fbpx

איך בוחרים חברה להחזרי מס

בישראל של שנת 2020 שכירים רבים זכאים לקבל החזרי מס ולא יודעים שהוא בכלל מגיע להם או כיצד לקבל אותו חזרה. לידת ילד חדש במשפחה, תרומות שהשכיר העניק במהלך השנה והחלפת מקום עבודה עשויים להיות שווים עשרות אלפי שקלים שרק צריך לבקש בחזרה. עקב הקושי לקבל את ההחזר, רבים בוחרים לפנות לחברות להחזרי מס בכדי לקבל את השירות דרכם. אז איך בוחרים חברה להחזרי מס ולמה כדאי לפנות לחברה להחזר מס – כל הפרטים בפנים.

מהן חברות להחזרי מס?

חברות להחזרי מס הן כשמן, חברות שמתמחות בקבלת החזרי מס. החברות נוקמו במטרה להתמודד ולהקל את ההתמודדות של רבים עם ההליכים הבירוקרטים שמלווים כל אדם שמגיש בקשה לקבלת החזר מס, החל מסכום של מאות שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים מדי שנה. החברות מתמחות במילוי הטפסים, מעסיקות יועצי מס ורואי חשבון שמתמצאים בתחום ויודעות כיצד לשפר את הסיכויים לקבל את ההחזר כך שהוא יהיה הגבוה ביותר שניתן לקבל. 

למרות שניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר באופן עצמאי, מרבית האנשים בוחרים לפנות לשירותיהן של אחת מהחברות. אולם חיפוש קצר בגוגל יגלה כי גם משימה זו אינה פשוטה; ריבוי החברות בשוק והשירותים שהן מציעים עשויים לבלבל את השכיר שרק רוצה לקבל בחזרה את מה שמגיע לו.

אז כיצד תדעו באיזו חברה לבחור? ריכזנו עבורכם ברשימה את כל הדברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים חברה להחזרי מס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

ניסיון החברה והמומחים איתה היא עובדת

הדבר הראשון שחשוב לדעת כשפונים לחברה להחזר מס הוא שהתיק שלכם יטופל בצורה המקצועית והטובה ביותר. טיפול לקוי בבקשה והשמטה של פרטים מתוך הבקשה עשויים לעלות ביוקר, ולכן חשוב לא להתפשר בנקודה זו. מצד שני, חשוב לדעת שלא חייבים לקחת מומחה עולמי למס כדי לטפל בבקשה.

פנייה לרואה חשבון שמתעסק במאות תיקים מורכבים של עצמאיים עשויה להיות כמו פנייה לקרדיולוג בעקבות שפעת, ומקרים רבים גם תהיה יקרה הרבה יותר מפנייה ליועצי המס. לכן הדבר שאותו הכי חשוב שתיקחו בחשבון הוא הניסיון של החברה. כמה שנים היא קיימת ובכמה תיקים כבר טיפלה? מומלץ לפנות לחברה מוכרת ובעלת ניסיון שתדע לטפל באינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

משך זמן טיפול בבקשה

הדבר הראשון שאותו צריך לדעת בכל הנוגע לזמן הטיפול בבקשה וקבלת ההחזר הוא שלרשות המס לוקח בדרך כלל טווח של שלושה עד ארבעה חודשים מרגע שהבקשה מוגשת עד לקבלת ההחזר. לכן, חברה שמבטיחה לכם שכספכם יוחזר "במהירות הבזק" ושתוך עשרה ימים תראו את הכסף בחשבון למעשה מבטיחות אבטחת שווא. אז מה כן כדאי לוודא? ההמלצה הנפוצה בתחום היא לוודא בתוך כמה זמן תטפל החברה בטופס הספציפי שלכם וכמה זמן ייקח להם להגיש אותו. הימנעו מכל מי שמשתדל להישאר מעורפל בנושא ופנו לאלו שמציגים באופן ברור תוך כמה זמן תקבלו אישור שהבקשה אושרה לרשות המס.

 

חוקיות – המנעו מעיגול פינות

בכל מה שנוגע לרשות המס, רבים חוששים בכלל מעצם הפנייה. החשש שמא בעקבות הבקשה רשות המס תבצע מעקב הדוק יותר אחרי מגיש הבקשה וכי הבקשה תגרור מיסוי נוסף מקננת אצל רבים. חשוב לדעת שכל עוד אתם מתנהלים כחוק ובאופן ישר מול רשות המס, אין סיבה לחשוש. רשות המס איננה עובדת באופן פרסונלי אלא כגוף מערכתי גדול שמטפל בעשרות אלפי בקשות החזר מדי שנה ואיש איננו מתעניין בטופס בקשה ספציפי. עם זאת, חשוב שתשימו לב לכך שהחברה שאליה אתם פונים עובדת גם היא בצורה חוקית ולא מעגלת פינות מול רשות המס. 

