fbpx

מה הוא ביטוח פרישה?

ביטוח פרישה הוא ביטוח פנסיוני בו העובד מפריש מידי חודש סכום מסוים עבור ביטוח המכיל רכיב חסכוני לזמן הפרישה. רגע היציאה לפרישה הוא מרגש, אך מלווה בחששות רבים מהפן הכלכלי. מרבית הישראלים היוצאים לפנסיה, מדווחים על ירידה משמעותית בגובה ההכנסות החודשי. קצבת זקנה וקצבת פנסיה לא מספיקים לפרנס ולהוביל לשקט כלכלי. כדי להימנע מכך, חשוב לוודא את האטרקטיביות של ביטוח הפנסיה הקיים. במקרה הצורך, כדאי להיעזר ביועץ פיננסי למציאת פתרונות נוספים אפשריים.

 

ביטוח פנסיה – קצת רקע

על פי חוק, כל מעסיק מחויב להפריש עבור העובדים שלו, כספים לקרן פנסיה. גובה ההפרשה נקבע בחוק. המעסיק מפריש 12.5% משכר העובד עבור קרן הפנסיה, בעוד שהעובד גם מפריש 6% עבור מטרה זו. קיימים מגוון סוגי ביטוח לזמן פרישה וכל אחד הוא בעל מאפיינים אחרים. העובד רשאי לבחור את סוג הקרן לה הוא מעוניין להפריש,. זה יכול להיות ביטוח פנסיה, ביטוח מנהלים או אפילו קופת גמל.

 

למה צריך תכנון פרישה?

תכנון פרישה נועד כדי לבטח את העובד מבחינה כלכלית לזמן הפרישה. הרי אחרי שיוצאים לפנסיה גובה ההכנסות יורד. העובד עלול למצוא את עצמו חסר הכנסות מספקות. במקרים מסוימים פנסיונרים מוצאים את עצמם חוסכים במוצרי מחיה בסיסיים רק בשל חוסר תכנון לפרישה שהייתה צפויה מראש.

חברת אג'נדה פתרונות פיננסים מציעה שירות תכנון פרישה מקצועי באמצעותו מובטח רוגע כלכלי בזמן הפרישה. לתכנון פרישה נכון קיימת משמעות קריטית מבחינה פיננסית לתקופת הפרישה. ברגע שהכספים הושקעו בקרן פנסיה מתאימה ולקחו מראש את כל הנתונים בחשבון, ייתכן והגיעו למסקנה שיש צורך בחיסכון נוסף לזמן הפרישה, כדי שגובה ההכנסה בזמן הפרישה יהיה גבוה יותר. הנתונים נבדקים מחדש בכל פעם. כל מקרה לגופו.

 

מה מבצעים בתהליך תכנון פרישה?

כדי לתכנן נכון את הפרישה יש צורך במיפוי הביטוחים הקיימים. לאחר קבלת כל נתוני הביטוח, מתחיל שלב איסוף המידע על ההפרשות הקיימות. אתם תצטרכו להגיש למתכנן הפרישה את תלושי השכר שלכם וכך לבדוק אם גובה ההפרשות תואמות למה שנכנס לביטוח הפנסיוני. לאחר מכן יתאימו לכם קופת פנסיה אטרקטיבית בעלת מסלולים משתלמים עבור הצרכים האישיים שלכם בהתאמה.

בשלב זה ניתן לתכנן גם את המס המשולם על הפרישה. על פי חוק ניתן לקבל הנחות בתשלומי המס ולצורך כך חייבים תכנון מקדים והכרת החוקים הקיימים.

 

לסיכום

ביטוח פרישה הוא ביטוח חיוני המבטח את העובד לזמן הפרישה שלו מהעבודה. כפי שסיכמנו כאן, חל חוק המחייב כל מעסיק לבטח את עובדיו בביטוח פנסיה. יחד עם זאת, ביטוח זה לבד לא יספיק לקבלת שקט כלכלי לאחר הפרישה. מסיבה זו כדאי למצוא פתרונות פיננסיים נוספים אפשריים כמו השקעה בקופת גמל משתלמת ועוד. תכנון פרישה הוא צעד חיוני לקבלת שקט כזה.

מחשבון

מה היה לנו עד עכשיו?
הצהרת נגישות

אתר זה מופעל על ידי בלו ג'ירף מדיה. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני

תקנון האתר

תנאי שימוש ברוכים הבאים לאתר "money-back" בכתובת https://Money-back.co.il/ להלן: "האתר", מופעל על ידי חברת בלו

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.