fbpx

מהן מדרגות המס העדכניות לשנת 2020

כאזרחים במדינת ישראל, כולנו משלמים מידי שנה מס הכנסה, מי יותר ומי פחות. אך כיצד בעצם נקבע מהו גובה המס אותו אנחנו צריכים לשלם? האם ניתן להפחית את גובה המס המשולם או לקבל החזרי מס?  ואיך אפשר לעשות זאת? כל הפרטים על מדרגות המס פה בשבילכם. 

על שיטת המיסוי בישראל – איך זה עובד?

על פי פקודת מס הכנסה, שיטת המיסוי הנהוגה בישראל היא פרוגרסיבית. שיטה פרוגרסיבית משמעה שככל שגובה ההכנסה של אדם עולה, כך מוטל עליו שיעור מס גבוה יותר. שיטה זו נהוגה על מנת ליצור ולקדם חברה שוויונית יותר, שמקלה על החלש ומאפשרת לו לשלם שיעור מס נמוך יותר, כך שבאמצעות שיטת המיסוי ניתן יהיה לצמצם את הפערים הכלכליים הרווחים בין המעמדות. דבר נוסף אותו יש לדעת הוא כי שיטת המיסוי מחשבת את גובה המס שישולם על פי סך ההכנסה השנתית המשוערת, ולא על פי גובה ההכנסה החודשית מדי חודש. כך שהנתון החשוב עליו יש להסתכל הוא סך ההכנסות השנתי, ולא גובה המשכורת החודשית.

 

מהן מדרגות המס העדכניות לשנת 2020

על פי סעיף 120ב לפקודת מס הכנסה, מדרגות המס משתנות מדי שנה בהתאם לעליית המדד, ומפורסמות מדי שנה על ידי רשות המיסים, כאשר הם מפורסמות בשני תצורות. תצורה אחת הינה על פי סך ההכנסה השנתית, ואחת על פי סך ההכנסה החודשית. בנוסף לכך, גובה המס משתנה בין הכנסה מיגיעה אישית להכנסה שאינה מיגיעה אישית.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

נכון לשנת 2020 המדדים עבור הכנסה מיגיעה אישית הנם:

  • עד 6,330 ש"ח בחודש והכנסה שנתית בסך של 75,960 ש"ח, שיעור המס הינו 10 אחוז.
  • מ6,331 ועד 9,080 ש"ח בחודש והכנסה שנתית בסך של 75,961 עד 108,960 ש"ח, שיעור המס הינו 14 אחוז.
  • מ9,081 ועד 14,580 ש"ח בחודש והכנסה שנתית בסך של 108,961 ועד 174,960 ש"ח, שיעור המס הינו 20 אחוז.
  • מ14,581 ועד 20,260 ש"ח בחודש והכנסה שנתית בסך של 174,961 ועד 243,120 ש"ח, שיעור המס הינו 31 אחוז.
  • מ20,261 ועד 42,160 בחודש והכנסה שנתית בסך של 243,121 ועד 505,920 ש"ח, שיעור המס הינו 35 אחוז.
  • כל שקל נוסף מעל 42,261 בחודש והכנסה שנתית של 505,921 ש"ח ומעלה, שיעור המס הינו 47 אחוז.
  • עבור שכר של 54,300 בחודש והכנסה שנתית של 651,000 ש"ח, החיוב במס יהיה בשיעור של 3 אחוז נוספים עבור חלק ההכנסה שמעל סכום זה.

 

המדדים עבור הכנסה שאינה מיגיעה אישית הנם:

  • עד 20,260 ש"ח בחודש והכנסה שנתית של עד 243,120 ש"ח, שיעור המס הינו 31 אחוז.
  • מ20,261 עד 42,160 ש"ח בחודש והכנסה שנתית של 243,121 ועד 505,920 ש"ח, שיעור המס הינו 35 אחוז.
  • כל שקל נוסף מעל 42,161 ש"ח בחודש והכנסה שנתית של 505,932 ש"ח ומעלה, שיעור המס הינו 47 אחוז.
מהן מדרגות המס העדכניות לשנת 2020
מהן מדרגות המס העדכניות לשנת 2020

האם מגיעים לי החזרי מס?

