "

לכן, תשלום מס עבור חברה משפחתית מאפשר קבלת מספר הטבות שבאופן עקרוני שמורות ליחידים. אז באלו הטבות מדובר, ובאלו מקרים קיים יתרון לחברות משפחתיות?

  1. במקרה בו לאדם יש מספר חברות, ניתן יהיה לקזז את הרווח וההכנסות מכל החברות ביחד לפני תשלום המס, במקום לשלם מס עבור כל חברה בנפרד. כך למשל, במצב בו חברה אחת מפסידה ואחרת מרוויחה, ניתן יהיה לקזז את סכומים ההפסד מסך ההכנסה הכוללת, מה שיגרור תשלום מס נמוך יותר. קבלנים רבים בוחרים לעבוד באופן זה כאשר כל פרויקט בניה מוגדר על ידם כחברה משפחתית נפרדת.
  2. במקרה בו הנישום שמייצג את המשפחה ועל פיו מבוצע חישוב תשלום המס זכאי לקבל הטבות במס. כך למשל, במקרה בו הנישום הינו בעל נכות או מחלה קשה יתכן ויוכר הנישום כפטור מתשלום מס, מה שיפתור באופן אוטומטי את החובה לתשלום מס עבור כל המשפחה כולה.
  3. במקרה בו הנישום הינו גם שכיר במקום נוסף והחברה המשפחתית מפסידה, ניתן יהיה לקזז את סך ההפסדים מגובה משכורתו של השכיר, לפני ביצוע חישוב המס.

בגין סיבות אלו, ניתן לראות כי התנהלות נבונה ומחושבת מראש של חברה משפחתית עשויה לחסוך תשלום מס בשווי של אלפי ואפילו מאות אלפי שקלים לאורך השנים, דבר שיש לקחת בחשבון. בנוסף לכך,  תכנון מס וחישוב כולל של הכנסות והוצאות החברה עשוי לגרור זכאות לקבלת החזר מס משמעותי. החזר מס ניתן לקבל עד שש שנים לאחור, כך שאם בבעלותכם או שאתם חברים בחברה משפחתית, ייתכן מאוד שאתם זכאים לקבל החזרי מס.

החזר מס לבעלי חברה משפחתית
החזר מס לבעלי חברה משפחתית

הגשת בקשה לקבלת החזר מס לבעלי חברה משפחתית

למרות שבאופן עקרוני תמיד ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס באופן עצמאי, במקרה של חברה משפחתית, באופן מיוחד, הדבר לא מומלץ. פרטי הזכאות השונים ואופן החישוב עשויים להשתנות ממקרה למקרה ומשנה לשנה. פקודת המס הארוכה ומסובכת מלאה בסעיפים קטנים באופן חריג במיוחד כשהדבר נוגע למיסוי חברות, ועוד יותר בנוגע למיסוי חברות משפחתיות.

למעשה, חוקים רבים הנוגעים למיסוי חברות משפחתיות לא כתובים במפורש בחוק אלא התעצבו במהלך השנים דרך הכרעות בית המשפט בנושאים שונים, ולכן אף קריאה דקדקנית וזהירה של החוק לא תספיק במקרה זה. לכן, נראה שיעוץ מס מקצועי וליווי של רואה חשבון קריטיים במקרה של חישוב הזכאות להחזר מס בחברות משפחתיות.

נוסף לכל אלו, יש לקחת בחשבון את הזכאות האישית של היחיד שעומד כנישום של החברה במס הכנסה. יש לצרף את סך נקודות זיכוי במס להם זכאי הנישום וכל הטבת מס רלוונטית אחרת, כך שחישוב המס עבורו מצריך ידע רב בפקודת המס, ידע שאין לרוב המוחלט של האנשים. אולם גם לפנייה לרואה חשבון עשויים להיות חסרונות אחרים: לרוב רואי החשבון צפויים לבקש עמלה בגובה של עד עשרות אחוזים (!) מגובה ההחזר שיתקבל. אז מה ניתן לעשות ולמי פונים?

 

MoneyBack – בואו לקבל את הכסף שלכם

יש לנו הצעה אחרת וחדשה בשבילכם: MoneyBack. הפלטפורמה החדשנית באתר מאפשרת זיהוי אישי של הטפסים אותם צריך להגיש, באמצעות מערכת ממוחשבת שלוקחת בחשבון את כלל הנתונים האישיים אותם אתם מזינים. באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ניתן למלא מהבית את כל הטפסים ללא התעסקות עם ניירת וביורוקרטיה ולהעביר את הבקשה ליועצי המס המומחים שלנו.

רואי החשבון המנוסים שלנו יעברו על הפרטים אותם מילאתם ויוודאו כי כל פרטי הבקשה מולאו על הצד הטוב ביותר תוך התייחסות לכלל ההטבות האפשריות. לאחר מכן, אנחנו נגיש עבורכם את הבקשה לרשות המס, ונדאג שתקבלו את ההחזר המקסימלי במהירות הגבוהה ביותר. תמורת תשלום סמלי, תוכלו להצטרף לאלפים רבים שכבר קיבלו את כספם בחזרה.

לא מאמינים? בואו וגלו כמה כסף מגיע לכם חזרה. הגישו בקשה עכשיו!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.