fbpx

החזרי מס מקניות מחו"ל

מי מאיתנו לא טס לחו"ל לחופשה קצרה, שם לב כי המחירים בחנויות במדינה זו זולים משמעותית מהמחירים בארץ, והחליט לבצע שם רכישות שיהיו עבורו מחושבות כלכלית לעתיד? תופעת השופינג מסביב לעולם הפכה נפוצה יותר ויותר. אך, האם ידעתם כי עבור סוגי קניות רבים שאתם מבצעים במדינה אחרת, תוכלו לקבל החזרי מס מקניות מחו"ל ולחסוך כסף רב? קראו את המשך המאמר ותבינו איך, מדוע וכיצד.

 

מדוע מגיע לנו לקבל החזר מס על קניות מחו"ל?

כל מוצר שאנחנו קונים ומשלמים בו בישראל, כתושבי המדינה, אנחנו משלמים תוספת של 17 אחוזים מהמחיר אשר מהווה כמס – מע"מ (חוץ מהעיר אילת). בכל מדינה קיים תשלום הנע בסכומים שונים אשר רק אזרחי אותה המדינה אמורים לשלמו, כיוון שכסף זה נועד למטרות מימון גופים שונים במדינה.

כאשר טסים לחופשה במדינה זרה, ומבצעים בה קניות רבות כיוון שהמחירים בה מלכתחילה זולים יותר מאשר בארץ, ניתן לחסוך בכסף נוסף על ידי תשומת לב לנושא החזר המס. תיירים הטסים לחופשה בחו"ל אינם נדרשים לשלם את מיסי המדינה, בכפוף לסוגי מוצרים ספציפיים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

על אילו מוצרים ניתן לקבל החזרי מס מקניות מחו"ל?

החוק בין מדינות העולם שונה בנושא החזר המס, אך באופן גורף לרוב המדינות, לא ניתנת אפשרות החזר מס עבור הוצאות שנקנו עוד מהארץ. כלומר, הזמנות של מלונות, טיסות, הופעות, פארקים ומסעדות אשר הוזמנו ושולמו טרם הנסיעה, לא יתאפשר עליהם החזר מס. ההחזר יתאפשר אך ורק עבור מוצרים אשר נקנו במדינת היעד, כגון – בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי בית ועוד, אשר עשויים להיכנס במזווה שלכם.

 

2 נקודות עיקריות בשביל להצליח

כיוון שנושא החזרי המס שונה בין מדינה למדינה, יש לדבוק בשתי דרכי פעולה אשר הכרחיות ברוב המדינות:

  1. ווידוא מול החנות – רגע לפני תחילת חיפושי החפצים המתאימים לכם הביתה, או לכם לארון, נסו ללכת קודם כל לאנשי צוות החנות בקבלה ובררו לעומק האם חנות זו מאפשרת קבלה של החזרי המס. שלב זה הכרחי וראשוני בכדי להגיע ליד – קבלת ההחזר.
  2. גובה קנייה – החזר המס מתאפשר בכל מדינה לפי סכום קניה אחר. לכן, ברור במדינה שאליהם אתם טסים מהו גובה הקנייה המינימאלי בכדי לקבל ממנו החזר מס. לאחר הבירור, ומציאת חנות אהובה לביצוע שופינג, נסו להגיע בקניה אחת לסכום המינימאלי.
החזרי מס מקניות מחו"ל
החזרי מס מקניות מחו"ל

השלבים בדרך

לאחר ווידוא שאכן החנות מאפשרת החזרי מס (Tax Free) וששילמתם לפי גובה הקנייה המינימאלי, השלב הבא הוא מילוי טופס החזר מס על ידי עובד החנות. בטופס זה העובד ממלא את פרטיכם (לפי הדרכון), את פרטי החנות וגובה הקנייה, ולבסוף חותם בשם החנות. טופס זה הוא הכרחי על מנת לקבל את החזר המס, לכן יש לבחון את פרטיו היטב ולשים לב כי פרטיכם מוזנים שם באופן נכון.

