fbpx

החזר מס לרופאים

עבדתם קשה מאוד כדי להתקבל לתואר. עשיתם פסיכומטרי שוב, ושוב ושוב. ייתכן שבשלב מסוים שקלתם לוותר על החלום או לצאת ללימודים בחו"ל. אבל בכל זאת, לא נשברתם ובחרתם להמשיך עד שהתקבלתם ללימודי רפואה בארץ. גם אז לא עצרתם, והמשכתם להשקיע אנרגיה ומאמץ רב בלימודי התואר וההתמחות במשך תקופה שקרובה ל10 שנים. עכשיו זה הזמן שלכם לקבל בחזרה. כמעט תמיד רופאים (ובייחוד אלו שהשלימו את לימודיהם בתקופה האחרונה) זכאים לקבל החזר מס לרופאים. מי זכאי, כמה מקבלים ואיך עושים את זה?

למה רופאים כמעט תמיד זכאים לקבל החזרי מס?

נקודות זיכוי בשל לימודים לתואר אקדמי:

הסיבה המרכזית בגינה רופאים במיוחד זכאים לקבל החזרי מס היא נקודות זיכוי בשל הלימודים הממושכים.

כמו כל בוגרי תואר בישראל, גם סטודנטים לרפואה זכאים לקבל נקודות זיכוי ממס. אולם בשל העובדה שלימודי הרפואה ארוכים וממושכים יותר מכל תואר אחר, ההטבה ניתנת להם במשך תקופה ארוכה יותר ובפריסה מעט שונה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו כ219 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה, סכום שמגיע לאלפי שקלים לאורך תקופה של מספר שנים.

 

כמה נקודות זיכוי מקבלים סטודנטים לרפואה

בעקבות הרפורמות והשינויים התכופים בפקודת המס, נוצר מצב בו גובה הטבת המס בגין לימודי רפואה משתנה בין בוגרים שסיימו את הלימודים משנת 2007 ועד שנת 2014, ומשנת 2014 והילך.

מי שהיה זכאי לתואר אקדמי ברפואה או ברפואת שיניים החל משנת 2007 ועד סוף שנת 2013, זכאי לנקודת זיכוי אחת במשך כל אחת מ3 שנות המס שלאחר סיום הלימודים, ובנוסף לכך זכאי לחצי נקודת זיכוי נוספת במשך שנתיים לאחר מכן. בסך הכל, משך ההטבה הינו 5 שנים.

מי שסיים את לימודי הרפואה החל משנת 2014, זכאי לנקודת זיכוי אחת במשך שנת מס אחת, ולחצי נקודת זיכוי נוספת בשנה שאחרי קבלת הנקודה הראשונה. את ההטבה ניתן לקבל או בשנה שמיד לאחר סיום הלימודים או בשנה שאחריה.

הסיבה לכך שניתן לדחות את ההטבה בשנה היא התמחות: מאחר ורופאים עוברים תקופת התמחות ולמעשה עשויים להפסיד את ההטבה בגלל המשכורת הנמוכה של תקופת ההתמחות, ניתנת להם האפשרות לקבל את ההטבה שנה אחת לאחר סיום הלימודים, בתקופה בה גובה המשכורת כבר מעט גבוה יותר, ומאפשר לקבל את הזיכוי הכספי בשל ההטבה.

דבר אחד אליו יש לשים לב הוא כי ההטבה ניתנת לסטודנטים שהשלימו את לימודי התואר שלהם בישראל בלבד. למרות שרופאים רבים יוצאים ללמוד את התואר בחו"ל, הם אינם זכאים לקבל את ההטבה.

החזר מס לרופאים
החזר מס לרופאים

איך מגישים את הבקשה לקבלת החזר מס לרופאים

במידה ולא מימשתם את הזכאות של נקודות ההטבה בשל התואר או שלא ביצעתם תיאום מס, אתם צפויים לקבל החזר כספי מכובד באמצעות מילוי מספר טפסים פשוטים.

במקרה בו אתם עדיין נמצאים בשנים שההטבה מתקיימת, יש להגיש לרשות המס טופס 119 בצירוף אישור זכאות לתואר אקדמי מהמוסד בו למדתם. במקרה זה פקיד השומה ינפיק עבורכם אישור על זכאות לחצי נקודת זיכוי ואותו עליכם למסור למעסיק.

