fbpx

החזר מס בישראל: למה אנשים לא לוקחים את הכסף שלהם בחזרה?

מאות אלפי ישראלים זכאים לקבל החזרי מס מדי שנה בגובה ממוצע של 8,000 ש"ח עבור כל בקשה. בכל זאת, 45 אחוז מהשכירים לא הגישו בקשה להחזר מס אפילו פעם אחת! הסיבה המרכזית לכך נובעת ככל הנראה מאי הידיעה על הזכאות הקיימת לקבל את הכסף בחזרה. רוב האנשים בכלל לא יודעים שניתן לקבל החזר מס בישראל, וגם אלו שיודעים על כך חוששים מהתעסקות עם רשות המס ופשוט מוותרים על כספם. "בשביל מה אני צריך את זה? לא כדאי להתעסק עם רשות המס", הם מסבירים. 

בנוסף לכך, קיימת הפרוצדורה של הגשת הבקשה עצמה. גם לאחר הידיעה על הזכאות וההתגברות על החשש מרשות המס, ניצב בפני המגישים מכשול בירוקרטי בדמותם של הטפסים השונים אותם יש למלא ולהגיש על מנת לקבל את ההחזר. הערפל הרב שקיים בנושא המס מקשה על הגשת הבקשה, ומאפשר למס הכנסה לגבות מאות מיליוני שקלים מדי שנה שלא בצדק.

אז למי מגיע החזר מס, וכיצד ניתן לממש את ההחזר?

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מי זכאי לקבל החזר מס בישראל

זכאות לקבלת החזר מס קיימת למעשה בכל מצב בו המס שנגבה מן העובד גבוה משיעור המס שהיה צריך להיגבות בפועל. בנוסף לכך, קיימים מספר מצבים בהם אף שתשלום המס נגבה כראוי, ישנה זכאות לקבלת החזר, כמו בגין צבירת נקודות זיכוי ממס. נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת ממס הינו כ219 ש"ח בחודש ו2,628 ש"ח בשנה.

המקרים הנפוצים ביותר בהם ניתן לקבל החזר מס:

שכירים. האוכלוסייה הנפוצה ביותר שזכאית לקבל החזרי מס היא קודם כל השכירים במשק. שכירים זכאים לקבל החזר מס בגין אחד מהמצבים הבאים:

  • עבודה במספר עבודות ללא ביצוע תיאום מס. במקרה בו לא מבוצע תיאום, גובה מס הכנסה את תשלום המס המירבי עבור אחת העבודות – כ48% מגובה המשכורת בחודש!
  • הורים לילדים בגיל הרך, וכן לילדים מתחת לגיל 18.
  • תרומה למוסדות שמוכרים לפטור ממס על פי סעיף 46 לחוק, בתנאי שקיימות קבלות עבור התרומה.
  • לימודים אקדמיים או קורסים מקצועיים של משרד התעסוקה.
  • שינוי במצב המשפחתי כמו נישואין או גירושין, וכן שינוי במספר הילדים בבית.
  • שינוי או החלפת מקום עבודה.
  • שינויים בגובה המשכורת, או תקופת אבטלה במהלך חלק מחודשי השנה.
  • קבלת כספי פיצויים, כמו פיצויים בגין פיטורים.
  • קיומה של מחלה קשה או נכות, עשוי להקנות זכאות להחזר מס ואף פטור מלא מתשלום מס, בכפוף להחלטה של ועדת ביטוח לאומי.
  • הפקדה עבור קרנות השתלמות או עבור רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה.

עצמאיים. בנוסף לכל ההטבות שתוארו עד כה, עצמאיים זכאים לקבלת החזרים נוספים בגין הוצאות עבור העסק שלהם. על פי חוק, חלק נרחב מההוצאות שנעשו במטרה להגדיל ולשמר את ההכנסות מהעסק, יכולות להיות מוכרות חלקית לקבלת החזרי מס. כך למשל, ניתן לקזז מהכנסות העסק את דמי השכירות עבור העסק וכן הוצאות משרדיות כמו צילומים, הדפסות, רכישת ריהוט למשרד ועוד. מעקב וניהול מסודר של ההוצאות עבור העסק צפוי לחסוך אלפי שקלים בשנה.

חיילים. חיילים משוחררים, יוצאי שירות לאומי ומשרתי מילואים זכאים לקבל נקודות זיכוי בתשלום מס. בנוסף לכך, יתכן שתשלום מילואים יגרור הכנסה מופחתת במהלך חלק מחודשי השנה, כך שגובה המס אותו היה צריך לשלם העובד עשוי להשתנות.

את החזר המס ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור, כך שבמידה ואחד (או יותר) מהמקרים חלו לגביכם באחת משש השנים האחרונות, אתם זכאים לקבל החזר מס! 

החזר מס בישראל: למה אנשים לא לוקחים את הכסף שלהם בחזרה?
החזר מס בישראל: למה אנשים לא לוקחים את הכסף שלהם בחזרה?

כיצד ניתן לקבל את ההחזר

על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש בקשה לקבלת החזר בלשכת פקיד שומת המס המקומית. בניגוד לתיאום מס אותו ניתן לבצע באינטרנט, את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש אך ורק באופן ידני בהגעה פיזית ללשכת פקיד השומה. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים גם און ליין, ללא צורך בהגעה ללשכה, דבר שעשוי לחסוך זמן רב וכאב ראש גדול.

הטפסים אותם צריך להגיש הם טופס 135, שמהווה טופס בקשה להחזר מס, ואליו יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים בגינם מוגשת הבקשה. כך למשל, עבור בקשה להחזר מס בגין נקודות זיכוי ממס לחיילים משוחררים, יש לצרף לטופס הבקשה את תעודת השחרור. 

בנוסף לכך, יש לצרף לבקשה טופס 106 אותו ניתן לקבל מהמעסיק, ובו מפורטות כלל ההכנסות וההפרשות עבור העובד באותה שנה. 

דבר אחרון אותו יש להגיש בצירוף לטפסים הוא צילום של צ'ק או אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה כך שבמידה ויתקבל החזר יועבר ההחזר ישירות לחשבונו של מגיש הבקשה.

 

למי כדאי לפנות? MoneyBack לשירותכם

למרות שניתן למלא ולהגיש את הטפסים באופן עצמאי, מומלץ בכל מקרה לפנות ליעוץ או ליווי של חברה מקצועית שמתמחה בקבלת החזרי מס כדי לקבל את סכום ההחזר המירבי. פקודת המס היא מהמסובכות והמורכבות שיש בחוק הישראלי, והניסיון להבין מתוכה באלו מצבים ניתן לקבל החזר ללא עזרה והכוונה של איש מקצוע צפויה לפגוע באופן משמעותי בסכום ההחזר הצפוי. לכן, רבין בוחרים לפנות ליועץ מס או רואה חשבון שיגיש את הבקשה עבורם.

אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן פשוט ומידיי, ללא צורך לצאת מהבית ובליווי מלא של יועצי המס הטובים ביותר. באמצעות הממשק הפשוט והיעיל שבאתר תוכלו למלא את הבקשה להחזר ולקבל את כספכם בחזרה מבלי ללכת לאיבוד ולהתעסק בהרים של בירוקרטיה, וכל זאת תמורת תשלום סמלי בלבד. 

הצטרפו עוד היום לאלפים שכבר קיבלו את כספם בחזרה. בואו וגלו כמה כסף מגיע לכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.