fbpx

החזר מס לחולים במחלה קשה

התמודדות עם גילויה ואבחונה של מחלה קשה הינה מורכבת מבחינה בריאותית ומבחינה פסיכולוגית. שגרת החיים עקב האבחון צפויה להשתנות, והנסיעות התכופות לבתי החולים ולבדיקות רפואיות עשויה לפגוע קשות ביכולת הכלכלית של המשפחה כולה. אף במקרים בהם החולה מצליח להמשיך לעבוד, ההוצאות בשל התרופות והטיפול עשויות לעלות. במטרה להקל על ההתמודדות, בחר המחוקק להכיר בכך שחולים יוכלו לקבל החזר מס לחולים במחלה קשה, כך שלפחות מבחינה כלכלית ההתמודדות תהיה מעט קלה יותר. אז מי זכאי לקבל את ההטבה ומה גובה ההחזר? כל הפרטים כאן בשבילכם.

מי זכאי לקבל החזר מס לחולים במחלה קשה

הזכאות לקבל ההחזר נקבעת על בסיס עמידה בתנאי סף מסוימים שנקבעו על פי ביטוח לאומי. לאחר עמידה בתנאים והכרה במצב הרפואי מביטוח לאומי, ניתן להגיש את הבקשה לפטור מתשלום מס ולקבל החזר עבור התקופה בה התקיימה זכאות לפטור ממס בשל המצב הרפואי אך לא מומשה. אז מהם התנאים בהם יש לעמוד?

על פי סעיף 9(5) בפקודת מס הכנסה, נקבע כי על מגיש הבקשה לעבור וועדה של ביטוח לאומי בה יקבעו לו אחוזי נכות מסוימים, בכפוף למגבלות שנוצרו בעקבות המחלה. החלטות הוועדה שמזכות בפטור ממס הם:

  • קביעה של נכות רפואית בשיעור של 100 אחוז לתקופה של למעלה מחצי שנה.
  • קביעה של נכות רפואית בגובה של 90 אחוז, ובחישוב משוקלל של מספר מחלות. החישוב המשוקלל מתבצע באמצעות קיזוז של האחוזים הנותרים לאחר חישוב כל אחת מהמחלות. כך למשל, עבור חולה לב שנקבעו עבורו 80 אחוזי נכות, וכן נקבעו עבורו 50 אחוזי נכות נוספים בגין מחלה נוספת, יחושבו האחוזים בגין המחלה הנוספת רק מתוך האחוזים שנותרו לאחר החישוב הראשוני, כלומר 50 אחוז מתוך 20 אחוז, מה שיוסיף לסך הכולל עוד 10 אחוזי נכות. כך, בחשבון משוקלל, יגיע העובד לסך של 90 אחוזי נכות ויקבע עבורו פטור ממס.

לא משנה כמה קשה המחלה, ללא הכרה ברורה מצד המוסד לביטוח לאומי באחוזי נכות לא ניתן יהיה לקבל את הזכאות. לכן, יש לעבור קודם כל את הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

לאחר קבלת הזכאות לפטור ממס, סכום ההחזר אותו תקבלו עשוי להשתנות בכפוף לגובה השכר של העובד, ובהתאם לכך, לגובה המס אותו הוא שילם. לרוב, גובה ההחזר הצפוי עשוי להיות בגובה אלפי שקלים ואף יותר, בכפוף למשך זמן המחלה בו שולם המס.

החזר מס לחולים במחלה קשה
החזר מס לחולים במחלה קשה

נראה לי שאני זכאי. מה צריך לעשות כדי לקבל את ההחזר?

כדי להגיש את הבקשה יש למלא טופס מספר 1516. לטופס יש לצרף עותק של פרוטוקול הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי בה נקבעו אחוזי הנכות. את המסמכים הללו יש להגיש ללשכת פקיד שומת המס המקומית אליה אתם משתייכים. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack תוכלו למלא את הטפסים ישירות מהבית, וללא צורך בהגעה ללשכת פקיד שומת המס.

בנוסף לכל אלו, יש לצרף לבקשה גם צילום של צ'ק או אסמכתא בנקאית המאשרת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמידה והבקשה תתקבל יוחזרו הכספים ישירות לחשבונו של מגיש הבקשה ללא עיכוב נוסף. למרות שייתכנו עיכובים עד קבלת מענה לבקשה, מס הכנסה מחויב להוסיף 4 אחוז ריבית עבור כל שנה בה הייתם זכאים לקבל את ההחזר, כך שהדבר מדרבן גם את מס הכנסה לענות בהקדם לבקשתכם.

את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, כלומר עבור שנים קודמות, ובלבד שהעמידה בתנאי הזכאות התקיימה גם בהם. החוק מאפשר לקבל החזרי מס עד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר עבור שנת 2014 והילך. על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש את כל הטפסים האמורים בנפרד עבור כל שנה בגינה מוגשת הבקשה.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי

למרות שבאופן עקרוני כל אחד יכול פשוט לגשת בכוחות עצמו ללשכת המס ולמלא את הטפסים, רבים בוחרים לפנות ליועץ מס מקצועי או רואה חשבון שיגיש את הבקשה עבורם. העיסוק המתיש בניירת והחשש לעמוד מול רשות המס באופן ישיר מרתיעים רבים מהגשת הבקשה, ופנייה לרואה חשבון מקצועי פוטרת עבורם את הבעיה.

בנוסף לכך חשוב לדעת שכל טעות בהגשת הבקשה עשויה לפגוע בסיכויים לקבל את הזכאות. לכן חשוב למלא את הטפסים בצורה הטובה ביותר, דבר שמתאפשר כמעט אך ורק למי שבעל ניסיון ובקיאות בחוקי וסעיפי המס, כך שהוא יודע היכן הם עובדים לטובתו. לכן, פנייה ליעוץ מקצועי עשויה לשפר משמעותית את הסיכוי שהבקשה תתקבל.

 

רוצים לדעת אם גם אתם זכאים לקבל החזר?

פנו אלינו עוד היום! בפלטפורמה הייחודית שלנו בMoneyBack ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר בצורה פשוטה ובליווי מקצועי מלא של יועצי המס ורואי החשבון המומחים שלנו, וכל זאת תמורת תשלום סמלי בלבד. המערכת החכמה שלנו מאפשרת זיהוי אוטומטי של המסמכים אותם אתם צריכים להגיש, והגשה של הבקשה און ליין ללא צורך בהגעה ללשכת המס. לאחר מילוי הטפסים יעברו רואי החשבון שלנו גם הם על הבקשה ויוודאו שכל הפרטים מולאו כראוי.

באמצעות MoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים בראש שקט, בידיעה שעשיתם את המקסימום כדי לקבל את הכסף שלכם חזרה במהירות האפשרית. הצטרפו עוד היום לאלפים שכבר קיבלו את ההחזר, והגישו את הטפסים כבר עכשיו!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.