fbpx

טופס 127 – תעודה רפואית

הורים לילד נכה ובעל מוגבלות, או אפוטרופוסים חוקיים המטפלים באדם בעל מוגבלות, יכולים לקבל זכאות מתשלום מס למדינה. עבור תהליך זה יש להגיש טופס 127 – תעודה רפואית, ובה רופא חותם על מסמך קביל ומוצג בו האישור למוגבלותו של הילד. בעזרת טופס זה, ניתן לחסוך סכום של מאות עד אלפי שקלים. להורדת הטופס לחצו כאן

הגדרת "נטולי יכולת"

לפי החוק, ילדים נטולי יכולת, הינם ילדים בעלי מוגבלות שכלית או רגשית. לרוב המוגבלות הינה מולדת, אולם במקרים מסוימים היא יכולה להיות נרכשת מגיל צעיר במקרים של תאונות. מדובר על ילדים אשר עד גיל 18 אינם עצמאיים וזקוקים להשגחת מבוגר או למסגרות חינוך מיוחד.

בוגרים מעל גיל 18 יכולים להיות מוגדרים גם הם כנטולי יכולת. הם זכאים לשירותי חינוך מיוחד עד לגיל 21, חלקם זכאים למגורים בהוסטל ולהטבות שונות מהמדינה שמטרתן ליצור שילוב טוב יותר בחברה.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

הטבת זיכוי מס להורים לילדים נטולי יכולת

הטבת זיכוי מס

הטבה זו ניתנת בגין קריטריונים שונים ומאפשרת הפחתה במס המשולם למדינה. הזיכוי ניתן לפי נקודות, כאשר כל נקודה טומנת בחובה סכום המשולם למטרות מס. הטבות מס יכולות לחסוך לאזרח סכום של מאות עד אלפי שקלים לחודש. לעיתים אף יינתנו החזרי מס לאחר חישוב המאזן השנתי של האזרח העובד.

 

זיכוי מס להורים לילדים נטולי יכולת

בהגשת טופס 127, יוכלו להוכיח ההורים כי הם הורים לילדים או בוגרים עם מוגבלות, כלומר, נטולי יכולת. הכרה של רשות המיסים בטופס זה יכולה לזכות את ההורים בשתי נקודות זיכוי למס. אפוטרופוס קרוב משפחה שאינו הורה יכול להגיש גם הוא את הבקשה. שווי ההטבה הינו מעל 5,000 ש"ח לשנה!

 

רופא מורשה לחתימה על טופס 127

על טופס 127 להיות חתום בידי רופא מומחה אשר רשאי להגדיר את הילד כבעל צרכים מיוחדים. לעיתים יאושרו מחלות אשר גורמות לנכות ולאו דווקא מוגבלות שכלית. ברוב המקרים הרופא יוכל לחתום על הטופס לאחר עריכת אבחון מעמיק לילד ובליווי איש בריאות הנפש. הורים אשר ילדם מקבל גמלת ילד נכה, לא נדרשים במילוי טופס 127.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.