fbpx

כמה מס משלמים כוכבי הריאליטי שזוכים במיליון שקל

במשך שבועות הם משוטטים מורעבים על אי נטוש ואוכלים עטלפים, מבצעים משימות מסוכנות על פני כל מדינות העולם, או נסגרים בוילה מנותקת מהעולם החיצון ומתועדים במשך 24 שעות ביממה. לא משנה על איזה ריאליטי אנחנו מדברים, המטרה הנכספת של כל המשתתפים היא אחת: לחזור הביתה עם המיליון. אבל כמה מס משלמים כוכבי הריאליטי על הזכייה, ועם איזה סכום הם נשארים ביד בסופו של דבר? והאם זה שווה את כל המאמץ?

מס על זכייה בפרסים – כמה מס משלמים?

סוג המס שאותו משלמים זוכי הריאליטי הינו מס זכייה ופרסים, וזהה לזה שמשלמים הזוכים במשחקי הלוטו והטוטו וכן הזוכים בפיס ובתחרויות אחרות. מדובר במס באחוז קבוע ויציב שאיננו משתנה בהתאם לגובה המשכורת או ערך הנכסים שכבר יש לזוכה.

כן, לא משנה אם הייתם חסרי כל או שהגעתם לתוכנית הריאליטי כשיש לכם כבר כמה מיליונים בחשבון הבנק – תשלמו את אותו אחוז מס בסופו של דבר למדינת ישראל.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

כמה אחוזים משלמים?

בכל מה שנוגע לגובה המס על הזכיות, ניתן לראות מגמה של עלייה בגובה המס שהולכת ומחריפה עם השנים.

עד לשנת 2003, כל זוכי הריאליטי או הפרסים למיניהם בכלל לא היו משלמים מס על הזכייה. החל משנת 2003 ועד לשנת 2013 שיעור המס על הזכייה היה 25 אחוז, ומשנת 2013 עד שנת 2016 טיפס שיעור המס על לסך של 30 אחוז מגובה הפרס. בכל אותם שנים הסכום שהיה חייב במס היה סכום של 50 אלף ש"ח ומעלה.

בשנת 2016 חלה עלייה נוספת (והאחרונה בינתיים) בגובה המס, ונכון להיום הזוכים בפרס חייבים בתשלום של 35 אחוז מגובה הפרס למס הכנסה. בנוסף לכך וכחלק מהמגמה, נקבע כי הסכום שמחייב במס זכייה יופחת מ50 אלף ש"ח ל35,500 ש"ח בלבד.

נראה שהשינויים עשויים שלא להיעצר פה, וכבר נעשו דיונים להנמכת סכום הזכייה המחייב במס עד לסך של 10,000 ש"ח, סכום נמוך במיוחד שעשוי לפגוע דווקא באזרחי השכבות החלשות, כאשר משחק להם מזלם והם זוכים בסכום מסוים. לכן נכון לעכשיו התנגדו חברי ועדת הכספים להחלת המס על סכומים נמוכים יותר, אולם אין לדעת מה יהיה בהמשך.

 

אז עם כמה כסך נשארים מתוך המיליון?

בחישוב כולל, יוצא שעבור זכייה במיליון ש"ח, יחויב הזוכה המאושר בתשלום מס של 350,000 ש"ח, ובסופו של דבר יישאר "רק" עם סכום של 650,000 ש"ח, סכום לא קטן שקשה להתלונן עליו. עם זאת, מדובר במס משמעותי של מעל לשליש מסכום הזכייה! כך ש"המירוץ למיליון" קרוב יותר למרוץ לחצי מיליון מאשר למיליון שלם.

והאם זה שווה את התחרות, הלחץ, הקושי והאתגרים שעומדים בפני משתתפי הריאליטי? נראה שבסופו של דבר, הפרצוף של הזוכים אומר הכל.

ומי הזוכה הגדול בהישרדות VIP לשנת 2020? מס הכנסה כמובן.

כמה מס משלמים כוכבי הריאליטי שזוכים במיליון שקל
כמה מס משלמים כוכבי הריאליטי שזוכים במיליון שקל

פטור לזוכי פרס נובל

עם זאת, נראה שכשרוצים בכך יודעים למצוא ברשות המס פתרונות יצירתיים כדי לשחרר זוכים בפרסים מתשלום המס. כך למשל, ניתן פטור מלא ממס לזוכי פרס נובל בשנת 2004, פרופ' צ'חנובר ופרופ' הרשקו, שזכו בשני מיליון ש"ח כל אחד.

ההסבר של רשות המס לכך היה כי בגלל שמדובר במקרה מיוחד, ובגלל ששני המדענים לא פיתחו את ההמצאות שלהם לשם קבלת פרס, יינתן להם פטור ממס. זאת בשונה מזוכי הגרלות והימורים למיניהם או מזוכי הריאליטי, שרוכשים את הכרטיסים ונכנסים לתחרות מתוך מטרה לזכות בפרס. האם מדובר בהסבר משכנע? לשיפוטכם.

 

גם אתם יכולים לקבל החזרי מס

למרות שאולי זה נשמע לכם רחוק, ייתכן מאוד שגם אתם זכאים לקבל החזר מס בשווי אלפי שקלים. מדי שנה גובה מס הכנסה מעל מיליארד ש"ח מיותרים, סכום אסטרונומי שקשה לתפוס. למרות זאת רק פחות מ9 אחוז מהשכירים מגישים בקשה לקבלת החזרי מס. חישוב גס מראה כי סכום ההחזר הצפוי בגין כל בקשה להחזר מס עומד על מעל ל3,500 ש"ח!

את החזרי המס ניתן להגיש עד שש שנים לאחר שנת המס בה הוא נגבה, כך שתוכלו להגיש מספר בקשות להחזר מס במקביל – ולקבל בחזרה עשרות אלפי שקלים שמגיעים לכם. כל זה ללא מאמץ ובירוקרטיה, ובאמצעות מילוי של מספר טפסים פשוטים.

לפי סקר שערכה לאחרונה המועצה לצרכנות, הסיבות המרכזיות לכך שרבים אינם מגישים את הבקשה להחזר נובעת מכך שהם אינם מבינים את ההליך, חוששים מהבירוקרטיה, או פשוט לא מודעים לזכות שלהם לקבל את הכסף בחזרה.

מהסיבות האלו בדיוק אנחנו כאן בשבילכם, לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם. אם כל זה לא מספיק, תקופת הקורונה היא לא בדיוק זמן שמתאים לוותר בו על כסף. לכן, גם אם יש לכם חששות בנושא – אנו מציעים לכם לפנות אלינו בכל זאת כדי לבדוק את העניין.

 

MoneyBack – המומחים בהחזרי מס

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה החדשנית של MoneyBack, שמאפשרת למלא ולהגיש את הבקשה להחזר מס דרך האינטרנט, וללא צורך לצאת מהבית.

לאחר הרשמה קצרה לאתר, תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם וסכום ההחזר הצפוי, באמצעות מילוי טופס מקוון ואישי שיבדוק את הנתונים האישיים שלכם. בשלב שלאחר מכן, יועצי המס ורואי החשבון שלנו יעברו על הפרטים שלכם וימלאו עבורכם את טופס הבקשה להחזר, כך שתהיו בטוחים שהוא ימולא על הצד הטוב ביותר.

תמורת תשלום סמלי, אנחנו נשמח להעמיד את הניסיון שלנו לצידכם, ולעזור לכם לקבל החזרי מס – במינימום מאמץ ובמינימום זמן המתנה.

אז למה אתם מחכים? פנו אלינו עוד היום וגלו כמה כסף מגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.