fbpx

החזרי מס – הדברים שכדאי לכם לדעת

החזר מס הוא כסף אותו שילמתם למס הכנסה, שאותו מגיע לכם לקבל חזרה. למה שדבר כזה יקרה? איך יכול להיות שמס הכנסה ייקח לנו כסף – ואז יחלק לנו אותו בחזרה? החזרי מס – הדברים שכדאי לכם לדעת!

הסיבה לכך פשוטה: מערכת המס בישראל הינה פרוגרסיבית, מה שאומר שגובה המס אותו אתם משלמים נקבע על פי גובה ההכנסה השנתית הכוללת שלכם, כפי שהיא מוערכת על ידי רשות המס בתחילת השנה, ולא על פי גובה ההכנסה החודשית השוטפת בפועל. במקרים בהם נוצר פער בין גובה ההכנסה השנתית שצפתה רשות המס עבורכם לזו שהתקיימה בפועל, תוכלו לקבל החזר מס. בנוסף לכך, קיימים מקרים בהם מגיעים לכם זיכויים מיוחדים עליהם לא ידעה רשות המס, כמו צבירה של נקודות זכות או תשלום מס מופחת בגין מגורים בפריפריה, מה שמזכה אתכם בהחזר מס.

אז איך יודעים אם מגיע לכם? האמת, שללא ייעוץ מקצועי קשה מאוד לדעת בוודאות. אולם אם באחת מהשנים האחרונות עברתם דירה, החלפתם מקום עבודה, התחתנתם או שנולדו לכם ילדים, חוויתם שינויים בגובה המשכורת או שהייתם בשנת שבתון – ישנה וודאות כמעט גמורה שמגיע לכם לקבל החזר מס.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החזרי מס – הדברים שכדאי לכם לדעת: כמה כסף תוכלו לקבל?

גובה ההחזר אותו תוכלו לקבל בחזרה הינו דינמי ומשתנה בין מקרה למקרה ובין שנה לשנה. באופן כללי, על פי נתוני דו"ח מבקר המדינה, מידי שנה מילארדי שקלים נגבים בצורה של גביית יתר על ידי רשות המס, מה שאומר שכל הכסף הזה רק מחכה לכם שתדרשו אותו בחזרה. על פי הסטטיסטיקה, כל שכיר בממוצע בישראל זכאי להחזר בגובה של אלפי שקלים מדי שנה. מאחר ואת הבקשה להחזר ניתן להגיש גם עבור מספר שנים לאחור (כפי שיפורט בהמשך), סביר להניח שמגיעים לכם אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים שכלל לא ידעתם על קיומם בחזרה!

 

אז למה בכל זאת הרבה אנשים מוותרים על ההחזר?

הסיבה המרכזית לכך שרבים אינם מבקשים את הכסף בחזרה מרשות המס, נעוצה בעובדה שהם כלל אינם יודעים שהם זכאים להחזר. רוב האנשים חשובים לעצמם: "אני? החזר? מה לי ולזה?", ובכך בעצם מאבדים כל סיכוי לקבל את שמגיע להם בחזרה. תורמת לכך גם העובדה שרשות המס לא מודיעה על זכאות להחזר, אלא זו צריכה להיות מובנת מאליה על ידי משלמי המס. בנוסף לכך, רבים חוששים מהתעסקות עם רשות המס. למס הכנסה נוצרה תדמית מאיימת של גוף שרק רוצה לגבות ולגבות ללא הצדקה, והחשש מהתעסקות קטנונית עם הרשות מרתיעה רבים מהגשת הטפסים.

לכן חשוב לומר: כספי ההחזר הם כספים שמגיעים לכם לכל דבר ועניין. הם שלכם, לא פחות מהכסף שנמצא אצלכם בארנק כרגע, ורשות המס מחויבת על פי חוק להחזיר לכם אותם. כך שבמידה ולא הלבנתם הון או הסתרתם סכומים עצומים ממס הכנסה בשנה האחרונה – אין שום סיבה לחשוש לבקש את ההחזר בחזרה מרשות המס.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס

