fbpx

החזר מס למטפלים ומטפלות

מס הכנסה הוא אחד המיסים הכבדים שכולנו משלמים. החזר מס נראה לנו כמו משהו שלא מיועד אלינו ולעולם לא נזכה לקבל אותו. בדיוק בגלל חשוב שתכירו את החזר המס שמיועד למטפלים ומטפלות. אם אתם חושבים שהוא לא קשור אליכם, תחשבו שוב. ההחזר הזה מיועד עבור מי שיש להם הוצאות על טיפול בקרוב משפחה, והוא מזכה אתכם בקבלת החזר מס למטפלים ומטפלות.

החזר מס:

כל אזרח ישראלי שעובד נדרש לשלם תשלום מס קבוע. עם זאת, החוק מגדיר קריטריונים מסוימים שיכולים לגרום להפחתה מסוימת בתשלומי המס או לקבלה של החזר מסוים עליהם. קבלת החזר המס תלויה במספר משתנים וביניהם גובה השכר, גובה המס וכמובן הסיבה שבגינה מגיע החזר המס.

גובה החזר המס משתנה, ובדרך כלל הוא לא מגיע לכדי פטור מלא ממס. עם זאת, גם פטור חלקי ממס הכנסה או זיכוי על חלק ממנו לאורך זמן יכול להצטבר לסכום משמעותי ואסור לכם לוותר על הזכויות שלכם. לפניכם מדריך מפורט ביחס להחזר מס עבור מטפלים ומטפלות:

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החזר מס למטפלים ומטפלות:

מי שאחד מקרובי משפחתו נזקק לטיפול סיעודי, זכאי לקבל החזר מסוים על הוצאות הטיפול שלו בקרוב המשפחה בצורה של נקודות זיכוי במס הכנסה. למעשה, הוא ישלם מס מופחת כיון שרואים את ההוצאות שיש לו על הטיפול בקרוב משפחתו כסוג של תשלום מס. הזיכוי במס הוא עבור הוצאות הטיפול לרבות גם תשלום למוסד סיעודי שבו שוהה קרוב המשפחה הסיעודי.

 

מי מוגדר קרוב משפחה?

המקרה הנפוץ ביותר הוא כמובן ילדים שנאלצים לטפל בהורים הקשישים שלהם. יחד עם זאת, גם להורים שיש להם ילד בעל מוגבלות מסוימת או אחוזי נכות מרמה מסוימת יש זכאות לנקודות זיכוי במס הכנסה. בנוסף, אחים שמוגרים אפוטרופוסים על אח נכה/בעל מוגבלות זכאים גם הם לקבלת סיכוי מסוים ממס.

 

מי זכאי להחזר מס?

כאמור, להחזר המס זכאי אחד מקרוביו של האדם הסיעודי. חשוב לציין שגם במקרה שבו יש מספר אנשים ששותפים בטיפול, למשל כמה אחים שמטופלים בהורים זקנים, רק אחד מהם יהיה זכאי לקבל את הטבת המס.

החזר מס למטפלים ומטפלות
החזר מס למטפלים ומטפלות

מה שיעור ההחזר שאותו מקבלים בגין טיפול?

  • השיעור של הפטור ממס אינו זהה, ויש לחלק בין הורים שמטפלים בילד סיעודי ובין יחדים שמטפלים בהורים שלהם.
  • הורים שמפטלים בילד – הורים שהילד שלהם עונה להגדרה של 'נטול יכולת' או אחים שהם האחראים הרשמיים על אח נטול יכולת זכאים במס הכנסה לזיכוי של 2 נקודות. הסכום של ההטבה הזו שווה ערך ל438 ₪ בחודש/5256 ₪ בשנה. אם ההורים מתגוררים יחד ההטבה ניתנת למשק הבית ואם לא כל אחד מהם זכאי לקבל אותה בפני עצמו. ניתן גם לקבל את ההטבה הזו בצורה רטרואקטיבית לזמן של עד 6 שנים.
  • ילדים המטפלים בהורים שלהם – בני המשפחה שמטפלים בקשיש, הזכאות שלהם נמדדת גם ביחס לסכום הכסף שהם מוציאים על הטיפול בקשיש אך גם ביחס לסכום ההוצאות שלהם. הזיכוי שלהם אינו בסכום קבוע לפי נקודות אלא מושפע משני המשתנים הללו.
    בן המשפחה שזכאי לקבל את החזר המס יקבל עד 35% מהסכום שאותו הוא הוציא על הטיפול בקשיש, כאשר הסכום מחושב רק מעל 12.5% מההכנסה שעליה הוא משלם בפועל. החזר גם ניתן עבור מי שבן משפחתו נמצא במוסד באופן קבוע עקב פגיעה קשה, וגם אז הוא זכאי להחזר כפי שמפורט למעלה.

