fbpx

החזר מס: תהליך קבלת הכסף

גם לאחר שגילו כי הם זכאים להחזר מס, שכירים רבים מרשים לעצמם לוותר על הגשת הטפסים וקבלת הכסף בפועל, ולא מייחסים חשיבות רבה מדי להחזר. לרוב, הסיבה לכך היא הפחד הבירוקרטי והעימות עם רשות המס: איך מקבלים מהם את ההחזר בפועל וגם מהו תהליך קבלת הכסף? אם גם אתם שאלתם את עצמכם את השאלה הזאת, המדריך הזה בשבילכם. חושבים שמגיע לכם החזר מס? כך תקבלו את הכסף שלכם בחזרה. 

שלב א': גילוי על זכאות להחזר מס

השלב הראשון בדרך לקבלת ההחזר המיוחל, הוא כמובן השלב שבו אתם מגלים שקיימת עבורכם זכאות להחזר, ומה גובה סכום ההחזר הצפוי (בערך). כיצד תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזר? אז ראשית עליכם לדעת שרשות המס איננה מדווחת באופן עצמאי על זכאות לקבלת החזר מס. משמעות הדבר היא שגם אם מגיעים לכם אלפי שקלים בחזרה, לא תבקשו – לא תקבלו.

בעיקרון, כמעט כל שכיר במשק זכאי להחזר בשווי אלפי שקלים, הסיבות לכך רבות ומגוונות, אולם המרכיבים המרכזיים לכך הם הצטברות נקודות זיכוי ממס, שינויים בגובה המשכורת, אי ביצוע תיאום מס, והסיבה הטובה מכל: את החזרי המס ניתן לקבל גם שש שנים לאחור עבור שנים קודמות. מספר דוגמאות עיקריות לזכאות הן:

  • שינוי בסטטוס המשפחתי במהלך שנת המס כמו גירושין, נישואין או הולדת ילד. בנוסף לכך, תשלום מזונות וכן ילדים בגיל הרך מזכים גם הם בתשלום מס מופחת.
  • החלפת מקום עבודה, שינוי בגובה המשכורת, תקופת אבטלה מסוימת, יציאה לשנת שבתון או תקופת אבטלה של בן\בת זוג.
  • עבודה במספר מקומות עבודה ללא ביצוע תיאום מס.
  • תרומה למוסדות מוכרים למס על פי סעיף 46, מגורים ביישובי פריפריה שמקבלים הטבת מס, קבלת קצבאות מביטוח לאומי, מחלה קשה או קרוב משפחה סיעודי או בעל מחלה קשה.
  • קבלת משכנתא מהבנק, רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה והפרשה לקרנות גמול ופנסיה.

במידה ואחד מקריטריונים אלו או יותר חלו עליכם במהלך שש השנים האחרונות – סביר מאוד שאתם זכאים לקבל החזר מס בגובה אלפי ואולי עשרות אלפי שקלים. החישוב שאותו צריך לעשות הינו מורכב ודורש היכרות מסוימת וניסיון עם תחום המס, אולם בהתאם למספר הסיבות בגללן אתם מבקשים את ההחזר, ניתן לשערך באופן כללי למדי את סכום ההחזר הצפוי. בשביל לעשות את זה, תאלצו לבדוק מה גובה ההחזר שניתן עבור כל אחת מהסיבות בגללן מבוקש ההחזר באותה שנה בה התקיימה הזכאות.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

כך למשל, עבור נקודת זיכוי ממס תקבלו החזר בגובה של 2,628 ש"ח (נכון לשנת 2020), אולם בשנת 2018 גובה נקודת זיכוי היה 2,592 ש"ח, כך שבמידה ואתם מבקשים החזר עבור נקודת זיכוי משנת 2018 זהו גובה ההחזר אותו אתם צפויים לקבל בגינה. נשמע לכם מסובך? אצלנו בMoneyBack עומדים לשירותכם מומחי המס הטובים ביותר, שיחשבו עבורכם את סכום ההחזר הצפוי בצורה מדויקת פי כמה.

 

שלב ב': איסוף הטפסים

אז גיליתם שמגיע לכם החזר, והבנתם כמה כסף בערך מגיע לכם בחזרה. איך מתקדמים מכאן הלאה? בשלב הבא מה שתדרשו לעשות הוא לאסוף את המסמכים שרלוונטיים לסיבת ההחזר, כדי להגיש אותם לרשות המס. בגדול מה שעליכם לעשות הוא להוכיח לרשות שאכן הייתם זכאים להטבת מס שהוחמצה.