על מנת להגיש בקשה להחזר לא צריך כוחות על מיוחדים או להיות יועץ משכנתאות. כל מה שצריך לדעת הוא אלו טפסים עליכם למלא, ולאחר מכן להגיע איתם ללשכת פקיד שומת המס ולהגיש לו את הטפסים. המסמכים אותם צריך לצרף לבקשה משתנים בין בקשה לבקשה, ותלויים בסיבה בגינה מבוקש ההחזר. הטופס הנפוץ ביותר בהקשר זה הוא טופס 135 – בקשה להחזר מס, שכמעט תמיד יהיה הבסיס לבקשה. בנוסף לכך, בכל מקרה יהיה עליכם להגיש צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת שמאמתת את פרטי חשבונכם, כך שרשות המס תעביר את הכסף ישירות לחשבונכם ברגע שתזוכו.

החזרי מס - הדברים שכדאי לכם לדעת
החזרי מס – הדברים שכדאי לכם לדעת

החזר מס – גם על שנים קודמות

אחת השאלות שכמעט תמיד חוזרות בהקשר של החזרי מס היא השאלה מה לעשות אם גיליתם עכשיו שהגיע לכם החזר מס, אבל פספסתם את ההזדמנות ושנת המס כבר נגמרה. בדיוק בשביל מקרים כאלה ניתן להגיש בישראל בקשה להחזר מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 תוכלו לבקש החזר מס עבור שנת 2014 והילך. מה שחשוב לדעת בהקשר זה הוא שעליכם לוודא שהזכאות לקבלת ההחזר התקיימה גם באותה שנה עליה אתם מבקשים את ההחזר, ולא רק שהיא מתקיימת בשנת המס הנוכחית. בנוסף לכך, כשנגיש טפסים להחזר מס, יהיה עלינו למלא טופס בקשה נפרד עבור כל שנת מס בצירוף כלל המסמכים שהיו רלוונטיים לאותה שנה.

 

האם כדאי להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי?

למרות שבאופן עקרוני וטכני ניתן להגיש את הבקשה ללא ליווי מקצועי, רבים בוחרים לפנות לשירותם של רואי חשבון ויועצי מס על מנת למלא ולהגיש את הטפסים בצורה הטובה ביותר. חשוב לדעת שכאשר מבקשים החזר מס בגין סיבה אחת, ייתכן וישנן סיבות נוספות בגינן ניתן לקבל את ההחזר. אולם מה שלא תבקשו – לא תקבלו. לכן יעוץ וליווי של איש מקצוע בעל ניסיון בתחום המס יכול למקסם את ההחזר הצפוי ולשדרג אותו משמעותית. כך למשל, ידעתם שבמידה ורכשתם ביטוח אובדן כושר עבודה מגיע לכם החזר מס? ומה בנוגע להחזקת רכב היברידי מטעם העבודה?

אנשי מס מומחים ובעלי בקיאות בחוק הקיים ידעו לשאול אתכם את השאלות הנכונות, שידייקו עבורכם את הבקשה ויפתיעו אתכם בסכום ההחזר הסופי אותו תקבלו בסופו של דבר, לכן פנייה אליהם היא כמעט בגדר חובה כשמדברים על החזרי מס.

 

למי הכי כדאי לפנות כדי לקבל החזרי מס

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה הייחודית של MoneyBack שמאפשרת לקבל החזרי מס ביעילות ובקלות, וללא בירוקרטיה מיותרת.

איך זה עובד? אצלנו באתר תוכלו למלא את פרטיכם האישיים, ובאמצעות המערכת הממוחשבת שלנו אנו נזהה עבורכם אלו טפסים עליכם לצרף לבקשה. לאחר שתצרפו את המסמכים האמורים, רואה חשבון מטעמנו יעבור על כלל הטפסים וימלא טופס בקשה להחזר עבורכם, לאחר שיוודא שגובה ההחזר יהיה הגבוה ביותר שניתן לקבל, ושלא פוספס אף סעיף או מסמך.

תמורת תשלום סמלי, תוכלו גם אתם להצטרף לעשרות אלפים שכבר קיבלו את כספם חזרה ללא כאבי ראש ומרדף מייגע ואין סופי אחרי מסמכים. בעזרת היועצים והניסיון שלנו, תקבלו את ההחזר במהירות האפשרית ובשקט נפשי מלא.

אז למה אתם מחכים? בואו לגלות עוד היום כמה כסף מגיע לכם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.