fbpx

החזר מס עוסק פטור

כל מי שמגלה שנגבו ממנו מיסים בשיעור גבוה יותר ממה שקובע החוק יכול להגיש בקשה להחזרי מס וכך למעשה לקבל את הכסף שלו בחזרה. אבל איך עושים את זה נכון ומה ההבדל בין עוסק פטור ועוסק מורשה? הנה המדריך המלא להחזר מס עוסק פטור. החזרי מס ניתן להגיש עד 6 שנים אחורה בצורה רטרואקטיבית.

מטרת הפעולה היא להחזיר לאנשים שונים את הכסף שנגבה מהם ביתר, כמו למשל בגלל חישוב לא נכון של נטל המס. אם מגלים שנגבה שיעור מס גבוה מזה שקבוע בחוק והיה אמור להיגבות, כל שנדרש הוא להגיש בקשה מסודרת להחזרי מס ולקבל את הכסף בחזרה.

הדברים האמורים לעיל רלוונטיים לכל תושבי המדינה ללא יוצא מן הכלל. המשמעות היא שהחזרי מס ניתן לקבל גם בתור שכירים, גם בתור עוסק פטור, גם בתור עוסק מורשה וגם בתור חברה בע"מ. במילים אחרות, כל מי שנגבה ממנו מס רשאי לבצע את החישוב ולוודא שהוא נעשה נכון. אם התוצאה תעיד על גביית מס בשיעורים גבוהים יותר ממה שהיא אמור לקרות, החזרי המס יינתנו על ידי המדינה בתוספת הצמדה וריבית של כ-4%.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מה מיוחד בהחזרי מס לעוסקים פטורים?

למרות שהחזרי מס שמורים כאמור לכל סוגי העובדים השכירים והעצמאיים, יש בכל זאת כמה הבדלים בין סוגי ההתאגדויות. בראש ובראשונה, צריך לזכור שעוסק מורשה וחברה בע"מ גובים מס ערך מוסף, או בקיצור מע"מ, בעוד עוסק פטור לא עושה את זה. אז אם מתכננים להגיש בקשה להחזרי מס בגלל גביית מע"מ עודפת, זה לא יהיה רלוונטי לעוסק פטור אבל כן יישאר חשוב לעוסק מורשה או לחברה בע"מ.

שנית, עוסק פטור מוגדר כך כי הוא מגיע לתקרת הכנסות מסוימת. מעל אותה תקרה לא ניתן להמשיך להפעיל את העסק כעוסק פטור וצריך להחליף אותו לעוסק מורשה. אז בגלל שמדובר על תקרה שעומדת נכון להיום על כ-100 אלף ש"ח בשנה, גם תשלומי המיסים וגם החזרי המס שרלוונטיים לעוסק פטור יהיו נמוכים יותר מאלו של עוסק מורשה או חברה בע"מ.

 

מה הקשר בין ציפיות היחיד לבין תשלומי יתר?

כמובן שמשתלם לדרוש החזרי מס גם לעוסק פטור ואפילו אם תקרת ההכנסה השנתית היא יחסית נמוכה. ברוב המקרים, הסיבה לעשות את זה היא שהתשלומים שמתבצעים למס הכנסה מועברים לרשויות מדי חודש. מצד שני, חישוב המס הסופי מבוצע בסוף כל שנת מס בצורה נפרדת. לכן שיעור התשלומים נקבע בפועל על סמך ציפיות והוא עלול להיות שגוי.

במקרים של חישוב שגוי, עוסק פטור יוכל לקבל החזרי מס בגין תשלומי יתר. זה רלוונטי לכל עצמאי שצפה הכנסות גבוהות יותר ממה שהוא קיבל בפועל, במקרים שחוזרים על עצמם בכל תחומי העיסוק והשירות. בתוך כך, צריך לציין שזה עובד גם הפוך: מצב של תשלום בחסר והכנסות גבוהות יותר מהמצופה יגרום לרשויות המס לדרוש את פערי המיסים.

 

מהן נקודות זיכוי ומדוע הן חשובות עבור העוסק הפטור?

אי אפשר לדבר על הנושא של החזרי מס בלי להזכיר את נקודות הזיכוי. נקודות הזיכוי ניתנות לכל אזרח ישראלי והן חשובות באותה מידה לשכירים, עצמאיים, עוסקים פטורים ועוסקים מורשים. אבל ספציפית אצל עוסק פטור, נקודות הזיכוי מהוות הטבה סוציאלית שמאוד קל לנצל אותה.

מלבד אזרחות ישראלית, נקודות הזיכוי העיקריות שאותן נהוג לנצל הן אלו שמתייחסות להשכלה, שירות צבאי, הורות, שירות לאומי וכן הלאה. גם במקרים כאלה, כדאי לעוסק פטור לפעול מהר ולנצל את התקופה שעומדת לרשותו על מנת לדרוש את החזרי המס רטרואקטיבית.

 

האם יש דבר כזה מענק עבודה לעוסק פטור?

לא רבים מהעוסקים הפטורים מביאים בחשבון את הרלוונטיות של מענק עבודה להתנהלות השוטפת שלהם. מענק עבודה, שידוע גם בשם מס הכנסה שלילי, הוא סכום כסף שניתן על ידי המדינה כדי לעודד את האזרחים לעבוד גם ברמת הכנסה נמוכה. אבל אם העובד משתכר לאורך זמן ברמה נמוכה יותר מהמינימום הנקבע בחוק, המדינה משלימה עבורו את הפער.

המשמעות של מענק עבודה לעוסק פטור יכולה גדולה מאוד. בגלל שעוסק פטור ממילא מוגבל לתקרת הכנסות מסוימת, בניגוד לעוסק מורשה, סביר להניח שזה גם רלוונטי יותר עבורו. הדבר החשוב בהקשר הזה הוא לפנות אל בעלי מקצוע ולהתנהל בצורה מסודרת גם מבחינת האופן שבו מגישים את הבקשה וגם מבחינת המסמכים שמצרפים אליה.

 

כל מה שצריך לדעת על החזרי מס

הדרך לדרוש ולקבל החזרי מס היא לפנות לחברה מקצועית. אפשר כמובן לנסות לעשות את זה עצמאית, אבל זה מחייב היכרות עם התחום. לעיתים קרובות, לעוסק פטור גם אין את הזמן, הידע והמשאבים הנדרשים על מנת להתנהל מול רשויות המס וזה עלול לגרום לו תסכול ואף ויתור. אם לא רוצים להגיע למצב כזה, עדיף לפנות לבעלי מקצוע ולהפקיד בידיים שלהם את המשימה.

יועצים ומומחים יכולים לעזור לכל עוסק פטור לקבל את החזר המס שמגיע לו כחוק. היועצים מכירים את התנאים הנדרשים, הם לא צריכים לבזבז זמן יקר והם גם אחראיים על התשובות ועל המענה. מבחינת העוסק הפטור, התנאי היחיד הוא להעניק להם ייפוי כוח וכמובן להמציא את המסמכים הרלוונטיים.

 

החזר מס עוסק פטור – לפני שיהיה מאוחר מדי

עוסק פטור ששקוע בשגרת העבודה ובהישרדות היום יומית שלו עלול לפספס את ההזדמנות של קבלת החזרי מס. כיום חבל מאוד לוותר על החזרי המס הללו, כי הם ניתנים בגלל שורה ארוכה של סיבות ותנאים מקלים. כמו כן, ניתן לפנות לחברה מקצועית ולבצע את הפעולה של דרישה לקבלת החזרי מס באופן מסודר, יעיל ואפקטיבי יותר.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.