fbpx

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה

נפגעי פעולות איבה ובני המשפחות שלהם יכולים להיות זכאים לשורה ארוכה של הטבות סוציאליות שניתנות מטעם גופים רשמיים של המדינה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה ואיך מקבלים אותו.

מס קנייה מוטל בישראל על שורה ארוכה של מוצרים שונים. עם זאת, ניתן באופן כללי להבחין בין מיסי קנייה שמוטלים על מוצרים שנחשבים מותרות לבין מיסי קנייה שאותם מטילה המדינה על מוצרים שאת הצריכה שלהם היא מבקשת לצמצם. כך הסוג הראשון כולל בתוכו מוצרי אלקטרוניקה, סלולר ומוצרי חשמל – בעוד הסוג השני כולל טבק ואלכוהול.

מה שחשוב לזכור הוא שקיימות הטבות סוציאליות שונות, שמאפשרות למי שעומדים בקריטריונים מסוימים הקבועים בחוק לקבל החזרים על מס הקנייה. בין היתר, אחת ההטבות החשובות ביותר היא זו שמאפשרת לקבל החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מה המשמעות של החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה?

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה הוא אמצעי שבו המדינה משתמשת על מנת להעניק תמיכה וסיוע. החזרי המס הם חלק ממעטפת סוציאלית רחבה יותר, שאמורה להקל על איכות החיים של נפגעי פעולות האיבה וכמובן גם לחסוך עבורם הוצאות. באמצעות החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה ניתן לחסוך מאות שקלים בשנה ואף לסייע להתמודדות כלכלית עם נזקי פעולת האיבה עצמה.

העניין הוא שצריך לדעת איך ומתי מקבלים החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה. במילים אחרות, לא מספיק שיהיה חוק שיקבע שניתן להציע החזר על מס קנייה על מכשירי חשמל עבור נפגעי פעולות איבה שעומדים בקריטריונים. ברוב המקרים, נפגעי פעולות איבה כאלה אפילו לא מודעים לזכויות ששמורות להם.

 

כיצד מקבלים החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה?

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה ניתן לקבל רק אם מגישים בתוך שנה בלבד בקשה מסודרת למוסד לביטוח לאומי. המשמעות היא שמצד אחד אפשר לקבל החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה גם רטרואקטיבית, אך מצד שני שהתקופה שבה מותר לפעול היא יחסית קצרה.

חוץ מזה, החוק בישראל דורש עבור הצגה של חשבונית מס וקבלה מקורית עבור כל החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה. לזה יש לצרף צילום תעודת זהות כולל ספח של המבקש, כמו גם הצהרה על כך שהוא עומד בתנאים לקבלת ההטבה. בנוסף, במעמד זה מצהירים על כך שלא ניתן בעבר בגין אותה קנייה החזר מס.

 

באיזה קריטריונים נפגעי פעולות איבה צריכים לעמוד על מנת לקבל החזר על מס הקנייה?

התנאים השונים לקבלת החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה לא כוללים רק את המוצרים עצמם. כך לדוגמא קיימים קריטריונים שבהם נפגעי פעולות האיבה בעצמם צריכים לעמוד, לפי אופי הפגיעה וטיבה. ראשית, כל מי שרוצים לקבל החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה צריכים להיות מוכרים ככאלה.

בנוסף, עליהם להיות בעלי נכות שמזכה בגמלה חודשית. במילים אחרות, החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה רלוונטית רק למי ששיעור הנכות שלהם עומד על מעל 20%. שנית, יש את עניין הסטטוס האישי. לא רבים יודעים את זה, אבל על הנפגע או להיות נשוי, או להתגורר עם בן/בת זוג בהסכם חיים משותפים – וכאשר במועד פעולת האיבה והפגיעה הוא היה רווק.

כמו כן, על הנפגע להיות במעמד הגשת הבקשה הורה לילד שגילו מתחת ל-21 שאף מתגורר איתו בבית. בלי לעמוד בקריטריונים האלה, לא ניתן לקבל החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה.

 

כך תדעו איך לפעול בנוגע לנושא של החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה

הנושא של החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה רחב מכפי שנהוג לחשוב. מחד, הוא מאפשר לקבל החזר בגין מס קנייה על מוצרי חשמל שונים שיכולים להיות בכל בית והעלות הכספית שלהם עשויה להיות גבוהה מאוד. מאידך, קיימים תנאי סף שונים וצריכים גם להיות ערניים למקרים שבהם מתקיימות זכויות נוספות שעלולות לשלול את זכאות – גם אם לכאורה עומדים בקריטריונים.

החדשות הטובות הן שלא צריך לקבל את כל ההחלטות האלה לבד. יש מקום להתייעץ עם בעלי מקצוע, לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת ולהעביר את הטיפול בבקשה לידיים של חברה שמתמחה בכך. זהו שירות מעולה שרלוונטי לא רק למקרים ספציפיים של החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה, אלא גם לניצול שאר הטבות המס הקבועות בחוק.

 

איזה עוד הטבות מס יש לנפגעי פעולות איבה?

נפגעי פעולות איבה מכל סוג יכולים וצריכים להתייעץ עם חברה מקצועית כדי לנצל את ההטבות הסוציאליות השמורות להם. זה אומר שנפגעי פעולות איבה ובני המשפחה שלהם יכולים אמנם להתחיל את הטיפול בנוגע לנושא הספציפי של החזרי מס קנייה בגין רכישת מכשירי חשמל ביתיים, אך להמשיך משם לבדיקה כללית יותר של נקודות זיכוי ממס הכנסה, גמלאות, קצבאות ועוד.

לסיכום, החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה מסייע להם להתמודד עם יוקר המחיה. בתוך כך, הוא דורש בדיקה מקיפה של כל מקרה לגופו ולאחר מכן התייעצות עם בעלי מקצוע שמכירים את התחום.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.