fbpx

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

שכירים רבים בעלי שכר גבוה משלמים אחוזי מס נכבדים, בשיעורים שנעים בין 30 ל50 אחוז, בהתאם למדרגת המס ולסכומים המצטברים אותם מרוויח השכיר. למרות שלא כולם יודעים זאת, ישנה דרך לצמצם את שיעור המס המשולם ולקבל החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה.

מהו החזר מס?

החזר מס הוא מצב בו עובד שילם למס הכנסה מס גבוה יותר מזה שהיה צריך לשלם על פי הקריטריונים הקבועים בחוק. ניתן לבקש החזר מס עד 6 שנים אחרי אותה השנה בו הוא נגבה. בנוסף, לסכום הכסף שהוחזר בגין בקשה להחזר מס, מתווסף הפרש הצמדה וריבית של ארבעה אחוזים.

 

כיצד נקבע גובה המס אותו אשלם?

גובה המס אותו נדרש עובד לשלם נקבע על בסיס הערכה שנתית של הכנסת העובד הצפויה באותה שנה. הבעיה היא שבפועל גובה ההכנסה הסופי בפועל נודע רק בסוף השנה, כך שייתכן מצב בו יכולת ההשתכרות של עובד משתנה במהלך השנה, ובהתאם לכך גם גובה ההכנסה השנתית הכוללת משתנה. במצב כזה למעשה מס הכנסה גובה סכום גבוה יותר מהסכום שהיה צריך לגבות בפועל, כך שהעובד זכאי לקבלת החזר מס. במקרים רבים, דווקא בעלי שכר גבוה עוברים שינויים כאלו ואחרים במספר החודשים בהם הם עובדים, כך שהם עשויים לזכות להחזר מס גבוה במיוחד.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

מהן העילות בגינן ניתן לקבל החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה?

  • שינוי ברמת השכר במהלך השנה, עשוי להוביל לקבלת החזר מס.
  • עובד שעובד במספר עבודות בו זמנית ולא מבצע תיאום מס, ולכן מנוכה משכרו מס גבוה יותר מזה שהיה צריך להיגבות בפועל.
  • כאשר העובד מפוטר מעבודתו במהלך השנה
  • כאשר נולד לעובד בן או בת תוך כדי שנת המס והעובד טרם דיווח על כך למעסיק במהלך אותה שנה, ולכן לא קיבל תוספת נקודות זכות להם הוא זכאי בשל הלידה.
החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה
החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

איך להגיש בקשה להחזר מס של שכירים עם משכורת גבוהה?

את הבקשה להחזר מס מגישים בלשכת פקיד השומה, אליה העובד משתייך על פי אזור מגוריו. על השכיר למלא טופס 135 וכן לצרף את המסמכים הנוספים המבוקשים בטופס, בהתאם לסיבת הבקשה להחזר המס.

בנוסף לכך, על המגיש לצרף גם טופס 106 אותו השכיר מקבל מהמעסיק. בנוסף, יש על השכיר לצרף אישורים נוספים המצויים בידו שעשויים להוות עילה להקלה בתשלום המס. חשוב לשים לב שעל שכיר שעובד במספר עבודות בו זמנית יש להגיש ללשכת פקיד השומה את טפסי 106 מכל אחד ממעסיקיו השונים. עובד עצמאי ( שאינו שכיר) צריך למלא במקום טופס 106 האמור טופס 1301, אליו עליו לצרף אישורים רלוונטיים בהתאם לאמור בטופס. מסמך אחרון שעל מבקש הבקשה להחזר מס לצרף הינו אסמכתא מהבנק, המשמשת לאימות פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמקרה בו אכן יקבל החזר מס יגיע אליו ההחזר אל חשבון הבנק באופן ישיר.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שבעבור כל שנת מס שונה יש להגיש בקשה נפרדת, ובעבור כל בקשה לצרף את האישורים הרלוונטיים האמורים.

למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש טופס לבקשת החזר מס באינטרנט (בניגוד לתיאום מס, אותו ניתן לבצע באינטרנט) דרך הפלטפורמה הייחודית שלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטופס דרך האתר בצורה מקוונת ופשוטה, שתחסוך לכם הרבה כאב ראש.

במידה והעובד אכן מקבל אישור לזכאותו במס, מועבר ההחזר לחשבונו בטווח זמן של כשנה מיום הבקשה או בטווח של שנתיים מסוף שנת המס בעבורה התקבלה הבקשה, כאשר לרשות המיסים שמורה הזכות לבחור בתאריך המאוחר ביותר מבניהם. כאמור, התשלום מועבר ישירות אל חשבון הבנק של מבקש ההחזר.

 

להגיש בקשה בקליק

מרגישים מבולבלים מעודף המידע בעניין? זקוקים לאיש מקצוע מנוסה שיעשה עבורכם סדר? פנו אלינו עוד היום. פנייה קטנה בתשלום סמלי ונמוך משמעותית מבכל מקום אחר עשויה לחסוך עבורכם עד אלפי שקלים נוספים בשנה. אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש בקשה מהבית בזמן הנוח לך, ולראות איך תוך זמן קצר הכסף חוזר אליכם.

לשירותנו עומדים מיטב רואי החשבון שישמחו לפתור עבורכם את המצב במהירות, ולהחזיר לכם כסף נוסף ששייך לכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.