fbpx

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

במדינת ישראל מונהגת מדיניות סוציאלית שנועדה לאפשר קיום בכבוד לכל אדם ואדם ללא הבדל דת, גזע ומין. אחת מהתוצאות של מדיניות זו הינה מתן פטור מתשלום מס לאוכלוסיות מסוימות וכן הענקת השלמת הכנסה ("מס הכנסה שלילי") כדי לאפשר קיום בכבוד לכל אזרח במדינה. אוכלוסיות להם צפוי קושי מיוחד הינם מקבלי קצבאות מביטוח לאומי, שלעיתים חיים כמעט אך ורק על בסיס קצבאות אלו. קצבאות אלו הינם פטורות ממס, ולכן במידה ושילמתם עליהם מס הכנסה – תוכלו לקבל אותו בחזרה. כאן נפרט הכל על החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי.

אלו קצבאות פטורות מתשלום מס?

  • קצבת נכות כללית – מקבלי קצבת נכות כללית זכאים לפטור מלא מתשלום מס הכנסה הן עבור הקצבה והן עבור הכנסות נוספות, בגין נכות רפואית (ולא תפקודית). הפטור ניתן רק אם תקופת הנכות הכוללת עולה על 184 ימים, וניתנת עבור נכה שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 100 אחוז או 90 אחוז ומעלה בחישוב משוקלל של מספר ליקויים. על מנת לקבוע את אחוזי הנכות, יש להגיש בקשה לפטור מתשלום מס לפקיד שומת המס לצורך קבלת זימון לוועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי לצרכי מס הכנסה. 
  • קצבת נפגעי עבודה – מקבלי קצבת נכות מעבודה בעלי דרגת נכות של 90 אחוז ומעלה, קבועה או זמנית, זכאים לקבל פטור או הנחה מתשלום מס הכנסה.
  • קצבת ילד נכה – אף שקבלת קצבת ילד נכה אינה פוטרת מתשלום מס, היא מזכה את בעליה בהטבת מס בשווי שתי נקודות זיכוי במס הכנסה, הטבה ששוויה הינו כ- 5,808 ש"ח בשנה (נכון ל2024). בנוסף לכך, מקבלי קצבת ילד נכה זכאים לפטור מלא ממס על משיכה מוקדמת של כספים מקופות גמל.
  • תגמולים לנפגעי פעולות איבה – מקבלי קצבה זו זכאים להנחה (אותה ניתן לממש פעמיים בלבד) במס רכישה על דירת מגורים או קרקע לבניית מגורים.
  • קצבת עיוור – כל עיוור או בעל ליקוי ראייה חמור זכאי לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה, הן על הקצבה אותה הוא מקבל מביטוח לאומי והן בגין כל הכנסה שוטפת אחרת.
  • קבלת מס הכנסה שלילי בגין קצבאות – מספר אוכלוסיות שונות בין מקבלי הקצבאות עשויות להיות זכאיות לקבלת החזר מס שלילי, בניהם מקבלי קצבת השלמת הכנסה, קצבת נכות וכן קצבת זקנה.
  • בנוסף לכל אלו, ישנם קצבאות רבות שאף שאינן מזכות בפטור או זיכוי מתשלום מס, הן עצמן פטורות מתשלום זה, כמו קצבת אזרח ותיק (זקנה), קצבת שאירים וקצבת אסירי ציון.

 

קבלת החזר מס בגין תשלום מס על קצבאות פטורות

אף שקצבאות אלו הינם פטורות ממס, לעיתים הרשויות אינן פועלות בסנכרון מלא בניהן ולוקח זמן מה עד שכל הגופים השונים המעורבים בעניין מיישרים בניהם קו ודואגים לקבלת הפטור מתשלום המס. בזמן שנוצר בינתיים עשוי מקבל הקצבה לשלם מס הכנסה על הקצבאות, ולכן יהיה זכאי גם לקבל החזר עבור התשלום העודף הזה.

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי
החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

כיצד תוכלו לקבל החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

על מנת לקבל את הפטור מתשלום המס עבור הקצבאות השונות יש להגיש בקשה לפטור לפקיד השומה במקום המגורים, באמצעות טופס 135 וצירוף מסמכי הוועדה המאשרים את קבלת הקצבאות השונות. אף שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר דרך האינטרנט אלא באופן ידני בלבד, אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים ללא צורך לצאת מהבית. במידה ותמצאו זכאים – יועברו הכספים ישירות אל חשבונכם. על מנת שזה יקרה ללא כל עיכוב, יש לצרף לבקשה גם צילום צ'ק או אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

במידה ותמצאו זכאים להחזר, תקבלו באופן אוטומטי את כלל ההחזרים המגיעים לכם מאז קבלת הקצבה ועד היום בצורה רטרואקטיבית. דבר נוסף אותו תשמחו לשמוע הינו שאל החזרי המס מתווספים גם הפרשי הצמדה וריבית בסך של 4 אחוז עבור כל שנה בה הכסף שלכם שכב במשרדי מס הכנסה. 

 

האם ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי?

אף שבאופן עקרוני תוכלו להגיש את הבקשה בכוחות עצמכם, המלצת המומחים היא שלא לעשות את הפניה לרשות לבד. הסיבה לכך הינה שפקודת המס בישראל הינה מהמורכבות והמסובכות ביותר שיש, ומכילה בתוכה מאות סעיפים וסעיפי סעיפים שונים להם יש משמעות על גובה ההחזר אותו תקבלו בסוף. פנייה ליועץ מס או רואה חשבון מומחה לא רק מקצרת את התהליך וגורמת להחזר מהיר יותר, אלא גם מאפשרת לקבל החזר כספי גבוה פי כמה. עצה מבעל ניסיון שעשה את הליך הבקשה מאות פעמים עשויה להיות שווה אלפי שקלים בשנה ועשרות אלפי שקלים במשך מספר שנים, ולכן פנייה לחברת מס מקצועית שעוסקת בתחום היא העצה הטובה ביותר שאפשר לקבל.

 

רוצים לקבל את ההחזר הגבוה ביותר שתוכלו? אתם בידיים טובות

אם גם לכם נמאס להיות פראיירים, הגיע הזמן שנכיר: MoneyBack כאן לשירותכם! אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הבקשה לקבלת החזר בצורה הפשוטה ביותר באמצעות ליווי מלא של יועצי המס ורואי החשבון שלנו.

באמצעות הממשק הפשוט שבאתר, תוכלו למלא את פרטיכם האישיים. לאחר מכן אנו נסמן לכם אלו טפסים אתם צריכים להעביר לנו כדי לקבל את ההחזר המקסימלי, על בסיס התיק האישי שלכם. בשלב הבא מומחי המס שלנו יעברו עבורכם על הטפסים וימלאו את הבקשה עבורכם, כך שהיא תמולא על הצד הטוב ביותר. תמורת תשלום סמלי, תוכלו לקבל את הכסף שלכם בחזרה במינימום בירוקרטיה ובאופן חוקי לחלוטין. 

רבים בעבר כבר ויתרו על הכסף שלהם למס הכנסה בגלל שחששו מהגשת הבקשה – וחבל. בואו לקבל את שמגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.