fbpx

החזר מס לשכירים – על מה ולמה?

כולנו יודעים שבסוף כל החודש תלוש המשכורת מתחלק ל2: הברוטו, והנטו. בעוד הסכום שרשום בתלוש הינו גבוה יותר, הסכום שנכנס בפועל לחשבון נמוך בצורה משמעותית בעקבות גביית מס הכנסה, שגובה עד עשרות אחוזים מהמשכורת מדי חודש. מה שרבים אינם יודעים הוא שניתן לצמצם את תשלום המס ולהישאר עם יותר כסף ביד מדי שנה. באמצעות תהליך שנקרא החזר מס, תוכלו גם אתם לקבל את כספכם בחזרה. כיצד ניתן לעשות זאת ומי זכאי לקבל החזר מס לשכירים? כל הפרטים בשבילכם.

מהו החזר מס?

החזר מס למעשה הוא סכום כסף אותו ניתן לקבל בחזרה ממס הכנסה בשל גביית יתר. ברוב המקרים, גביית היתר נוצרת כתוצאה משיטת המס המיושנת הנהוגה בישראל. בהשפעת המנדט הבריטי, המשיכו תקנות המס הישנות שנקבעו על ידי הבריטים אל תוך מדינת ישראל.

בתקנות אלו נקבע כי גובה תשלום המס יחשב באופן פרוגרסיבי, כלומר לא על פי סך ההכנסה החודשית, אלא על פי סך ההכנסה השנתית הכוללת. כך למשל, שכיר שמשתכר בחודשים הראשונים של השנה כ8,000 ש"ח בחודש אך הפסיק לעבוד לאחר חודשיים – יהיה זכאי לפטור מלא מתשלום מס.

מה שעלול לקרות במקרים כאלו הוא שמס הכנסה לא מודע לכך שהשכיר הפסיק לעבור והוא מחשב עבורו תשלום מס עבור הכנסה חודשית של 8,000 ש"ח בחודש במהלך השנה, מה שיחייב את השכיר בתשלום מס של עשרות אחוזים!

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

במקרים כאלה, ניתן יהיה להגיש בקשה להחזר מס בצירוף דו"ח מסכם של סך ההכנסות השנתיות, ולזכות לקבל את המיסים שנגבו מדי חודש (ולא בסוף השנה) באופן רטרואקטיבי.

 

מה פתאום שיגיע לי החזר מס? זה רק לעצמאים או אנשים שמסובכים עם החוק..

לא נכון! כמעט כל שכיר בישראל זכאי לקבל החזר מס. מדובר על עשרות ומאות מיליוני שקלים מדי שנה שרק מחכים שתוגש עבורם בקשה לקבלת החזר בצירוף המסמכים המעידים על הזכאות. הזכאות מתקיימת כמעט עבור כל שכיר משלל סיבות, בין אם בגלל קבלת נקודות זכות נוספות ממס כאשר נכון לשנת 2020 שוויה של נקודת זיכוי ממס הוא כ219 ש"ח בחודש ו2,628 ש"ח בשנה, ובין אם בשל שינויים בגובה המשכורת או הפרשות מתוכה שמוכרות לניכוי מס.

 

אז למה אנשים לא מבקשים את הכסף הזה בחזרה?

אנשים רבים חוששים מהתעסקות עם רשות המס ולא מאמינים ביכולתם לקבל מהם את כספם בחזרה. בקרב שכירים רבים כסף זה נחשב כמעט 'אבוד' ולכן הם בוחרים לוותר עליו מראש! הדבר נובע גם מכך שקשה לדעת מראש מה סכום ההחזר הצפוי, ולכן לא ניתן להעריך במדויק את גובה הסכום שמופסד בוויתור על הגשת הטפסים.

רוב האנשים לא ילכו לחנות בצד השני של הכביש כדי לקנות חולצה במחיר של 4 שקל פחות, ובאופן דומה רוב האנשים חושבים שאין טעם לטרוח כל כך הרבה כדי לקבל את החזרי המס. מה שהם לא יודעים הוא שהחשיבה הזו פשוט שגויה ביסודה – ניתן לקבל ממס הכנסה סכומים בגובה עשרות אלפי שקלים שנגבו ללא סיבה.

