fbpx

החזר מס ביטוח בריאות פרטי

מי שמשלמים יותר מס הכנסה ממה שהם היו אמורים לשלם ולכן גם נושאים בעלויות גבוהות מדי של ביטוח בריאות, יכולים לבקש החזר מס. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של החזר מס ביטוח בריאות פרטי וכיצד מקבלים אותו. סכום ביטוח הבריאות של כל עובד בישראל, בין אם עצמאי או שכיר, נקבע לפי השכר שלו.

עד סכום מסוים מהשכר נגבים דמי בריאות בשיעור מדויק של 3.10%, בעוד מעל הסכום הזה ועד להכנסה המקסימאלית נגבים 5% נוספים. לכן, מקרים שבהם ההכנסות בפועל נמוכות יותר מאלו שלפיהן חושב מס הבריאות מאפשרים לנו אולי לדרוש לקבל החזרי מס. החזר מס מהביטוח הלאומי בגין ביטוח בריאות כללי רלוונטי בעיקר לשכירים שמועסקים ביותר ממקום עבודה אחד, כך שקיים סיכוי שהם משלמים מס בריאות כפול.

בנוסף, זהו החזר מס שיכול להיות רלוונטי גם לאזרחים שמקבלים פנסיה מוקדמת יחד עם מקור הכנסה נוסף. בכל אחד מהמקרים האלה ובעוד מקרים אחרים, בקשה להחזר מס בגין ביטוחי בריאות גבוהים מדי ניתן להגיש עד 7 שנים לאחור וישירות מול הביטוח הלאומי.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מה המאפיינים של החזר מס ביטוח בריאות פרטי?

שכירים ועצמאיים שמקפידים כספים לקופות פרטיות כגון ביטוחי חיים וקופות גמל יכולים ליהנות ממרכיב של ביטוח בריאות או ריסק. אבל בעוד שכירים שלא מפרישים את הכסף עצמאית אלא עושים את זה דרך המעסיק נהנים מהטבות מס שונות בצורה אוטומטית, אצל עצמאיים הסיפור הוא אחר.

עצמאיים צריכים להגיש בקשה להחזרי מס על ידי הגשת הדוח השנתי שלהם למס הכנסה. כל בקשה רלוונטית עד 6 שנים אחורה ואת החזר המס בגין ביטוח בריאות פרטי אפשר לקבל רק עבור הפקדות שנחשבות לתקרת הפקדה. במילים אחרות, החזר מס ביטוח בריאות פרטי מתאפיין בכך שהוא מבוסס על חישוב סובייקטיבי.

את החישוב צריך לבצע בכל מקרה לגופו ובצורה מסודרת ומקצועית. אם מנסים לחשב לבד החזר מס ביטוח בריאות פרטי, עלולים להגיע למסקנה שגויה או אפילו להתייאש. במקום זה, עדיף לפנות לחברה מקצועית שזו העבודה שלה.

 

למה בכלל המדינה מסכימה לתת החזרי מס בגין ביטוח בריאות?

החזר מס ביטוח בריאות פרטי הם רק דוגמא לכלי שבו המדינה יכולה להשתמש על מנת לעודד את האזרחים לבצע פעולות מסוימות שדואגות לרווחה שלהם. כך למשל הרעיון הוא לעודד כמה שיותר אנשים, בין אם שכירים ובין אם עצמאיים, להפקיד כספים למוצרי חיסכון, בריאות וביטוח.

באופן הזה, המדינה למעשה חוסכת את התלות של האזרחים בביטוח הלאומי ואף מאפשרת להם לשפר את איכות החיים שלהם בטווח הארוך. החזרי מס לא דורשים מהמדינה לשלם כסף ישירות לאזרחים, אלא מבטיחים החזר על מיסים שכבר שולמו. כאשר המדינה מאפשרת לקבל החזר מס ביטוח בריאות פרטי, היא מגדילה את הסיכוי לכך שנסכים לבצע הפרשות כאלה.

 

כך תדעו כמה מס הכנסה שילמתם – לעומת כמה כסף הייתם צריכים לשלם

שכירים ועצמאיים שמשלמים יותר מס הכנסה ממה שהם היו אמורים לשלם במהלך שנת מס קלנדרית יכולים וצריכים לבקש החזרי מס. בהקשר הספציפי של ביטוח בריאות, זה גם אומר שנגבה מהם מס בריאות ביתר. אם החישוב של כל המשכורת לא בוצע נכון ואם בפועל המשכורת הייתה נמוכה יותר מכפי שהיה צריך לחשב במועד גביית המס, המדינה תציע החזרי מס.

החזר מס ניתן בגלל אי התאמה בדיעבד בין ההכנסה השנתית המשוערת והצפויה לבין ההכנסה בפועל. כמו כן, זה יכול להתעורר בגלל ניכויי מס במקור מהמעביד אצל שכירים, בגלל טעויות בדיווחי המיסוי, בגלל עבודה לא מספיק מקצועית של רואה החשבון ובגלל אי הצהרה מתום לב בסעיפי הניכוי והזכאויות הרלוונטיים.

 

מה עוד מגיע לכם מלבד החזר מס ביטוח בריאות פרטי?

החזר מס ביטוח בריאות פרטי הוא רק דוגמא אחת לרשימה ארוכה של הטבות סוציאליות שאותן המדינה מעניקה באמצעות החזרי מס. כיום כבר ברור שהחזרי מס מן הסוג הזה הם כלי חשוב, כי המשמעות שלהם היא אפשרות לקבל מאות אלפי שקלים בשנה. יתרה על כך, כדאי לעקוב אחר רשימת הניכויים ונקודות הזיכוי משום שזו הדרך היחידה לבדוק מהם סכומי ההחזר שמגיעים לכל אזרח לפני שמגישים את הדוח השנתי.

אבל גם אם מגלים מאוחר שהדוח השנתי הוגש בטעות ובלי ניצול של הטבות המס הרלוונטיות, צריך לפעול אקטיבית ולפנות לחברה מקצועית. כאן המטרה היא לברר לגבי החזר מס ביטוח בריאות פרטי ולגבי עוד הטבות סוציאליות: החל מנקודות זיכוי במס הכנסה בגלל הורות, דרך נקודות זיכוי בגלל השלמת שירות צבאי או שירות לאומי ועד נקודות זיכוי בגלל מקום מגורים בפריפריה ולא במרכז הארץ.

 

סימנים שמחייבים בדיקה יסודית של החזרי מס

החזרי מס ניתנים רק למי שמגישים בזמן את המסמכים ואת הטפסים. לכן חשוב לפעול מוקדם על מנת לרכז את השאלות תחת קורת גג אחת, להעביר את הטיפול בנושא לידיים מקצועיות ולהשאיר זמן להגשת ערעור. באופן עקרוני, יש כמה נסיבות שמחייבות בדיקה יסודית של הזכאות לקבל החזרי מס.

כך לדוגמא מומלץ לברר לגבי החזר מס ביטוח בריאות פרטי אם מסיימים שנה קלנדרית של עבודה חלקית בלבד, או לחילופין אחרי החלפה בין מקומות עבודה. מעבר לכך, יועצי מס ורואי חשבון יכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו לנצל את הטבות המס ונקודות הזיכוי ממס הכנסה גם על רקע שינוי סטטוס בחיים האישיים, עבודה מחוץ לישראל, מקרים רפואיים, הפקדה אישית לקופות גמל או ביטוח חיים ופנסיה ועוד. באופן הזה, מבטיחים ניצול אופטימלי של הטבות המס הקבועות עבורנו בחוק ובתקנות השונות.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.