את הטופס יש לשמור עד יציאתכם מהמדינה ובדרכם למדינת המוצא – ישראל. ביציאתכם ממדינת היעד גשו לדלפק מכס בכדי לקבל את האישור של החזר המס. בדלפק המכס מתבצע תהליך זיהוי המוצרים בקפידה ובצורה ויזואלית, ולכן יש להגיע אליו לפני שליחת המזוודות למטוס, אחרת נושא החזר המס אבוד מראש.

 

דלפק המכס

בדלפק המכס יש להציג כמה דברים:

  1. תחילה, להראות את קבלת הקנייה וטופס החזר המס החתום והממולא על ידי עובד החנות שבה ביצעתם את הקנייה.
  2. יש להציג בדלפק את הקניות עצמן באריזתן המקורית ולכן אין לשלוח את המזוודות למטוס טרם הצגתם בדלפק. את כל סכום הקנייה שרשום בטופס יש להראות לנציג המכס ולכן יש לבצע תהליך זה באופן מסודר בלי לפספס אף פריט קניה.

 

שימו לב כי לרוב יש תור ארוך מאוד בדלפק זה, ולכן יש לשים דגש רב על הגעה מוקדמת לשדה בכדי לא לפספס את הטיסה ולקבל החזר מס הראוי לכם. לאחר הצגת הפריטים והטפסים, השלב האחרון הוא לבחור את אופן קבלת ההחזר – בתשלום ישר לכרטיס האשראי, במזומן מקומי או בשיק.

 

שווה או לא שווה?

תהליך קבלת החזר המס הוא תהליך שדורש תשומת לב רבה לפרטים קטנים, בירור מקדים לגבי תנאי ההחזרים במדינה אליה אתם טסים, עמידה בתורים ושהייה ממושכת בשדה התעופה.

אך, האם תהליך זה שווה את התמורה היא תשובה שכל אחד יכול להעיד על עצמו. ככל שקונים מוצרים רבים יותר ויקרים יותר, כך שווי החזר המס גדל – והתורים והבירוקרטיה עשויים להיות שווים את הסכום.

 

קניות מחו"ל דרך הדואר

את הקניות מחו"ל ניתן לבצע גם דרך הספה בבית וכל מה שצריך זה טלפון נייד וכרטיס אשראי. אך גם עבור קניות אלו קיימים חוקים ברורים בנושא מיסים וקבלת החזרי מס. כיוון שכל עוד התשלום בוצע במדינת המוצא ולא במדינת היעד, החזר המס עבור הקניה לא יוכל להגיע.

אך בכל זאת, כדי לדעת כי כאשר שווי הקניה עולה מעל 75 דולרים ועד 500 דולרים, שווי הקנייה מחויב במע"מ – תוספת של 17% לתשלום הכללי. עד לסכום של 75 דולרים, אין גבייה נוספת של תשלום מס של מדינת ישראל, אלא התשלום מתבצע רק עבור מחיר הקניה שבו כלול את המס המקומי של המדינה.

 

לסיכום

בעת ביצוע שופינג בחופשה שלכם בחו"ל, שימו לב לנושא החזר המס ובכך תצליחו לחסוך לא מעט כסף, למרות שהוא מלווה בקצת יותר כאב ראש. החזר המס הוא תהליך ארוך ולפעמים מייגע, ובעיקר דורש מהצרכן להיות מכוון מטרה לגבי הזכויות אשר מגיעות לו.

במידה והינכם מודעים לאהבתם לחנות ספציפית, או מבצעים קניה גדולה בחנות עיקרית, דעו שמגיע לכם לקבל החזר מס על קניה זו, ואת ההחלטה אם לבצע או לא – תלויה רק בכם.

שאלות ותשובות

מוצרים כמו בגדים, נעליים, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי חשמל.
לא. ישנן הרבה חנויות אשר תומכות בכך אך גם יש כאלו שלא. יש לבדוק זאת מראש מול אנשי צוות החנות.
הסכום המינימאלי משתנה ממדינה למדינה. כל מדינה מגדירה מראש מהו סכום התשלום המינימאלי שהתייר משלם בכדי לאפשר לו לקבל עליו החזר מס – יש לבדוק זאת מראש דרך האינטרנט.
התשובה תלויה רק בשיקולים האישיים של כל אחד.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.