 

איך מקבלים את ההחזר?

כדי לקבל החזר בגין טיפול באדם סיעודי, יש להגיש לרשות המיסים את שלושת הטפסים הבאים:

  1. טופס 106 – טופס שמפרט את המשכורות של העובד במשך כל השנה.
  2. קבלות – יש להמציא את כל הקבלות שאותם מבקש הזיכוי הוציא בגין הטיפול באדם הסיעודי.
  3. אישורים רפואיים – אישורים שמאשרים את מצבו הרפואי של מי שמבקש ההטבה מטפל בו.

 

סיוע נוסף:

מלבד הסיוע הכלכלי שאליו זכאי בני המשפחה המטפלים בקשישים, ישנם זכויות נוספות שאליהם אתם זכאים. לרשותכם עומדים מספר ימי חופש נוספים במשך כל שנה שאותם אתם יכולים לנצל. בנוסף, אם מדובר בילד ישנה זכאות לקצבאות נוספות וכן אישורים מיוחדים להעסקתו של עובד זר. על עוד הטבות תוכלו לקבל מידע מפורט ברשת.

במדינת ישראל קיימות עמותות רבות שתפקידן לסייע לכם במימוש הזכויות המלאות שלכם. המידע בנושאים הללו סבוך ולא כולם בקיאים בכל הסעיפים הקטנים מה שעלול למנוע מכם לקבל את מה שמגיע לכם. בדיוק בשביל זה נועדו אותן עמותות שיכולות להביא לכם את המידע הנדרש ולעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם. אל תתביישו, מדובר בזכויות המלאות שלכם.

 

לסיכום:

מלבד הקשיים הרבים שכרוכים בטיפול בקרוב משפחה סיעודי, ההוצאות הכלכליות הכבדות שהטיפול הזה משית על המטפלים יכולות להיות כבדות מנשוא. המדינה הולכת לקראת המטפלים ומנסה להקל עליהם ובשל כך הם מקבלים זיכוי מסוים ממס, הכנסה, בין אם בצורה של נקודות זיכוי ובין אם בצורה של אחוזי זיכוי על תשלום המס.

לעיתים אנו נוטים לזנוח את האפשרות לקבל החזרי מס אולם חשוב לציין שבטווח של שנים עלולים להצטבר סכומי כסף לא מבוטלים וחבל לוותר עליהם. ההוצאות יכולות להיות כבדות וכדאי לנסות ולקבל חלק מהכסף בחזרה. הגישו את הטפסים הנדרשים לרשויות המס בצורה מסודרת כדי שתוכלו לקבל את המגיע לכם כמה שיותר מהר.

שאלות ותשובות

כאמור, רק אחד המטפלים זכאי לקבל את הטבת המס בגין טיפול בהורה קשיש, אך המדינה לא מתערבת מי זכאי לקבל את ההטבה והמטפלים יכולים להחליט על זה בינם לבין עצמם.
לעיתים נוצר רושם שלא מדובר בסכומי כסף גבוהים ולכן חבל על זמן ההתעסקות. אולם בטווח של שנים הכסף יכול להצטבר לסכום משמעותי ולכן מומלץ לעשות את המאמץ הזה כדי לקבל את הכסף.
את ההטבה הכספית אמורים לקבל ממס הכנסה, ואליו יש להגיש את הטפסים. אין לרשויות הבריאות השונות קשר לעניין.
גם עבור אחזקה במוסד ניתן לקבל החזר הוצאות ולא רק על הטיפול.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.