כעת לאחר שהבנו כיצד מחושב ונקבע גובה המס אותו אתם משלמים, הגיע הזמן לשאלה החשובה מכל: האם מגיעים לכם החזרי מס?התשובה לשאלה הזו פשוטה ומורכבת כאחד;

פשוטה, כי כנראה שהתשובה היא כן. על פי נתוני מבקר המדינה, מאות אלפי ישראלים זכאים לקבל החזרי מס מדי שנה. צורת החישוב ואופן הגבייה השנתי הוא פתח לטעויות חישוב רבות, שמובילות לגביית יתר של מאות מיליוני שקלים מדי שנה. כך למשל, בשנת 2012 סכום גביית היתר משכירים שעבדו רק בחלק מהשנה היה 563 מיליון ש"ח. בחישוב ממוצע, מדובר על יותר מ1,500 ש"ח החזר לכל שכיר שעבד רק חלק מהשנה.

אך גם מורכבת, מפני שמס הכנסה איננו מודיע באופן עצמאי על זכאות לקבלת החזר. על מנת לקבל החזר עליכם להגיש טפסים באופן עצמאי, ובמידה ואתם תימצאו זכאים יתקבל ההחזר אל חשבונכם. לכן, לא ניתן לדעת מראש האם אתם בוודאות זכאים לקבל החזר, אלא על בסיס הגשת טפסים. אומנם, סביר מאוד שמגיעים לכם אלפי שקלים, ובייחוד אם עמדתם בתנאים מסוימים, כמו החלפת עבודה במהלך השנה, עבודה רק בחלק מחודשי השנה, שינוי במצב המשפחתי, ועוד.

 

איך אפשר לקבל החזר מס

אז איך מקבלים את ההחזר המיוחל? על מנת להגיש בקשה יש להגיע באופן פיזי ללשכת פקיד שומת המס ולמלא טופס 135. בטופס ידווחו ויפורטו שלל ההכנסות וההוצאות השנתיות בחישוב כולל, ועל בסיס נתונים אלו יחושב גובה המס שהיה צריך להיגבות ממכם בפועל, ויחושב ההחזר אותו תקבלו. במידה ותדרשו לכך, יהיה עליכם לצרף לטופס מסמכים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים, כמו צירוף מסמכים רפואיים או תיעוד של הוצאות שעשויות להיות מוכרות במס, בכפוף להוראות פקיד השומה.

את הבקשה ניתן להגיש עד שש שנים לאחור, כאשר עבור כל שנה יש להגיש בקשה בטופס נפרד בצירוף של כל המסמכים הרלוונטיים, כך שבסך הכל מדובר בדי הרבה ניירת ובירוקרטיה. אבל זו לא סיבה לוותר על הכסף שמגיע לכם.

 

האם כדאי להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, רבים בוחרים לפעול אחרת. ריבוי הטפסים והצורך להגיע באופן פיזי ללשכת פקיד השומה, יחד עם החשש למלא את הבקשה באופן שגוי, גורמים לעשרות אלפי ישראלים מדי שנה לפנות לשירותם של יועצי מס ורואי חשבון שיגישו עבורם את הבקשה. אי הגשת הבקשה באופן הולם וללא צירוף מלא של כלל המסמכים – עשוי להוביל לדחיית הבקשה, ולאובדן של סכום ההחזר המגיע לכם. אך עדיין נותרה בעיה אחת: רבים מרואי החשבון והמומחים דורשים אחוזים גבוהים מסכום ההחזר עבור הגשת הבקשה, דבר שפוגע בכדאיות הכלכלית של הבקשה. אז מה ניתן לעשות?

 

MoneyBack – הפלטפורמה הטובה ביותר כאן בשבילכם!

בשנים האחרונות עלה לרשת אתר חדש בשם MoneyBack שמאפשר להגיש בקשה להחזר מס דרך האינטרנט, און-ליין, וללא צורך בהסתבכות מיותרת. הממשק הפשוט מאפשר למלא את כל הטפסים באופן מלא, בליווים של רואי החשבון ויועצי המס הטובים והמנוסים ביותר בתחום. תמורת תשלום סמלי וקבוע שנמוך משמעותית מהסכום אותו גובים רואי החשבון באופן ישיר, תוכלו גם אתם לראות את הכסף שלכם בחזרה, מבלי ללכת לאיבוד בהררי הביורוקרטיה וסעיפי החוק.

אלפי השקלים שלכם מחכים לכם. אל תהססו – פנו אלינו עוד היום, והצטרפו למאות אלפים נוספים שכבר קיבלו את כספם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.