fbpx

טופס 135 – טופס בקשה להחזר מס

עובדים יחידים ועצמאיים, דעו שיש ביכולתכם לקבל זכאות להחזרי מס מהמדינה. אם ברצונכם להגיש בקשה כזו, יש למלא טופס 135 – טופס בקשה להחזר מס ולהגיש אותו לרשות המיסים. ניתן להגיש את הבקשה עד לשש שנים רטרואקטיבית. להורדת הטופס לחצו כאן

מי זכאי להגיש את הטופס

עובדים עצמאיים או שכירים, שאינם חברה ואינם מחויבים בהגשת דוח מס שנתי למס הכנסה, יכולים להגיש בקשה להחזר מס שנתי. מדובר על מס עודף ששולם על ידי העובד, כלומר סכום גדול ששולם בפועל ועולה על הסכום שהיה אמור להיות משולם. בראש טופס 135, ישנו פירוט של העובדים שאינם רשאים להגיש בקשה, וכדאי לעבור על הרשימה, כך למשל: בעל הכנסה מחו"ל.

 

מועד הגשת הבקשה

מועד הגשת הבקשה להחזר מס, יעשה בסוף השנה הקלנדרית או בסוף שנת המס. מן הסתם, הבקשה תוגש לאחר סגירת שנת המס ומתן כל המשכורות הנדרשות לאותה שנה. עם זאת, ניתן להגיש בקשה גם לאחר שעברה שנה. במקרים כאלה הבקשה תוגש רטרואקטיבית עד שש שנים, ויכולה לכלול בתוכה בקשה החזרי מס בגין כל שנה משש השנים שקדמו לה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

טופס 135 - טופס בקשה להחזר מס
טופס 135 – טופס בקשה להחזר מס

מה נדרש למלא בטופס 135

בטופס 135 יש למלא את הסעיפים הבאים (כדאי להיערך לכך מראש, על ידי דוחות כלכליים ותלושי משכורת).

  • פרטים אישיים של מגיש הבקשה
  • פרטי בן / בת הזוג
  • הכנסות של מגיש הבקשה החייבות במס (בכלל זה משכורות חודשיות)
  • הכנסות שבגינן הופרשו שיעורי מס בסכום שונה (להלן: שיעורי מס מיוחדים)
  • הכנסות שאינן חייבות במס (לצורך זה יחשבו גם פטורים מיוחדים שניתנו)
  • הפרשות שנעשו לטובת מגיש הבקשה, כגון: הפרשות לקופות גמל ולביטוחים שונים.

 

מתן עזרה במילוי הטופס

יש להישאר נאמנים למספרים ולעובדות בעת מילוי הטופס. עם זאת, אדם שאינו מיומן יכול להיתקל בשאלות וקשיים במילויו. לשם כך כדאי להיעזר באיש מקצוע כמו רואה חשבון, גם אם בהתייעצות חד פעמית. אם הקדשתם זמן למילוי הטופס כדאי שהוא יניב פרי.

יש להיעזר גם בטפסי 106 ולצרף אותם לבקשה. אלו הם טפסים המסכמים את מאזן ההכנסות והניכויים השנתי, וניתן לקבלם מחשב השכר במקום העבודה (תוכלו למצוא אותם בצירוף הסבר כאן באתר). בנוסף לכך, קיים מחשבון אישי באתר רשות המיסים בו תוכלו לערוך חישוב של החזרי מס.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.