fbpx

טופס 106 – אישור על משכורת וניכוי מס

עובדים שכירים ועצמאיים, חשוב שתכירו את טופס 106, טופס המהווה אישור על משכורת וניכוי מס. הטופס ניתן בסוף כל שנת עבודה, ומאגד בתוכו את כלל המידע על המשכורות שנכנסו לעובד בשנת העבודה הנוכחית, ואת תשלומי המס שנוכו מכלל המשכורות. באמצעות הטופס תוכלו לחשב זכאות להחזרי מס ולבצע תיאומי מס לעצמאיים. להורדת הטופס לחצו כאן

החזרי מס שנתיים

הידעתם שבמקרים מסוימים יש באפשרותכם לקבל החזרים כספיים מהמדינה? במדינת ישראל על פי חוק ישנה חובת הפרשה של מס ממשכורות העולות על גובה מסוים. עם זאת, לעיתים החיוב במס של העובד, גבוה מזה שאמור היה להפריש. בעזרת טופס 106, ניתן לערוך חישוב של המס השנתי שהופרש, ובמידה והיה גבוה מזה הנדרש, ניתן להגיש בקשה לרשות המיסים בכדי לקבל החזר כספי.

 

דיווח מס ותיאום מס

עבור שכירים המועסקים בכמה עבודות

הפרשה גבוהה של מס למדינה מזו אשר נדרשת בפועל, נפוצה במיוחד כאשר העובד מועסק ביותר מעבודה אחת, כלומר בשתי עבודות ומעלה. במקרה של העסקה במספר מקומות, העובד נדרש לבצע תיאום מס ברשות המיסים. ואחוז המס המופרש עולה עם מספר העבודות. לעיתים בשל שינויים כמו: סטטוס אישי, הרכב המשרה, מקום העבודה, או תקופת העסקה, מופרש מס גבוה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מומלץ לעובד שכיר המועסק בכמה עבודות לפנות למעסיקים בסוף שנת המס, ולאסוף מהם טפסי 106 המעידים על אישור משכורת וניכוי מס. את הטפסים העובדים יגישו בסוף השנה לרשות המיסים, לבדיקת זכאות להחזרי מס. ניתן להיעזר בחשבי שכר במקום העבודה או ברשות המיסים עצמה.

טופס 106 – אישור על משכורת וניכוי מס
טופס 106 – אישור על משכורת וניכוי מס

עבור עצמאיים

עובדים עצמאיים מדווחים בעצמם על דרישות התשלום ואישור על משכורת שהתקבל בפועל, ומתוך כך נגזרת הורדת המיסים. כיוון שעצמאיים מקבלים לרוב מספר משכורות מגורמים שונים ובשל מורכבות הדיווח, יכולות לחול טעויות. כמו כן, עובדים עצמאיים זכאים לקבל החזרים בשל הוצאות נלוות. העובד העצמאי יכול לבקש הנפקת טופס 106 מרשות המיסים לבדיקת זכאות להחזרי מס.

 

נתונים אשר נכללים בטופס 106

  • נתוני 12 משכורות לאורך השנה
  • הפרשות מהמשכורת לטובת המדינה (תשלומי מס, ביטוח לאומי וביטוח בריאות)
  • הפרשות מהמשכורת לטובת העובד (קרנות פנסיה, גמל, השתלמות)
  • סעיפי הטבות שניתנו (כמו הוצאות ביגוד וטלפון)
  • סעיפים נוספים אשר גולמו במשכורת לאורך השנה
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.