כך למשל, עבור החזר מס בגין אי ביצוע תיאום מס, תידרשו להביא טופס 106 מכל אחד מהמעסיקים אצלם עבדתם בשנת המס. בטופס יפורטו כלל ההכנסות וההפרשות שבוצעו עבורכם על ידי המעסיק באותה שנה. לאחר מסירת הטפסים הללו לרשות, יחושב סכום המס אותו הייתם צריכים לשלם מחדש, ותוכלו לקבל את ההחזר. דוגמא נוספת, במידה והינכם מבקשים החזר מס בגין סיום לימודים (כן, יש דבר כזה!) תידרשו להציג לרשות אישור זכאות לתואר או סיום לימודים לרשות המס.

לכן, המשימה שלכם כרגע תהיה לאסוף את הטפסים בגינם אתם מבקשים את ההחזר. שימו לב – אין טפסים = אין החזר!

החזר מס: תהליך קבלת הכסף
החזר מס: תהליך קבלת הכסף

שלב ג': הגשת הטפסים בלשכת פקיד השומה

גיליתם על ההחזר ואספתם את הטפסים? אתם מוכנים לשלב הסופי – הגשת הבקשה לרשות המס. לרוב, הטופס אותו יהיה עליכם למלא הינו טופס 135 לבקשת החזר מס. לטופס יהיה עליכם לצרף את המסמכים אותם אספתם קודם לכן, המעידים כי הינכם זכאים לקבלת החזר. בשלב הגשת הטפסים ישנם שני דברים נוספים אליהם צריך לשים לב. האחד, שעבור כל שנת מס מוגשת בקשה באופן נפרד.

כך, תצטרכו להגיש טופס 135 בצירוף מסמכים השייכים לאותה שנת מס עבור כל שנה באופן נפרד ולא בטופס אחד עבור כל ההחזר. השני, שיחד עם כל המסמכים אותם הגשתם נמצאת גם אסמכתא בנקאית או צילום של צ'ק המאמתים את פרטי החשבון שלכם. הדבר קריטי על מנת לזרז את קבלת ההחזר ישירות לחשבון הבנק ללא כל עיכוב או דיחוי נוסף.

שלב הגשת הטפסים הינו החשוב והקריטי ביותר בקבלת ההחזר, וכל טעות או ליקוי בו עשויים לגרום לכך שסכום ההחזר הסופי יהיה נמוך מהמגיע לכם, ובמקרים קיצוניים אף לגרום לדחיית הבקשה לחלוטין. לכן, חשוב להקדיש תשומת לב רבה למילוי הטפסים ולשים לב כי כל הפרטים אותם מסרתם הינם נכונים ומדויקים. בכדי למנוע טעויות, לרוב נעשה יעוץ בשלב זה עם רואה חשבון או מומחה מס בעל ניסיון, כך שאם יש לכם אחד כזה בהישג יד, כדאי לנצל זאת לפני הגשת הטפסים.

את הטופס המלא בצירוף המסמכים יש להגיש לפקיד בלשכת שומת המס הקרובה לביתכם, בכפוף להוראותיו. אף שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים און ליין ומבלי לצאת מהבית.

 

שלב ד': מחכים להחזר

לאחר הגשת הטפסים, כל שנותר לכם לעשות הוא להישען אחורה, ולהמתין לקבלת ההחזר. את הכסף תקבלו תוך 90 יום או עד ל31 ביולי בשנת המס שלאחר שנת המס לגביה ביקשתם את ההחזר. בכל מקרה, על פי פקודת המס נקבע כי החזר המס אותו תקבלו יהיה צמוד למדד וילווה בריבית שנתית גובה 4 אחוז. יתרון נוסף הוא שהריבית והפרשי ההצמדה הללו פטורים ממס, כך שמדובר ברווח טהור שניתן כפיצוי על תשלום המס העודף מראש.

 

תהליך קבלת הכסף: רוצים לדלג על כל השלבים? בואו גלו איך המקצוענים עושים זאת

מרגישים מבולבלים אפילו יותר? לא יודעים איזה טפסים בדיוק אתם צריכים לאסוף ומאיפה תמצאו אותם? אנחנו כאן בשבילכם. אצלנו בMoneyBack תוכלו למלא ולהגיש את כל הטפסים בליווי מלא של רואי החשבון שלנו ובאופן חוקי לחלוטין וללא עיגול פינות. המומחים שלנו ישיגו עבורך את ההחזר המקסימלי אותו תוכל לקבל ובמינימום מאמץ מצידך, וכל זאת תמורת תשלום סמלי בלבד. מקסום סכום ההחזר הוא המומחיות שלנו – תן לנו לעבוד בשבילך; הזמן שלך שווה הרבה יותר מזה.

רוצה להצטרף לאלפים שכבר קיבלו את ההחזר? צור איתנו קשר עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.