בנוסף לכך, את החזר המס ניתן לקבל עד שש שנים לאחור מה שמעלה בגובה משמעותי את גובה ההחזר הצפוי. אנשים רבים לא יודעים זאת, ולכן חושבים שמכיוון שעברה שנת המס בה שילמו את המס העודף – הם איבדו את זכותם לקבל את כספם בחזרה. לכן, חשוב שתדעו את זכויותיכם ותבינו שניתן להגיש בקשה להחזר גם מספר שנים לאחר שנת המס.

החזר מס לשכירים - על מה ולמה?
החזר מס לשכירים – על מה ולמה?

כיצד אוכל לדעת אם אני זכאי לקבל החזר מס לשכירים?

מאחר והמס העודף נגבה ללא סיבה מכוונת וכתוצאה מחוסר ידיעה של רשות המס, הרשות לא שולחת הודעה המיידעת על זכאות לקבלת החזר. אז כיצד כן ניתן לדעת האם אתם זכאים להחזר? ישנם מספר סיבות נפוצות בגינם ניתן לקבל החזר מס. במידה ומצאתם את עצמכם תחת אחד ממקרים אלו, כמעט בטוח שמגיע לכם החזר מס. הסיבות הנפוצות ביותר הם:

  • זכאות לקבלת נקודות זיכוי ממס, כגון בשל לימודים אקדמיים, שחרור מצבא או שירות לאומי, מחלה קשה או קרוב משפחה חולה, שינוים במצב המשפחתי כמו חתונה, גירושים והולדת ילדים, ועוד.
  • שינויים בגובה המשכורת במקום העבודה.
  • שינוי מקום העבודה או עבודה רק בחלק מחודשי השנה, כמו במקרה של יציאה לשנת שבתון או אבטלה.
  • עבודה במספר עבודות ללא ביצוע תיאום מס.
  • קבלת פיצויים בגין פיטורים ממקום עבודה.
  • הפקדות עבור קופת גמל או רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

איך ניתן לקבל את ההחזר בדרך המהירה והמדויקת ביותר?

למרות שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר מס באופן עצמאי, רבים בוחרים לעשות זאת באמצעות רואה חשבון או יועץ מס. הגשת הבקשה באופן עצמאי דורשת הגעה פיזית ללשכת פקיד שומת המס, עמידה בתורים והתעסקות עם בירוקרטיה מפה ועד הודעה חדשה.

בנוסף לכך, קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להגיש את הבקשה בצורה הטובה ביותר ללא ידיעה מעמיקה של פקודת המסו היכרות מקרוב עם נושא ההחזרים. סיבות רבות שבגללם ניתן לקבל החזר מס עלולות להתפספס, ולפגוע בגובה ההחזר הצפוי. כך למשל, שכיר שמפקיד מדי חודש כסף עבור ביטוח אובדן כושר עבודה אך לא מדווח על כך לרשות המס – מפסיד זיכוי מס שמגיע לו בשל כך.

לכן, רבים בוחרים לפנות לחברות שמתמחות בנושא המס, שיעשו עבורם את הגשת הטפסים ברורה ופשוטה יותר.

 

MoneyBack – כל אחד יכול לקבל החזר מס

אנחנו בMoneyBack מאמינים שכמעט כל שכיר יכול לקבל החזר מס, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לממש את זה. באמצעות האתר החדשני והפשוט שלנו ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס דרך האינטרנט וללא צורך בהגעה פיזית ללשכת פקיד השומה.

הממשק הנגיש והמובן מאפשר למלא את כל הפרטים החשובים ומיידע אתכם על זכאויות שבכלל לא חשבתם שמגיעות לכם. לאחר הגשת הבקשה, יועצי המס המומחים והמנוסים שלנו יעברו על הטפסים שלכם באופן אישי ויוודאו שכלל הזכויות ממוצות עד תום.

באופן הזה, אף סעיף לא יתפספס וגובה ההחזר יהיה המקסימלי ביותר שניתן לקבל. תמורת תשלום סמלי, רואי החשבון שלנו יעמדו לשרותכם וידאגו שתקבלו את כספכם במהירות האפשרית.

גם אתם רוצים לדעת כמה כסף מגיע לכם בחזרה? צרו איתנו קשר עוד היום והצטרפו לאלפים רבים שכבר קיבלו את ההחזר!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.