איך בוחרים חברה להחזרי מס
איך בוחרים חברה להחזרי מס

איך בוחרים חברה להחזרי מס – כמה פשוט הליך הגשת הבקשה דרך האתר

בעוד באתרים רבים התהליך נראה מורכב ומסובך, ישנם חברות מס שעובדות עם ממשק נגיש ופשוט שמאפשר להגיש את כל הטפסים באמצעות מעקב אחר מספר צעדים פשוטים. כמה האתר של החברה נראה לכם נוח ונגיש? שוטטו מעט באתר וראו האם אתם מבינים את תהליך הגשת הבקשה או שאתם לא במאה אחוז שליטה על מה שקורה סביבכם. האם האתר זמין לשאלות? האם קיים דף שאלות נפוצות שעוזר לכם להתמצא?

למרות שהדבר עשוי להראות שולי בתחילת ההליך, תופתעו לגלות כמה חשוב לוודא מראש שאתם מבינים מראש מה הטפסים שתצטרכו להגיש, ושלא תמצאו את עצמכם ממלאים ללא הדרכה את הטפסים לבד – בשביל זה לא צריך חברה להחזר מס.

 

דבר אחרון: התשלום. תעריף עמלה או מחיר קבוע?

פעמים רבות התמחור של החברות עבור השירות נקבע על בסיס עמלה, כך שהחברה תגבה את שכרה מתוך אחוז שנקבע מראש מתוך ההחזר. כך, עבור עמלה של 15 אחוז אתם עשויים לשלם 150 ש"ח עבור החזר של 1000 ש"ח, וכ1500 ש"ח עבור החזר של 10,000 ש"ח. למרות שרבים בוחרים לפנות דווקא לחברות שמספקות שירות עבור עמלה מסוג זה, פעמים רבות הדבר איננו משתלם כלכלית.

חישבו למשל על פנייה לעורך דין: רבים כורכים את גובה שכר עורך הדין בכפוף לגובה הפיצויים שיקבלו, במטרה לדרבן את עורך הדין לעבוד קשה ולמקסם את התיק. אולם בכל הנוגע לקבלת החזרי מס, אין הצדקה לדרישה לקבל אחוז קבוע מראש מתוך התיק. מדובר באותם טפסים ובאותה פרוצדורה הן בהחזר של 1000 ש"ח והן בהחזר של 10,000 ש"ח. אז מדוע לא לשלם תעריף סימלי וקבוע מראש, שמשקף את זמן העבודה והמומחיות של מילוי והגשת הטפסים?

רואי חשבון רבים עשויים להסביר לכם שעדיפה בדיקה ללא סיכון – אם לא תקבלו החזר לא תשלמו. אבל מכיוון שכמעט כל אדם זכאי לקבל החזרי מס, וכיוון שהפער בין התשלום באחוזים לתשלום קבוע עשוי להיות בשווי אלפי שקלים, לא עדיף פשוט להשקיע סכום קטן וודאי, ללא סיכון של תשלום אלפי שקלים עבור שירות שניתן לקבל בסכום קטן בהרבה?

מחקרים שנעשו לאחרונה מראים גם הם כי עורכי דין שעובדים באמצעות תעריף עמלה משתנה מרוויחים יותר מאלו שעובדים באמצעות תעריף קבוע, אף שאינם זוכים ביותר משפטים בהכרח. ומובן מדוע: בצורה הזו העבודה נעשית רווחית יותר עבורם, כאשר הלקוח חושב שהם מבצעים עבודה ממושכת וקשה בעוד הם עושים עבודה שדורשת זמן מועט בלבד.

לסיכום: פנו לחברות שעובדות עם תעריף שקוף וקבוע מראש, כך שתדעו בדיוק איזה סכום תשלמו בסופו של דבר.

 

בואו לקבל את ההחזר שמגיע לכם

אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזר בקלות, במהירות, בצורה חוקית למהדרין וללא אותיות קטנות. תמורת תשלום סימלי שקוף וקבוע מראש המומחים שלנו יעמדו לשרותכם וימלאו את הטפסים עבורכם, ויהיו שם עבורכם לאורך כל הדרך. צוות המומחים שלנו בMoneyBack בקיא בכל רזי חוקי המיסוי וידאג לבקשה שלכם בצורה הטובה ביותר.

תנו לניסיון שלנו לעבוד בשבילכם – הגישו בקשה עוד היום וקבלו את הכסף שמגיע לכם בחזרה.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.