fbpx

החזר מס עבור רכישת רכב היברידי

דומה שבשנים האחרונות המודעות לחשיבות סביבה ירוקה וצמצום נזקים סביבתיים הולכת ועולה. במדינות רבות נקבעו חוקים ומיסים שנועדו לצמצם את הזיהום העולמי, כמו חוק שקיות הניילון שהגיח אל חיינו במטרה לצמצם את צריכת שקיות הנשיאה החד פעמיות. החוק התברר כאפקטיבי במיוחד: בשנת 2017 חלה הפחתה של 80 אחוז בצריכת השקיות. בדומה לכך, מאפשרת המדינה לקבל החזר מס עבור רכישת רכב היברידי ופחות מזהם.

על מס קניית רכב בישראל

קניתם רכב חדש? מזל טוב. שילמתם מס רכישה בגובה 83 אחוז עבור הקנייה. כן, שמעתם נכון, 83 אחוז. מס הרכישה הינו המרכיב המרכזי שמשפיע על מחירם הגבוה של רכבים בישראל. מדי שנה מגלגלת קופת האוצר סכומי עתק שהגיעו ישירות מכניסת רכבים חדשים לשוק הישראלי. אולם למס הרכישה יש חריג אחד: רכבים היברידיים וחשמליים, זוכים לשיעורי מס מופחתים באופן משמעותי. עד לשנת 2019, גובה המס ששולם עבור רכישת רכב היברידי חדש היה 30 אחוז. אולם נקבע כי החל משנת 2020 יעלה מס הרכישה באופן הדרגתי מדי שנה, באמצעות תוכנית רב שנתית:

  • בשנת 2020, גובה המס עבור רכב היברידי יהיה 45 אחוז.
  • בשנת 2021, גובה המס עבור רכב היברידי יהיה 50 אחוז.
  • משנת 2022 והילך, גובה המס עבור רכב היברידי יהיה 83 אחוז, כמו כל רכב אחר.

בנוסף לכל אלו, ניתן לקבל הטבת מס נוספת בהתאם לסיווג דרגת הזיהום של הרכב, בשווי של עד 16,500 ש"ח.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מי זכאי לקבל החזר מס עבור רכישת רכב היברידי

אז מי זכאי לקבל החזר מס עבור שימוש ברכב היברידי? זכאות להחזר מס מתקיימת עבור עובדים שמקבלים מהמעביד רכב צמוד. רשות המס מחייבת את העובד לשלם את שווי השימוש החודשי של הרכב כחלק מתשלום המס החודשי. אולם במקרה בו הרכב הינו היברידי ניתן לקבל הטבת מס בגובה של עד 1010 ש"ח בחודש!

אופן חישוב גובה תשלום השימוש החודשי הינו 2.48 אחוז כפול המחיר המתואם של הרכב, על פי מחיר המחירון של רכב חדש בתוספת התאמות והצמדה. לאחר חישוב סכום זה, יופחת ממנו סכום של 500 ש"ח בחודש כבור רכב היברידי שאיננו נטען מרשת חשמלית, וסכום של 1010 עבור רכב חשמלי או רכב היברידי שנטען מרשת חשמל (פלאג-אין).

מאחר וניתן לקבל החזר מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור, כך שהזכאות קיימת עבור כל מי שעשה שימוש ברכב היברידי החל משנת 2014 והילך. אז אם יש לכם רכב היברידי, קיים סיכוי לא רע בכלל שמגיע לכם החזר מס.

החזר מס עבור רכישת רכב היברידי
החזר מס עבור רכישת רכב היברידי

כיצד ניתן לקבל החזר מס

למרות שרבים חוששים מפניה לרשות המס והתעסקות בכל מה שיכול להיות קשור אליה, חשוב לדעת שאין שום סיבה אמיתית שלא להגיש את הטפסים ולקבל את ההחזר. בישראל, רשות המס קודם כל גובה כסף, ורק אחר כך שוקלת קבלה של בקשות להחזר. הכסף שמוחזר הינו כסף שמגיע לכם בזכות על פי קריטריונים שקבעה רשות המס, ולכן היא מחוייבת להחזיר לכם אותו על פי חוק. כך שכל עוד אתם מתנהלים בצורה ישרה כלכלית ופועלים באופן חוקי, אין סיבה לחשוש מאכיפה בררנית מצד רשות המס בעקבות הגשת בקשה להחזר.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי

למרות שבאופן עקרוני ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי בלי להפוך למומחים בתחום, רבים בוחרים לפנות ליועץ מס או רואה חשבון מקצועי שיעשה את הפנייה לרשות המס וימלא את הטפסים עבורם. קשה לומר שאין בדבר היגיון; פקודת המס המסובכת והחשש ממילוי לקוי של הטפסים מרתיע רבים מלהגיש את הבקשה לעצמם ולבחור במסלול הקצר והמהיר של פנייה ליעוץ מקצועי. הבעיה בכך היא שלרוב רואי חשבון שעוסקים בתחום גובים עמלה גבוהה עבור השירות, שעשויה להגיע עד לגובה של עשרות אחוזים מגובה ההחזר הצפוי. אז האם יש תקווה אחרת? מה עוד ניתן לעשות? בדיוק בשבילכם יש פתרון שמשלב את היתרון שבשני הצדדים: MoneyBack.

 

אז למי פונים?

אנחנו בMoneyBack כאן לשירותכם! באמצעות הפלטפורמה החדשנית של האתר, ניתן למלא עוד היום את הבקשה לקבלת החזר ישירות מהבית ובליווי מלא של רואי חשבון ויועצי מס שנחשבים לטובים בתחומם. בצורה פשוטה ומסודרת ניתן למלא ולהגיש דרך האתר את כל הטפסים באופן חוקי לחלוטין. לאחר שתמלאו את הטפסים הרלוונטיים שהמערכת החכמה שלנו תזהה עבורכם, רואי החשבון שלנו יעברו על הטפסים ויוודאו שמולאו כך שיניבו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם. טופס שימולא כראוי יזרז את הליך ההחזר ועשוי לקצר אותו בצורה משמעותית, ולכן אנו נוודא עבורכם שהדבר יעשה בצורה הטובה ביותר.

תמורת תשלום סמלי תוכלו גם אתם לחתוך לחצי את ערמות הביורוקרטיה והמכשולים שבדרך להחזר המיוחל ולקבל את הכסף בחזרה ישירות אל חשבונכם.

יש דרך לקבל בחזרה את הכסף שמגיע לכם – צרו איתנו קשר עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.