fbpx

במה כרוך ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף הוא ביטוח פופולרי שלאחרונה עולה לכותרות יותר ויותר. היתרונות לרכישת ביטוח כזה הם רבים ואנשים מתעניינים בו הרבה בעיקר בעקבות קריסת הבניין שארעה בחולון. ביטוח כזה מממן הקמת בניין מחדש במקרה חירום. יחד עם זאת, ביטוח כזה מממן גם מקרים שכיחים ונדירים פחות כמו תיקון פיצוץ בצנרת ועוד. כאן ריכזנו עבורכם את המידע בנושא. כדאי שתכירו אותו.

 

מה זה ביטוח בניין משותף ומה הוא כולל?

מדובר מביטוח הכולל מספר פוליסות. הפוליסה הבסיסית היא ביטוח מבנה המבטחת את כל המבנה המשותף, על כל חלקיו. ביטוח זה יכסה עלויות של שיפוץ מבנה הבניין לאחר שריפה או רעידת אדמה לדוגמה.

לביטוח זה מומלץ להוסיף ביטוח צד ג' המבטח את דיירי הבניין מכל נזק העלול היגרם בבניין שלהם לצד שלישי. זה יכול להיות ילד שמעד בחצר הבניין ושבר את רגלו או כל מקרה אחר בו אדם ניזוק בגוף או ברכוש בזמן שהייתו במבנה המשותף.

בניינים המעסיקים נותני שירות יצטרכו להוסיף ביטוח עובדים בו הם מבטחים את צוות הניקיון של הבניין או כל נותן שירות אחר אשר דיירי הבניין אחראים לשלומו בזמן עבודתו בתור מעסיקים שלו.

 

איפה ניתן לרכוש ביטוח זה?

מדובר בביטוח המורכב מפוליסות שונות ודי מוכרות כמו ביטוח מבנה, ביטוח חבות מעבידים, ביטוח צד ג', ביטוח תכולה ועוד. למרות זאת, לא כל חברת ביטוח תתעסק עם ביטוחים כאלו ולכן ההמלצה היא לחפש אחר מקום אמין לרכישת הביטוח שאתם רוצים. תוכלו לשם כך לשאול חברים, מכרים או וועדי בית שכנים.

את הביטוח תוכלו לרכוש דרך אתר ביטוח בית משותף או אפילו באמצעות פנייה טלפונית לחברת ביטוח העוסקת בתחום.

 

מה כרוך ברכישת הביטוח?

את רכישת הביטוח וועד הבית ינהל. חברת הביטוח לא תתחיל לגייס כסף מכל דיירי הבניין עד שתגיע לסכום החיוב החודשי… יהיה על וועד הבית לרכז את התשלום ולכן, כדי לרכוש ביטוח כזה חשוב שלוועד הבית יהיה חשבון בנק קבוע.

דיירי הבניין יצטרכו להעביר תשלום סמלי חודשי עבור הביטוח לחשבון הבנק של וועד הבית וממנו התשלום לחברה המבטחת ירד מידי חודש.

ברכישת הביטוח תוכלו לבחור פוליסות לשילוב יחד עם הביטוח הבסיסי. ישנם מקרים בהם החברה המבטחת תשלח שמאי להערכת שווי תכולת הבניין כדי לדעת מה המחיר שיש לגבות על ביטוח התכולה הקיימת.

ברכישת הביטוח תצטרכו להסכים על תנאי הביטוח, חשוב שכבר בחוזה הראשוני תוודאו שאין לחברה המבטחת אופציה לפתוח בתביעת שיבוב. אם יש סעיף כזה, דרשו לבטלו אף אם מחיר הפוליסה יעלה.

תביעת שיבוב היא תביעה בה חברת הביטוח שנתבעה לתשלום מפנה את התביעה לדייר בשלו נגרם הנזק. במקרה כזה החברה לא מרפה מהדייר והעניין עלול לצאת מגבולות הטעם הטוב. ברגע שאין לחברה המבטחת אופציה כזו, היא נדרשת לשלם את הנזק והיא לא יכולה לגלגל אותו הלאה…

בית מבוטח

 

מה היה לנו עד עכשיו?
הצהרת נגישות

אתר זה מופעל על ידי בלו ג'ירף מדיה. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני

תקנון האתר

תנאי שימוש ברוכים הבאים לאתר "money-back" בכתובת https://Money-back.co.il/ להלן: "האתר", מופעל על ידי חברת בלו

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.