fbpx

איך פותחים עוסק פטור? כל מה שצריך לדעת

אם אתם מתכננים להפוך לעצמאים או במקביל לעבודתכם כשכירים יש לכם עסק עצמאי תצטרכו לדווח על הכנסה זו בצורה חוקית כשם שמקום עבודה מדווח על המשכורת כאשר מדובר על שכיר. הדרך לעשות זאת היא לפתוח עוסקים פטורים ובמידה ועוברים רף מסוים בהכנסה, עוסקים מורשים. על כך במאמר הבא.

 

מהו עסק פטור ממס?

עוסק פטור הוא אדם שמשתכר מעסק עצמאי מתחת ל-102,292₪ בשנה נכון לשנת המס 2022. ברגע שמחזור ההכנסות השנתי עובר סכום זה יש לפתוח עוסק מורשה ולשלם מע"מ. העוסק הפטור פטור מתשלום למע"מ ולכן הוא נקרא כך. הוא גם אינו מחויב לגבות מע"מ מהלקוחות שלו ולקבל החזרים על המע"מ. מדובר על עסק קטן בו נדרשים להפיק ללקוחות קבלות ולא חשבוניות מס. ייתכן שלאורך השנה העצמאי יעבור את הרף הנדרש ויצטרך להצהיר על עצמו כעוסק מורשה או עוסק מורשה שהכנסותיו יורדות יצטרך להפוך לעוסק פטור ולכן חשוב לעקוב אחר המחזור השנתי. במידה ומדובר בשכיר שהינו בעל עסק פטור, שתי ההכנסות מחושבות לחוד ולכן המחזור השנתי מחושב רק מהעסק הפרטי לצורך תשלומי המס.

 

מה העוסק הפטור צריך לעשות?

בין אם מדובר על עוסק פטור באשקלון ובין אם על עוסק בחיפה או בתל אביב, יש לפתוח תיק עצמאי במס הכנסה ולרשום את העסק כפטור ממע"מ. אומנם ניתן לעשות את לבד אך מדובר בבירוקרטיה והרבה כאב ראש. לפיכך, עוסקים פטורים נעזרים בשירותיהם של רואי חשבון או יועצי מס על מנת שיטפלו בכל התהליך ואף יתעסקו עם הדיווחים השנתיים. לאורך שנת המס יש לאסוף את העתקי הקבלות אותם מנפיקים, קבלות לצורך הוצאות מוכרות ולפתוח תיק עצמאי בביטוח הלאומי. גם אם אתם שכירים ובמקביל עצמאים תצטרכו לשלם ביטוח לאומי גם בעבודתכם כשכירים וגם בעבודתכם כעצמאים.

 

עסקים שאינם נחשבים לעוסק פטור

למרות כל האמור לעיל ישנם עסקים שאינם יכולים להיות פטורים גם כשההכנסה השנתית שלהם נמוכה מהרף המגדיר עוסקים פטורים בשנת המס ולכן יש לרשום אותם כעסקים מורשים. מדובר על מקצועות כמו: חוקרים פרטיים, יועצי ארגונים או יועצי ניהול, אגרונומים, אדריכלים, סוכני ביטוח, עורכי דין, הנדסאים, טכנאים, טכנאי שיניים, יועצי מס, שמאים, רואי חשבון, רופאים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, רופאי שיניים, וטרינרים, בעלי מעבדות כימיות או רפואיות, יועצים מדעיים, כלכלנים, מנהלי חשבונות, מתורגמנים, מודדים, נותני שירותים אמנותיים, בודקי מבחנים, מרצים, מורים פרטיים, בעלי מוסדות לימודיים כמו בית ספר לנהיגה או גן ילדים פרטי, סוחרים או מתווכי רכבים, סוחרים או מתווכי נדל"ן, כתבנים, עורכים וכד'.

 

כיצד תדעו אם העסק שלכם פטור?

לסיכום, כדי לדעת אם העסק שלכם פטור ממע"מ והנכם מורשים להפיק קבלות ולא חשבוניות מס, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי ולקבל שירותים וייעוץ בכל שנת מס.

שעון ומטבעות

 

מה היה לנו עד עכשיו?
הצהרת נגישות

אתר זה מופעל על ידי בלו ג'ירף מדיה. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני

תקנון האתר

תנאי שימוש ברוכים הבאים לאתר "money-back" בכתובת https://Money-back.co.il/ להלן: "האתר", מופעל על ידי חברת בלו

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.