fbpx

החזרי מס – כמה שנים אחורה?

ייתכן וידעתם שמגיעים לכם החזרי מס, ייתכן וגם קיבלתם אותו בעבר. אולם האם ידעתם שאת ההחזר תוכלו לקבל גם באופן רטרואקטיבי עבור שנים קודמות? כך שאם גיליתם כעת על זכאות שלא ידעתם על קיומה עד כה – לא מאוחר מדיי עבורכם לנצל אותה. באמצעות הגשת בקשה להחזר מרשות המס, תוכלו לקבל עשרות אלפי שקלים בחזרה!

על שיטת המס בישראל

בישראל מונהגת שיטת מס פרוגרסיבית. משמעות הדבר היא שגובה המס אותו אתם משלמים מדי חודש נקבע באופן משתנה ותלוי בסך הכנסתכם השנתית, כאשר ככל שגובה השכר השנתי עולה תאלצו לשלם יותר אחוזי מס. אולם מאחר והמס נגבה באופן חודשי וקבוע ולא בסוף השנה, כיצד יודעת רשות המס כמה אחוזים עליה לגבות מכם מדי חודש? לשם כך, מבצעת רשות המס הערכה שנתית עבור כל שכיר בנוגע לסכום ההכנסה אותו הוא צפוי להרוויח באותה שנה. במקרים בהם נוצרים פערים בין גובה ההכנסה החזוי לעובד לבין ההכנסה בפועל, ניתן לקבל החזר מס. הדבר נפוץ מאוד (הרבה יותר אפילו ממה שאתם חושבים), ולכן כמעט כל שכיר בישראל זכאי לקבל החזר מס בגובה של אלפי שקלים מדי שנה אף שאינם יודעים על כך!

 

מי זכאי לקבל החזרי מס

למעשה, כמעט כל שכיר במשק זכאי לקבל החזר מס. למרות זאת, רבים אינם בטוחים בנוגע לכך שהם זכאים להחזר ולכן פשוט לא מבקשים את ההחזר, וחבל. רוצים לדעת אם מגיע לכם לקבל החזר? ישנה רשימת מצבים נפוצים בהם ניתן לקבל החזר וכמעט כל שכיר מוצא את עצמו תחת הקטגוריות הללו, כך שווה לבדוק. המצבים הם:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • החלפת מקום עבודה באחת מששת השנים האחרונות.
  • שינויים בגובה המשכורת באחת מששת השנים האחרונות.
  • תקופת אבטלה במהלך אחת מששת השנים האחרונות.
  • שינוי במצב המשפחתי כמו חתונה, גירושין או הולדת ילדים.
  • מגורים ביישוב או עיר בפריפריה.
  • רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה.
  • יציאה לחופשת לידה או שנת שבתון.
  • עבודה אצל יותר ממעסיק אחד שלא בוצע עבורה תיאום מס.
  • תרומה או תשלום לקופות גמל וקופות פנסיה, וכיוצא בזה.
החזרי מס - כמה שנים אחורה?
החזרי מס – כמה שנים אחורה?

קבלת החזר על שנים קודמות

מה שרבים אינם יודעים הוא שניתן לקבל את ההחזר גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנים לאחר שנת המס. המשמעות של כך היא שבשנת 2020 תוכלו לקבל החזר עבור כל אחת מהשנים מאז 2014, מה שגורם לכך שכמעט כל שכיר ועובד בישראל זכאי באופן סטטיסטי לקבל החזר מס. בנוסף, הדבר מגדיל משמעותית את גובה ההחזר הצפוי.

כך למשל, אבי זכאי לקבל 2 נקודות זיכוי ממס בגלל בנו שבעל צרכים מיוחדים. שוויה של נקודת זכות הינו כ219 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה, כך שאבי זכאי להחזר שנתי בגובה של 5,256 ש"ח. מאחר ואת ההחזר ניתן לקבל עבור שש שנים לאחור, ההחזר הצפוי הינו לפחות 31,536 ש"ח, וזאת רק בשל נקודות הזיכוי הללו! כמובן, יתכן ויש לאבי זכויות נוספות עליהם הוא לא יודע, שעשויות להגדיל משמעותית את סכום ההחזר הסופי.

 

ריבית והצמדה על החזר מס

בנוסף לכך, כאשר מקבלים החזר מס על שנים קודמות, בנוסף להחזר הכספי תקבלו גם תגמול נוסף. רשות המס מחויבת על פי חוק להחזיר את הכסף העודף בצירוף הצמדה וריבית של 4 אחוז בשנה, כך שאתם כמעט יכולים לראות את עצמכם כ"משקיעים" במס הכנסה. ריבית זו הינה פטורה ממס, ותועבר לכם במלואה.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי

אף שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הטפסים באופן עצמאי, רוב השכירים במשק מעדיפים לפנות לרואה חשבון מקצועי שיגיש את הבקשה עבורם, וקשה להאשים אותם בשל כך. כאשר מגישים בקשה להחזר מס עבור מספר שנים בבת אחת, הדבר מסרבל ומקשה על הליך הבקשה. ראשית, יש להגיש טופס בקשה להחזר מס נפרד עבור כל שנת מס, ולכל טופס לצרף את המסמכים שרלוונטיים לאותה שנת מס, מה שמצריך הרבה עיסוק עם ניירת. בנוסף לכך, חוקי המס משתנים אחת למספר שנים, מה שגורם לכך שזכאות שמתקיימת עבורכם כיום – לא בהכרח התקיימה לפני שנתיים. גם ההפך נכון: ייתכן וזכאות שלא מתקיימת עבורכם כיום הייתה קיימת עבורכם לפני שנתיים, ולכן תוכלו לקבל בגינה החזר. לכן ליווי מקצועי של איש מס מומחה ובעל ניסיון עשוי למקסם ולהעלות באופן משמעותי את גובה ההחזר הצפוי, מלבד קיצור ההליך עבורכם והורדת נטל הבירוקרטיה ומילוי הטפסים.

 

MoneyBack – הדרך המהירה ביותר

אם גם אתם רוצים להצטרף לאלפים שכבר קיבלו החזרי מס, אין ספק שיש דרך אחת בטוחה ובדוקה שהובילה רבים לפניכם לקבלת החזר בגובה אלפי שקלים: MoneyBack.

הפלטפורמה החדשנית שהאתר מציע מאפשרת למלא ולהגיש את כל הטפסים און ליין מבלי לצאת מהבית ובלי ללכת לאיבוד בערמות של ניירת ובירוקרטיה. באתר קיימת מערכת חכמה שתזהה את הטפסים אותם עליכם להגיש על בסיס פרטיכם האישיים. לאחר מילוי הפרטים, יועצי המס המומחים שלנו ימלאו עבורכם טופס 135 ויוודאו כי גובה ההחזר שתקבלו יהיה הגבוה ביותר אותו תוכלו לקבל. באופן חוקי לחלוטין ותמורת תשלום סמלי, נשמח להעמיד לשירותכם את הידע והניסיון שמייחדים אותנו לאורך שנים, וגורמים לכך שאלפי שכירים מרוצים כבר קיבלו את כספם בחזרה אף שלא האמינו שהדבר אפשרי.

כל שנה שעוברת עלולה לגרום לאיבוד הזכות לקבל החזר עבור שנים קודמות. אל תתנו לכסף שלכם לחמוק לכם בין האצבעות – צרו איתנו קשר עוד היום וגלו כמה כסף מגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.