fbpx

החזר מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן הינה אחת המחלות הקשות ביותר שעדיין קיימות בעולם הרפואה המודרני. חרף ההתקדמות והשיפור ביכולת הטיפול וההתמודדות עם המחלה ב30 השנים האחרונות ולמרות אחוזי ההחלמה שהולכים ומשתפרים, הטיפולים הכימותרפיים עדיין אינם פשוטים ומלווים בתופעות לוואי רבות כגון חולשה, בחילות, הקאות, נשירת שיער, ומערכת חיסונית חלשה. כאן נפרט על זכויות חולי הסרטן בכלל ועל החזר מס לחולים בסרטן בפרט.

פטור ממס לחולי סרטן

בעקבות זאת, במקרים רבים החולה אינו מסוגל להמשיך לתפקד ולעבוד כפי שתפקד בעבר וכושר העבודה שלו נפגע. לכן, החליטה המדינה להעניק מספר הקלות לחולי סרטן מתוך מטרה להקל, ולו במעט, על חייהם של החולים. בין ההטבות הללו ניתן למצוא קבלת תו נכה, הנחה בחשבון החשמל והמים, וכן קבלת פטור ממס והחזר מס, כך שאם אתם או אחד מבני משפחתכם היה חולה בסרטן במהלך אחת מששת השנים האחרונות, הכתבה הזו היא עבורכם.

 

מי הם הזכאים לקבל החזר מס לחולים בסרטן

על מנת לקבל החזר מס בשל מחלת הסרטן, יש צורך לקבל הכרה של נכות על ידי וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. על החולה לעבור וועדה שתקבע עבורו נכות רפואית בשיעור של 100 אחוז עבור ליקוי אחד או 90 אחוז בחישוב משוקלל בשל מספר ליקויים, לתקופה של חצי שנה או יותר. במידה ונקבעו עבור החולה אחוזי נכות נמוכים משיעור של 90 אחוז, ניתן להגיש ערעור על החלטתה של הוועדה הרפואית, בכפוף לנהלי המוסד לביטוח לאומי.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

אם טרם עברתם וועדה של ביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות, ישנה דרך נוספת בה ניתן לקבל הכרה של נכות באמצעות זימון לוועדה רפואית על ידי רשות המס. על מנת לקבל את הזימון יש לציין על גבי הטופס בו יבוקש הפטור ממס (טופס 1516) כי מגיש הבקשה טרם התייצב בפני וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

זכויות מיוחדות להורים לילד חולה סרטן

זכאים נוספים הינם הורים לילדים חולי סרטן, שיכולים לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה. ילדים מגיל הלידה עד גיל 18 ו3 חודשים המקבלים טיפול כימותרפי או טיפול בקרינה, זכאים לקבלת גמלת ילד נכה, מה שמקנה באופן אוטומטי הטבה בגובה 2 נקודות זיכוי במס. אם טרם נתקלתם במושג נקודות זיכוי ממס, כל מה שאתם צריכים לדעת הוא ששוויה של כל נקודת זכות הינו 219 ש"ח לחודש, ובסך הכל כ2,628 ש"ח לשנה, כך ששתי נקודות הינן בשווי של 5,256 ש"ח מדי שנה.

בנוסף לכך, הורים לילד חולה סרטן עשויים להיות פטורים ממס גם עבור משיכה מוקדמת של קופות גמל. כך ניתן לחסוך מס עד לשיעור של 35 אחוז!

החזר מס לחולים בסרטן
החזר מס לחולים בסרטן

כיצד ניתן לממש את הזכות ולהגיש בקשה להחזר מס

למרות שישנם זכאים רבים לקבלת ההטבה, פעמים רבות החולים כלל אינם יודעים כי הם זכאים להחזר מס. ואפילו במקרים בהם החולים יודעים כי יש ביכולתם לקבל החזר, פעמים רבות אין להם פניות נפשית ויכולת להתעסק בהגשת הטפסים והתמודדות עם הוועדות. האינטנסיביות של הטיפולים והדרך הקשה אותה עוברות המשפחות בבית החולים לא משאירה להם את הכוחות להתמודד בכוחות עצמם עם כל האתגרים, ולכן פעמים רבות הגשת הבקשה מתפספסת. לכן חשוב לדעת, שאת הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, עד 6 שנים לאחר שנת המס. כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר במידה והייתם חולים החל משנת 2014 והילך. דבר אחרון בנושא שחשוב לדעת הוא שעבור כל שנת מס יש להגיש בקשה בטופס נפרד.

כדי לקבל את הזכאות, יש להגיע באופן פיזי ללשכת פקיד השומה המקומית ולמלא את הטפסים הרלוונטיים. בניגוד לתיאום מס למשל, שאותו ניתן למלא באינטרנט, במדינת ישראל עדיין לא ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack, מתוך ההבנה לצורך של המשפחות והקושי להגיע עד ללשכת המס, ניתן להגיש את הטפסים מהבית בלחיצת כפתור ומבלי להיגרר עד ללשכת הפקיד.

בין הטפסים אותם צריך להגיש נמנים טופס 1516 לבקשה לפטור ממס, טופס 135 לבקשת החזר מס וכמובן את המסמכים הרפואיים המעידים על החלטת הוועדה במידה ויש, כמו עותק של פרוטוקול הוועדה הרפואית בה נקבעו אחוזי הנכות. בנוסף למסמכים אלו יש לצרף אסמכתא או צילום המחאה לאימות פרטי חשבון הבנק של מגיש הבקשה, אליהם יוחזרו הכספים.

 

למה כדאי לפנות לסיוע של אנשי מקצוע מתחום המס?

חולים רבים חוששים מההתמודדות המורכבת עם רשות המס ולכן עשויים לוותר כליל על הגשת הבקשה. הטפסים אותם צריך למלא מלאים סעיפים וסעיפי סעיפים שמקשים על הגשת הבקשה ועלולים לגרום בלבול רב. בנוסף לכך, ישנם זכויות רבות שעשויות להשתנות במהלך השנים כך שלא כל המידע זמין ונגיש למי שמחפש אותו באינטרנט, אלא רק למומחים שעוסקים בתחום באופן יום יומי. לכן, רבים בוחרים לפנות לייעוץ וליווי מקצועי של יועצי מס ורואי חשבון שיפשטו עבורם את התהליך וידאגו להם שיקבלו את ההחזר המקסימלי, באופן הטוב והמהיר ביותר.

אתם לא חייבים להתמודד גם עם המחלה וגם עם הבירוקרטיה. אנחנו כאן בשבילכם.

 

יש באינטרנט המון אתרים, זה קצת מבלבל. למי כדאי לפנות?

בשנים האחרונות התפתחה פלטפורמה חדשנית בשם MoneyBack, שמאפשרת הגשה אינטרנטית של כל הטפסים, ומלווה על ידי רואי חשבון ויועצי מס מהטובים ומנוסים בתחום. הממשק הידידותי מאפשר הגשת בקשה באופן פשוט באמצעות זיהוי ממוחשב ומדויק של הטפסים הנצרכים לכל תיק באופן ספציפי ואישי. בחמישה שלבים פשוטים ובתשלום סמלי, תוכלו גם אתם לראות את הכסף שלכם בחזרה.

פנו אלינו עוד היום כדי לבדוק אם גם לכם מגיע החזר מס!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.