fbpx

המדריך המלא לרישוי עסקים ומס לחברה צעירה

פתיחה של עסק דורשת מכם לא מעט עבודה ביורוקרטית מול רשויות שונות במדינה. ברגע שהתחלתם לפתוח עסק, צפוי לכם תהליך מייגע עד היום שבו תקבלו רישיון ותוכלו להתחיל להעפיל את העסק שלכם. אנחנו כאן כדי לתת לכם מדריך קצר שיעזור לכם להתנהל בשלבים הראשונים מרגע קבלת ההחלטה על פתיחת העסק.

 

רישוי עסקים

במדינת ישראל בעלי עסקים סובלים מרגולציה די משמעותית. הדבר הזה אומר שמלבד רישיון לעסק אתם זקוקים למספר אישורים ותהליכי רישום לפני שתוכלו לקבל אישור הפעלת עסק. מהרגע שהחלטתם לפתוח עסק, יש מספר צעדים שאותם כדאי שתעשו.

 

מי צריך רישיון עסק?

כדי לפעול בתור עסק אתם צריכים להירשם ברשם העסקים, אולם רישיון לעסק הוא אישור שאותו צריכים מי שהעסק שלהם עוסק בתחומים שעליהם יש רגולציה, או תחומים שעלולים לגרום נזק אם הם פועלים בצורה לא נכונה. אם אתם צריכים רישיון עסק, לא תוכלו להפעיל את העסק שלכם בלעדיו לאורך זמן.

ניתן לקבל באופן חריג אישור להפעיל את העסק לזמן קצוב, גם בלי שהתקבל אישור סופי על הפעלתו, אולם ברגע שתוקף האישור הזמני יפוג תהיו מחויבים לקבל רישיון לעסק.

 

הוצאת רישיון עסק

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לקבל אישור מהרשויות השונות להפעלת העסק. האישורים צריכים להינתן מגורמי ביטחון, איכות סביבה, רשות מקומית ועוד. המטרה של האישור הזה היא לוודא שהעסק שלכם לא פוגע בשלום הציבור, בכל צורה שהיא. אחרי שתקבלו את האישור הזה אתם זכאים להפעיל את העסק, אולם זה עדיין לא סוף הסיפור.

 

פתיחת חשבון עסקי

מבחינה פיננסית החיובים של עסק ושל אדם פרטי אינם דומים, ולכן אתם צריכים לדאוג לחשבון עסקי לעסק שלכם. החשבון הזה הוא מה שמאפשר לכם להתנהל מול מס הכנסה ורשויות כלכליות נוספות ולקבל יחס של בעלי עסקים.

 

מס לחברה

חברה היא עסק, אולם ישנו הבדל מרכזי אחד בין השניים והוא נוגע למידת האחריות של הבעלים על החברה. בעסק, אתם בתור הבעלים שלו אחראים לכל החובות של העסק, גם באופן אישי. זה אומר שבמקרה קיצון ניתן לגבות את החובות של העסק גם מהכסף הפרטי שלכם, אפילו אם ישנה הפרדה ברורה בין החשבונות.

חברה היא כבר ישות משפטית עצמאית, כך שגם אם אתם מחזיקים את החברה בבעלותכם, אי אפשר לגבות את חובות החברה מהכסף שלכם.  עם זאת, חיוב המס על חברה הוא גבוה יותר, וכיום הוא עומד על 23 אחוז, בניגוד ל17 אחוז שאותם עסקים מחויבים לשלם.

 

לסיכום

בעלי עסקים מסוימים צריכים להוציא רישיון עסק עוד לפני הפתיחה שלו, או לפעול באמצעות רישיון זמני לעסק עד לקבלה של אישור סופי. עבור חברה יש צורך ברישום שונה, כיון שמדובר על ישות משפטית נפרדת. מס שאותו חברה משלמת הוא 23 אחוז. מחפשים טיפים מועילים נוספים לפתיחת עסק? קראו את המאמר הבא > 

שטרות

 

מה היה לנו עד עכשיו?
הצהרת נגישות

אתר זה מופעל על ידי בלו ג'ירף מדיה. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני

תקנון האתר

תנאי שימוש ברוכים הבאים לאתר "money-back" בכתובת https://Money-back.co.il/ להלן: "האתר", מופעל על ידי חברת בלו

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.