במקרה של החזר מס עבור שנים קודמות בהם התקיימה ההטבה, יש להגיש טופס 135 (בקשה להחזר מס), ואליו יש לצרף טופס 106 שמפרט את כלל ההפרשות של המעסיק לעובד באותה שנה (את הטופס מקבלים מן המעסיק), ונוסף לכל אלו אישור זכאות לתואר מהמוסד האקדמי בו למדתם.

במקרה של בקשת החזר רטרואקטיבית ייתכן וקיימות סיבות נוספות לזכאות כמו העדר תאום מס ועבודה במספר מקומות עבודה במקביל, דבר שנפוץ אצל רופאים שעובדים גם בקופות החולים השונות, גם מקבלים כספי מחקר, וגם עובדים בבתי חולים פרטיים, ממשלתיים או אוניברסיטאיים. ריבוי המעסיקים יוצר הרבה פעמים אי תיאום ולכן גביית מס מקסימלי בשווי של עשרות אלפי שקלים מדי שנה.

בכל מקרה יש לצרף לטופס הבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה כך שכאשר זו תתקבל יועבר ההחזר ישירות אל חשבונכם מבלי כל עיכוב נוסף. אף שבאופן עקרוני יש להגיש את הטפסים באופן ידני בלשכת פקיד השומה ולא ניתן להגיש את הבקשה דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים גם באופן מקוון ומבלי לצאת מהבית.

את הטפסים ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי ועד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 ניתן לקבל את ההטבה בגין שנת 2014 והילך, כך שאם סיימתם למשל את לימודי הרפואה משנת 2009 והילך אתם עדיין זכאים לקבל החזר בגין שנת מס אחת לפחות. במקרה בו הבקשה מוגשת בגין מספר שנים קודמות, יש להגיש את הבקשה בטופס שונה בגין כל שנה ושנה.

 

מדוע כדאי להגיש את הבקשה דרך גורם מקצועי

אף שתוכלו להגיש את הבקשה גם באופן עצמאי בהתאם להוראות שהוצגו לעיל, כמעט כל רואה חשבון או יועץ מס אותו תשאלו יציע לכם שלא לעשות זאת. הסיבה לכך היא שפעמים רבות קיימת כפילות זכאות כך שאתם יכולים לקבל בחזרה סכום גבוה בהרבה ממה שאתם חושבים, אולם אתם כלל לא יודעים זאת. כאשר אתם מגישים טופס בקשה להחזר מס באופן חסר או לא מושלם, אתם מפסידים למעשה את היכולת לקבל את הסכומים שמגיעים לכם, וחבל.

לכן, מומלץ לפנות לגורם מס מקצועי ומומחה שיבדוק עבורכם את הזכאות תמורת סכום סימלי, שיחזיר את עצמו בצורה משמעותית ומהירה יותר ממה שאתם חושבים. ההצעה שלנו: היזהרו מיועצי מס שגובים אחוזים מסוימים מתוך הבקשה שלכם עוד לפני שזו הוגשה, שכן באופן זה הם יכולים לגבות מכם עד אלפי שקלים!

 

החזרי מס זו המומחיות שלנו

אם אתם מעוניינים לקבל את הכסף שלכם מרשות המס בחזרה, אנחנו בMoneyBack נשמח לעמוד לשרותכם. באמצעות מספר צעדים פשוטים, תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם ולהגיש את כל הטפסים לקבלת החזר מס – מבלי לצאת מהבית.

מומחי המס ורואי החשבו שלנו בעלי ניסיון רב בקבלת החזרי מס, ובמיוחד במקרה של רופאים. הידע שלנו בפקודת המס וההיכרות הקרובה שלנו עם רשות המס מאפשרים לנו למלא את הטפסים בצורה הטובה ביותר ובאופן שעשוי להגדיל את סכום ההחזר בצורה משמעותית.

תמורת סכום סימלי, שקוף וקבוע אנו נשמח להעמיד את הידע שלנו לרשותכם ולהגיש עבורכם את הטפסים כך שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם בזמן הקצר ביותר.

מלאו את פרטיכם עכשיו והצטרפו לאלפים שכבר קיבלו את כספם בחזרה.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.