fbpx

החזר מס עוסק מורשה

לעוסק מורשה יש חובות רבות, אבל גם הטבות מס משמעותיות. אם מנצלים נכון את ההטבות הללו, יכולים להגיע למצב שבו בסוף השנה מקבלים החזרי מס. אז איך עושים את זה ועם מי אפשר להתייעץ? כל התשובות כאן במאמר על החזר מס עוסק מורשה.

פתיחת עסק באופן חוקי בישראל יכולה להתבצע באמצעות מספר סוגים שונים של התאגדויות. באופן כללי, ההבדל העיקרי הוא בין חברה בע"מ, עוסק פטור ועוסק מורשה. בשביל לקבוע את הסטטוס החוקי והמשפטי של כל סוג של עוסק, יש להביא בחשבון את הקריטריונים הקבועים בחוק.

כך למשל אפשר לפתוח עוסק פטור רק עד סכום הכנסה שנתי מסוים, בעוד מעליו כבר חייבים לפתוח עוסק מורשה בלבד. לשם השוואה, חברה בע"מ אפשר לפתוח מכל סכום אבל זה כרוך בהמון הוצאות מבחינת ראיית חשבון. המשותף לעוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ בא לידי ביטוי בחובות המס שלהם.

אמנם לכל התאגדות חובות אחרות, אין אי אפשר לייצר הכנסה בלי לשלם מיסים. מנגד, חברה בע"מ ועוסק מורשה גובים מע"מ ונדרשים לשלם אותו, בעוד העוסק הפטור אכן פטור מזה. בפועל, זו ההטבה שהמדינה נותנת לעוסק פטור שלא מגיע להכנסה שנתית מסוימת כפי שמתעדכנת בתקנות.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

מתי עוסק מורשה יכול לקבל החזר מס?

הצד השני של המטבע מתאר את הזכויות השמורות לכל עוסק בישראל. בין אם מדובר על חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור, יש זכויות שהן חלק בלתי נפרד מהכלים שעומדים לרשות העוסקים השונים ואמורים לסייע להם להתמודד עם נטל המס. יתרה על כך, הטבות מס מסוימות אמורות לעודד תחרות ולהקל על עוסק מורשה, עוסק פטור וחברה בע"מ לייצר הכנסה שלאחר מכן גם תסייע להגדיל את התוצר הגולמי של המשק.

החדשות הטובות הן שכל עוסק מורשה, בכל תחום, יכול לברר לגבי הטבות המס שרלוונטיות עבורו. לעוסק מורשה אמנם יש חובות רבות, אבל גם הטבות מס משמעותיות. אם העוסק המורשה מנצל את ההטבות הללו, המשמעות היא שהוא מקבל בחזרה ממס הכנסה סכומי כסף שיכולים להיות גבוהים מאוד.

 

כל מה שצריך לדעת על החזרי מס

חישוב יחסית פשוט מאפשר לעוסק מורשה לדעת בסוף השנה כמה מס הוא היה צריך לשלם, לעומת כמה מס הוא שילם בפועל. בחלק מהמקרים הוא יגלה שיש לו חבות מס מסוימת, אותה הוא יהיה צריך למלא עד לתאריך הקבוע בחוק. אבל במקרים אחרים, יכול להיות שהעוסק המורשה יצליח כך לנצל הטבות מס לא מבוטלות שיאפשרו לו לשלם פחות בגין העסק.

הדרך הכי טובה ונוחה לקבל החזרי מס היא להצהיר בצורה מסודרת על הוצאות מוכרות. באופן עקרוני, כל הוצאה של העסק שמיועדת לטובת יצירת הכנסות היא הוצאה מוכרת. המשמעות של הוצאה מוכרת היא שרשויות המס מכירים בה כחלק מפעילות העסק, לכן הם מקזזים את הסכום ואת העלות שלה מחבות המס.

 

דוגמא להחזר מס לעוסק מורשה

אם למשל עוסק מורשה שעובד עם המכונית שלו מוציא 500 שקל בחודש על דלק, הוא יכול לרשום את זה כהוצאה מוכרת. אם ההכנסה השנתית של אותו עוסק מורשה היא לצורך העניין 200 אלף ש"ח, הוא יכול לקחת את כל חשבוניות הדלק – 12 כפול 500, שזה בעצם 6,000 ש"ח בשנה – ולקזז אותן מסכום ההכנסה. כך הוא ישלם מיסים רק על 194 אלף ש"ח. כמובן שאת אותו חישוב מבצעים עם כל הוצאה.

העניין של החזר מס נכנס לתמונה כאשר הדיווחים של העוסק המורשה הם חודשיים או דו חודשיים. במקרים אלו מס הכנסה גובה את המיסים עוד לפני שבוצע החישוב השנתי, תוך שהוא מביא בחשבון את ההיסטוריה בפעילות של העסק. בגלל שמס הכנסה כגורם רשמי לא יכול לדעת מראש מה תהיה ההכנסה של העוסק, מסתכלים על השנה הקודמת ומבצעים לפיה את החישוב של נטל המס.

אבל אם בסוף השנה מגלים כאמור שהעוסק המורשה שילם יותר ממה שהוא היה צריך לשלם, כמו בגלל הוצאות מוכרות, הוא יכול לדרוש את החזר המס. במקרים אלו, המס יוחזר לו בתוספת ריבית.

 

מה עוד מזכה בהחזרי מס?

הוצאה מוכרת היא רק דוגמא אחת מבין רבות לכלים שעומדים לרשות עוסק מורשה שרוצה לחסוך לעצמו בהוצאות ולקבל החזרי מס. בשביל להפחית את שיעור חובת המס ועל מנת לקבל החזרי מס בשיעורים גבוהים, ניתן לנצל גם נקודות זיכוי.

המשמעות של נקודת זיכוי היא שמדובר על הטבה סוציאלית שניתנת על ידי המדינה, כדי להפחית את חבות המס שעומדת לרשות האזרח. כל נקודה ניתנת לצבירה ומפחיתים בגינה סכום כסף מסוים של כמה מאות שקלים מתשלום המס החודשי. בין היתר, נקודות המס ניתנות אוטומטית לכל תושב ישראל וניתן לקבל אותן גם בהתאים לעוד קריטריונים ובהם הורות, לימודים, שירות צבאי, שירות לאומי ועוד.

 

החזר מס עוסק מורשה – כמה זמן אחורה אפשר לקבל את ההחזר?

החזרי מס לעוסק מורשה, שכיר, עוסק פטור או חברה בע"מ הם משהו שמאוד כדאי לנצל. כיום ניתן לעשות את זה עד 6 שנים לאחר תשלום היתר, מה גם שמדובר על החזרים שניתנים כאמור עם ריבית והצמדה של כ-4%. בגלל שמצד אחד יש המון כלים לקבל החזרי מס לעוסק מורשה ומצד שני לא רבים יודעים איך לבדוק את הנושא לבדם, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע.

התייעצות עם מומחים לנושא של החזרי מס מאפשרת לעוסק מורשה לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. כך העוסק המורשה ממשיך להתעסק במה שהוא מתמחה בו – כמו למשל מכירת מוצרים או שירות לקוחות – בעוד מאחורי הקלעים פועל גורם להשגת החזרי המס.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.