fbpx

איך מקבלים החזרי מס

בכדי לקבל החזר מס אתם צריכים להגיש בתור התחלה את הטפסים למס הכנסה (106 ו-135). בהתאם לסיבה בגינה מוגשת הבקשה ובכפוף להוראות הטופס, יש להגיש מסמכים נוספים. כך למשל, עבור בקשה לקבלת החזר מס בגין תשלום מזונות ועוד, יש לצרף לבקשות הסכמים נוספים.

הגישו בקשה החזר מס

מדוע כדאי להגיש את הטפסים בעזרת גוף מקצועי

למרות שאת הבקשה ניתן להגיש גם באופן עצמאי, הדבר לא מומלץ בטרם יעוץ עם רואה חשבון או יועץ מס מקצועי. הסיבה לכך הינה כי ייתכן והפער בתשלום המס עשוי להתגלות כשלילי: יתכן וסך הכנסתכם השנתית היה גבוה מזו שהעריכה עבורכם לשכת המס, כך שתחויבו בתשלום מס נוסף. בנוסף לכך, הגשת הבקשה ללא ידיעה והבנה ברורה של חוקי המס עשויה לפגוע בבקשה ולגרור החזר נמוך משיכול היה להיות בפועל. לכן, רבים בוחרים לפנות לרואה חשבון מקצועי שיעשה עבורם את תחשיב הזכאות בטרם הגשת הבקשה, אך פעמים רבות אלו גובים אחוזים נכבדים מסכום ההחזר, דבר שפוגע בכדאיות הגשת הבקשה. אז מה ניתן לעשות?

איך זה עובד? על שיטת המס בישראל

הדבר הראשון שאותו צריך להבין כדי לקבל החזר מס זה כיצד עובדת שיטת המס בישראל. בישראל נהוגה שיטת מס פרוגרסיבית, מה שאומר שגובה המס אותו אתם משלמים מדי חודש נקבע על בסיס הערכה שנתית של גובה ההכנסה הצפויה במהלך השנה כולה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

על בסיס ההערכה השנתית נקבעת מדרגת המס לה אתם שייכים, והיא זו שקובעת כמה אחוז תשלמו מדי חודש למס הכנסה, כאשר ככל שסכום ההכנסה השנתית גבוה יותר, תאלצו לשלם יותר אחוזים.

מי זכאי לקבל החזרי מס?

אחרי שהבנו כיצד נקבע גובה המס החודשי אותו אתם משלמים, ניתן להתחיל להבין גם מי בעצם זכאי להחזר מס: כל מי שגובה ההערכה השנתית שנקבעה עבורו הייתה גבוהה מהסכומים אותם הרוויח בפועל, זכאי למעשה לקבל החזר מס על בסיס גובה ההפרש שנוצר בין הסכום ששילם בפועל לסכום שהיה צריך לשלם. לכן, בכל מצב שבו גובה ההכנסה השנתית השתנה במהלך השנה, תיווצר זכאות לקבלת החזר מס.

כך למשל, עבודה רק בחלק מחודשי השנה, החלפת עבודה באמצע השנה ושינויים בגובה המשכורת, עשויים לזכות בהחזר מס. עבור עצמאיים, ישנה סיבה נוספת שעשויה לזכות בהחזר מס: ניכוי הוצאות מוכרות במס מסכום ההכנסה השנתית. מס הכנסה מאפשר ומכיר בכך שעצמאים רבים מוציאים סכומים נכבדים מסך הכנסתם על מנת לייצר הכנסה נוספת, בגין הוצאות כמו רכישת ציוד מקצועי, דלק, ניהול משרד ועוד. לכן, ניתן לקזז סכומים אלו באופן חלקי מסך ההכנסה, מה שיגרור תשלום מס מופחת.

נקודות זיכוי ממס

בנוסף לכך, קיימת סיבה מרכזית נוספת בגינה ניתן לקבל החזרי מס: קבלת נקודות זכות במס. נקודות זיכוי ממס הם נקודות שניתנות למספר אוכלוסיות מוגדרות מראש, מתוך מטרה להקל על התנהלותם הכלכלית. נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זכות אחת בחודש הינו כ219 ש"ח, ובסך הכל כ2,628 ש"ח בשנה. במצב בו נוצרת זכאות לקבלת נקודות אך זכאות זו לא מומשה, ניתן לקבל החזר מס בגין התקופה בה התקיימה הזכאות. בין הזכאים לקבלת נקודות נמנים:

  • סטודנטים לתואר ראשון, תואר שני ואפילו תואר שלישי, כאשר גובה הנקודות משתנה בין התארים השונים.
  • הורים לילדים עד גיל 18 זכאים גם כן לקבלת נקודות הטבה, כאשר עבור ילדים בגיל הרך ניתן לקבל יותר נקודות.
  • עובדים שמתמודדים עם מוגבלות פיזית או מחלה, זכאים לקבל נקודות זיכוי ממס ואפילו פטור מלא מתשלום, בכפוף להחלטת ועדה רפואית של ביטוח לאומי. גם הורים לילדים חולים או בעלי מוגבלות עשויים להיות זכאים לקבלת החזרי מס, אף אם מדובר במוגבלות שאינה פיזית, כמו אוטיזם.
  • גרושים שמשלמים מזונות לבני זוגם לשעבר, וכן להורים חד הוריים שמגדלים את ילדם באופן עצמאי.
  • בנוסף לכל אלו, נקודות זיכוי נוספות ניתנות על בסיס גיל, מין ואזרחות, וכן לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי.

בנוסף לסיבות אלו, קיימות מספר סיבות נוספות בגינם ניתן לקבל החזר מס. כך למשל ניתן לקבל החזר עבור רכישת ביטוח חיים, הפקדה לקרנות פנסיה וקופות גמל, מגורים ביישובים מסוימים בפריפריה, ועוד.

התוצאה של רשימה ארוכה כל כך של סיבות לזכאות, מאפשרת כמעט לכל אחד לקבל החזר מס. מדי שנה, מס הכנסה גובה מאות מליוני שקלים ללא שום סיבה, ושניתן לקבל אותם בחזרה באמצעות הגשת הטפסים הנכונים. אז מה צריך להגיש ואיך עושים את זה הכי טוב שיש?

איך מקבלים החזרי מס
איך מקבלים החזרי מס 

MoneyBack – כל אחד יכול לקבל החזר מס

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה החדשנית של MoneyBack. האתר הפשוט מאפשר למלא את כל הטפסים ישירות מהבית, בלווי מלא ובפיקוחם של יועצי המס ורואי החשבון המומחים והמנוסים שלנו, וכל זאת תמורת תשלום סמלי בלבד. הממשק הפשוט והיעיל מאפשר לדלג מעל מכשולי הבירוקרטיה הקבועים ולקבל את ההחזר הגבוה ביותר במהירות המקסימלית.

הודות לMoneyBack ישראלים רבים הצליחו לקבל בחזרה את כספם מרשות המס, למרות שלא האמינו שיצליחו לעשות זאת. מלאו את הטפסים עוד היום וגלו כמה כסף מגיע לכם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.